Mistä se tiiliskivi tulee ?Stalker kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:41Liito-oravasta tulee mieleen paremminkin tiiliskivi varustettuna laskuvarjollaTuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:05Näe että tuo keho on liito-orava...niin pääse kärryille.Stalker kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:59Kun en lentokoneista paljon ymmärrä niin siitä linnun kuvasta ja tästä selostuksesta näin sieluni silmin Concorden.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 06:37
Niin mun tarkoitus oliskin ottaa osa nostovoimasta ikäänkuin ylisuurella peräsin/runko kombolla ja käännellä niitä siipiä ja unohtaa ne laipat ja siivekkeet ...kokonaan ( altogether ).
Alfaa oli helppo ottaa kun siivet ei sakkaa ja runkosiipi tuottaa hulluna nostovoimaa vortex liftin kautta. Saadaan silmittömästi nostavoimaa jolloin runkoa voidaan käyttää lentojarruna ja laskeutua kaksoiskannuspyörien varaan.
Aioin talvella tehdä tästä r/c koneen, mutta koska tuo tuulivoimalan tekeminenkin on nyt ottanut viimeiset 4 vuotta ja olen edelleen vaiheessa arvelin että tuota projektia ei kannata tässä vaiheessa ottaa mukaan lainkaan.
Tällä saadaan aikaan massiivisia säästöjä painossa ja lentäminen on taloudellisempaa.
Tee semmonen sähkö tervapääskyraceri aurinkokennoilla, ei laskeudu koskaan kun ei ole laskutelineitä
female-southern-pochard-landing.jpg
Nämä runkosiipiratkaisut ovat vaikeinta mitä saattaa olla virtausdynamiikan ja ohjausjärjestelmän osalta...varsinkin jos siivet kääntyvät kokonaan....jos kaikki pitäisi laskea olisivat laskelmat varmasti 10 000 sivua täyttä matematiikkaa...silti se voisi feilata kuten Starshipit Boca Chicassa.
Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Mielleyhtymä, sukkulan lento-ominaisuudet oli kuin tiiliskiven, liito-oravahan ei oikeasti lennä vaan leijailee ohjatusti kuten ohjattu laskuvarjo.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:44Mistä se tiiliskivi tulee ?Stalker kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:41Liito-oravasta tulee mieleen paremminkin tiiliskivi varustettuna laskuvarjollaTuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:05Näe että tuo keho on liito-orava...niin pääse kärryille.
female-southern-pochard-landing.jpg
Nämä runkosiipiratkaisut ovat vaikeinta mitä saattaa olla virtausdynamiikan ja ohjausjärjestelmän osalta...varsinkin jos siivet kääntyvät kokonaan....jos kaikki pitäisi laskea olisivat laskelmat varmasti 10 000 sivua täyttä matematiikkaa...silti se voisi feilata kuten Starshipit Boca Chicassa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Niin mutta liitä siihen ne siivet...liitää huippuhyvin...kun kiillotettu ja aerodynaamisesti tutkittu .Stalker kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:56Mielleyhtymä, sukkulan lento-ominaisuudet oli kuin tiiliskiven, liito-oravahan ei oikeasti lennä vaan leijailee ohjatusti kuten ohjattu laskuvarjo.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:44Mistä se tiiliskivi tulee ?Stalker kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:41Liito-oravasta tulee mieleen paremminkin tiiliskivi varustettuna laskuvarjollaTuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:05
Näe että tuo keho on liito-orava...niin pääse kärryille.
female-southern-pochard-landing.jpg
Nämä runkosiipiratkaisut ovat vaikeinta mitä saattaa olla virtausdynamiikan ja ohjausjärjestelmän osalta...varsinkin jos siivet kääntyvät kokonaan....jos kaikki pitäisi laskea olisivat laskelmat varmasti 10 000 sivua täyttä matematiikkaa...silti se voisi feilata kuten Starshipit Boca Chicassa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Vielä yksi neuvo. Keskity yhteen asiaan kerrallaan. Ja koska talous ratkaisee kaiken niin valitse se mikä voisi olla taloudellisesti paras äläkä haaskaa aikaasi sellaisiin projekteihin joiden taloudellisen toteutumisen todennäköisyys on nolla. Jos saat jonkun tuotteen edes jollain tapaa myytyä markkinoille niin sen jälkeen voit alkaa toteuttaa muita projekteja sen sen sijaan että yrität tehdä kaiken yhtä aikaa. Minulla on tästä kyllä henkilökohtaisia kokemuksia että asia kerrallaan. Ensin kännykkä kiinni ja fokus siihen mitä on tekemässä.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:38Aivan mainiota neuvoa !Justis kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:35Kun kerran olet noin varma keksintöjesi toimivuudesta niin sallinet että annan pari vinkkiä.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:20Kyllä tässä nyt piti nöyrtyä ja huomata pienimmätkin viat systeemissä...1,5 vuotta sitten tein hikipäässä uutta vääntövartta uusille pitkille siiville...ja oli kokemusta vain pienestä toimivasta systeemistä ( proto 3. oli täysin epäonnistunut ) eli 2. protosta. Koska mitään laskelmia ei ollut keskityin vain suureen mahdolliseen pyörimisnopeuteen aerodynaamisesti ja suurensin kaappausalaa 3 x edelliseen samalla genellä....laitteessa oli kuitenkin liian heikko torni, josta yksi jalka neljästä oli melkein poikki. Vääntövarren rakenne oli niin heikko että sen rakenteet antoivat niin kovaa periksi että siivet menivät kahdella akselilla vinoon merkittävästi. No tämä ei tietenkään toiminut. Onneksi se kaatui ja vääntövarret napsahtivat molemmat poikki ja sain mahdollisuuden tehdä uuden tukevamman vääntövarren. Sitä kerkesin testata ja huomasin että se tarvii laakerit. Torni oli edelleen heikko joten tein siihen ristikkäistuennan joka poisti heilunnan kokonaan...sain vihdoinkin 3. proton siivillä sen toiminaan täydellisesti. Kokeilin myös 3. proton vääntövarrella uusia siipiä..se toimi just ja just..koska mekanismi ei aivan kyennyt liittymään systeemin optimaalisesti....dimensiot liian suuret...laite pyöri silti jopa 1,5 m/s tuulessa.Neutroni kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:00
No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.
Nyt laakeroituna ja tukevammalla tornilla..ja uusilla siivenkärjillä en ole vielä testannut sitä lainkaan, koska tuli talvi kesken kaiken.
Älä tuhlaa aikaasi tällaisella palstalla jossa on jotain pari tusinaa keskustelijaa joista ei puoliakaan kiinnosta tekeleesi vaan keskity siihen mitä olet tekemässä.
Koska et selvästikään osaa mitään myymisen taitoja niin sinun pitää saada kumppaniksi sellainen taho joka sen osaa. Monet hyvätkin keksinnöt jäävät toteuttamatta koska niitä ei osata myydä. Mutta ensiksi sinun pitää oppia sen verran myyntitaitoja että löydät tällaisen kumppanin. Täältä niitä et löydä.
Kiitos.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Linnuista kannatta ottaa oppia, tämäkin on kuin kotka syöksyssäTuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:58Niin mutta liitä siihen ne siivet...liitää huippuhyvin...kun kiillotettu ja aerodynaamisesti tutkittu .
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
rapöl poust
Viimeksi muokannut Tuulispää, 27 Touko 2023, 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tämäkin on hyvä...nimittäin tulostin 1/6 mittakaavassa lentokone ideani kuvat ja vaikka olen askarrellut tämän aiheen kanssa jo 25 vuotta niin tuntui ylitsepääsemättömältä alkaa tehdä toista työtä kun toinen on vielä kesken.Justis kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 12:06Vielä yksi neuvo. Keskity yhteen asiaan kerrallaan. Ja koska talous ratkaisee kaiken niin valitse se mikä voisi olla taloudellisesti paras äläkä haaskaa aikaasi sellaisiin projekteihin joiden taloudellisen toteutumisen todennäköisyys on nolla. Jos saat jonkun tuotteen edes jollain tapaa myytyä markkinoille niin sen jälkeen voit alkaa toteuttaa muita projekteja sen sen sijaan että yrität tehdä kaiken yhtä aikaa. Minulla on tästä kyllä henkilökohtaisia kokemuksia että asia kerrallaan. Ensin kännykkä kiinni ja fokus siihen mitä on tekemässä.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:38Aivan mainiota neuvoa !Justis kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:35Kun kerran olet noin varma keksintöjesi toimivuudesta niin sallinet että annan pari vinkkiä.Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:20
Kyllä tässä nyt piti nöyrtyä ja huomata pienimmätkin viat systeemissä...1,5 vuotta sitten tein hikipäässä uutta vääntövartta uusille pitkille siiville...ja oli kokemusta vain pienestä toimivasta systeemistä ( proto 3. oli täysin epäonnistunut ) eli 2. protosta. Koska mitään laskelmia ei ollut keskityin vain suureen mahdolliseen pyörimisnopeuteen aerodynaamisesti ja suurensin kaappausalaa 3 x edelliseen samalla genellä....laitteessa oli kuitenkin liian heikko torni, josta yksi jalka neljästä oli melkein poikki. Vääntövarren rakenne oli niin heikko että sen rakenteet antoivat niin kovaa periksi että siivet menivät kahdella akselilla vinoon merkittävästi. No tämä ei tietenkään toiminut. Onneksi se kaatui ja vääntövarret napsahtivat molemmat poikki ja sain mahdollisuuden tehdä uuden tukevamman vääntövarren. Sitä kerkesin testata ja huomasin että se tarvii laakerit. Torni oli edelleen heikko joten tein siihen ristikkäistuennan joka poisti heilunnan kokonaan...sain vihdoinkin 3. proton siivillä sen toiminaan täydellisesti. Kokeilin myös 3. proton vääntövarrella uusia siipiä..se toimi just ja just..koska mekanismi ei aivan kyennyt liittymään systeemin optimaalisesti....dimensiot liian suuret...laite pyöri silti jopa 1,5 m/s tuulessa.
Nyt laakeroituna ja tukevammalla tornilla..ja uusilla siivenkärjillä en ole vielä testannut sitä lainkaan, koska tuli talvi kesken kaiken.
Älä tuhlaa aikaasi tällaisella palstalla jossa on jotain pari tusinaa keskustelijaa joista ei puoliakaan kiinnosta tekeleesi vaan keskity siihen mitä olet tekemässä.
Koska et selvästikään osaa mitään myymisen taitoja niin sinun pitää saada kumppaniksi sellainen taho joka sen osaa. Monet hyvätkin keksinnöt jäävät toteuttamatta koska niitä ei osata myydä. Mutta ensiksi sinun pitää oppia sen verran myyntitaitoja että löydät tällaisen kumppanin. Täältä niitä et löydä.
Kiitos.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Onneksi olkoon Tuulispäälle, jos aikuisen oikeasti sai rahoituksen! Suhtaudun kyllä melkoisella varauksella Tuulispään puheisiin.Neutroni kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:00No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä.
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Viimeksi noin viikko sitten kehui saaneensa uuden ammattiaan vastaavan työpaikan, jonka tuloilla kehittää myllynsä huippukuntoon. Mutta kun nyt myöhemmin kysyin siitä työpaikasta, on ollut hipihiljaa, eikä kommentoinut millään lailla.
Eli todennäköisesti vain hupipuheita, eikä totta. Mieluusti olisin kyllä nähnyt Homerin paiskovan oikeita töitä, saavan palkkaa ja samalla saavan raha-asiansa kuntoon!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tässä aiheeseen vitejo:
Laskeutuu kuin lintu.
Kuten tämäkin:
Laskeutuu kuin lintu.
Kuten tämäkin:
Viimeksi muokannut Tuulispää, 27 Touko 2023, 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ei vaan rahoittaja katosi heti sen jälkeen kun oli kysynyt...mitä wind turbines do ?!Kivikasvo kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 13:53Onneksi olkoon Tuulispäälle, jos aikuisen oikeasti sai rahoituksen! Suhtaudun kyllä melkoisella varauksella Tuulispään puheisiin.Neutroni kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 11:00No paljonko sait? Tarkka summa on tietenkin liikesalaisuus, mutta kai voit kertoa edes karken suuruusluokan. Miljoonia? Kymmeniä miljoonia?Tuulispää kirjoitti: ↑27 Touko 2023, 10:52 Niin tässä kävi viimeksi juuri niin että keskustelin viikkoja yhden rahoittajan kanssa kaikesta mahdollisesta maan päällä ja kun sanoin hänelle, että haluaisiko rahoittaa tuulivoimala innovaatiotani hän kysyi mitä "wind turbines" tekevät...sanoin että tuottavat sähköä. :lo
Jumitat iteroimaan epäoleellisia sivuseikkoja. Kuten jotain sellaisenaan vähämerkityksisiä suorituskykysuureita (esim. tuulimyllyn tehokerroin) tai puleeraamaan jotain pintaa kiiltäväksi ulkonäön takia. Ja jätät isot ongelmat, kuten mittausinstrumentoinnin, joka voisi vahvistaa uskomattomat väitteesi laitteen suorituskyvystä, kokonaan ratkomatta. Tuo on sinänsä hyvin tavallinen vika, se on minullakin, mutta se on niitä vikoja, jotka tekevät ihmisestä kyvyttömän mullistamaan alaansa. Mullistajien pitää ratkoa isot ongelmat välttävästi ja olla piittaamatta pienistä. Perfektionismi on pahin mahdollinen vika sellaiselle ihmiselle.Olen perfektionisti joka tekee asioita iteroimalla...se kestää.
Viimeksi noin viikko sitten kehui saaneensa uuden ammattiaan vastaavan työpaikan, jonka tuloilla kehittää myllynsä huippukuntoon. Mutta kun nyt myöhemmin kysyin siitä työpaikasta, on ollut hipihiljaa, eikä kommentoinut millään lailla.
Eli todennäköisesti vain hupipuheita, eikä totta. Mieluusti olisin kyllä nähnyt Homerin paiskovan oikeita töitä, saavan palkkaa ja samalla saavan raha-asiansa kuntoon!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Ylisoonisen koneen tekeminen ei ole helppoa:
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Sanos vielä mikä oli kehumista ?
Voitko ilmoittaa myös henkilöllisyytesi ?
Mikä on sivuraide...kaikki tuulivoima tässä on sivuraidetta.
Ehdotin sinulle bänniä.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Petter halusi pienmmän hävittäjän kuin EE Lightning: https://en.wikipedia.org/wiki/Folland_Midge
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Videolla valehdellaan että EE Lightning oli eka supesooninen häätäjä RAFssä....vaikka jo 1952 DH P110 ylitti äänivallin vaakalennossa.
https://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Sea_Vixen