Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Merkkisuunnittelijatkaan eivät aina onnistu:
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Willy Messerschmittin ässä jäi hihaan.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
https://en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_Starship
Laitoin vastaavan konseptin uuteen pakettiin ja sain kevyemmän ja aerodynaamisemman aikaiseksi.
2 x 6.2L myllyt antaa 1400-2000 hp...ja painaa 400 kiloa.
Packard Merlin painaa 762 kiloa.
https://www.nationalmuseum.af.mil/Visit ... 50-merlin/
Ehkä 5% nopeampi kuin tämä: https://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio_P.180_Avanti
Tämä oli hyvin tehokas:
Samoin tämä:
https://en.wikipedia.org/wiki/LearAvia_Lear_Fan
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Niin jäi, mutta jatkoi eloaan Ruotsissa kun Messerschmittin suunnittelijat siirtyivät sodan jälkeen sinne ja tuloksena oli Saab 29 Tunnan jonka yhdennäköisyys tuohon projektiin on hämmentävä. Ei ole paljon epäselvää siitä minkä pohjalta Tunnan syntyi ja vain pari vuotta sodan jälkeen.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Sain näitä apuun...mistä on kyse ?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Siinäpä se on se rättinivel. Missä siinä ovat ne kertomasi laakerit?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tuulispää haaveilee tekevänsä paremman version tuosta BD-5 lentsikasta, josta sanottiin 'nightmare of pilot' kun täristi rupelin irti ennekuin lisättiin nuo kumitötsät.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Juu u litra koko taas tuossa tuulispään myllyssä viittaa jenkki v8 koneeseen normi auton moottorit toimii huonosti koko ajan lähellä punarajaa. Tulloo kallis lennettävä kun pitää remppoja tehdä kokoajan. Teoriassa edes toimiva mitä tuulispään keksinnöt ei ole mutta käytännössä ei toimi. Oli joku kone joka käytti vw diesel mosaa ja kampura tuppas katkeemaan pienillä tunneilla
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tuo on hyvä huomio, mutta mun kone niin edullinen että sitä voi lentää puolella kaasulla...ja täysillä korkealla sillä ei ehkä voi ylittää valonnopeutta.Nasty76 kirjoitti: ↑14 Huhti 2024, 23:13 Juu u litra koko taas tuossa tuulispään myllyssä viittaa jenkki v8 koneeseen normi auton moottorit toimii huonosti koko ajan lähellä punarajaa. Tulloo kallis lennettävä kun pitää remppoja tehdä kokoajan. Teoriassa edes toimiva mitä tuulispään keksinnöt ei ole mutta käytännössä ei toimi. Oli joku kone joka käytti vw diesel mosaa ja kampura tuppas katkeemaan pienillä tunneilla
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tuo ei ole minun suunnitelma vaan Mercedeksen.
Onko rättinivelen tarkoitus poistaa tärinä pyörivässä systeemissä ennen hihnaa ?
Viimeksi muokannut Tuulispää, 15 Huhti 2024, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Jos olisit niin edistyksellinen insinööri kuin väität ja olisi niitä kavereita gynegolokeista , nasan insinöööreihin tietäisit että tuollainen rättinivel on kehitetty siksi että akselit ei koskaan tai ainakaan helpolla saada samansuuntaisiksi joten tuo nivel antaa pienen asentovirheen anteeksi toisena tehtävänä on vaimentaa moottorista tulevia iskuja , katsos kun moottorin pyörintä ei ole tasaista pyörintää vaan oikeasti melko rytkytystä eli kun jokin sylinteri sytyttää ja palaminen kiihdyttää mäntää alaspäin ja kun palamis tapahtuma loppuu alkaa moottorin kierrosluku laskemaan kunnes uusi sylinteri sytyttää.tuo nivel ei poista tärinöitä jos osat on jo lähtkökohtasesti epätasapainossa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Niin siis se eliminoi tärinän aiheuttamat mahdolliset vahingot...ollaanko samaa mieltä ?Nasty76 kirjoitti: ↑15 Huhti 2024, 14:53 Jos olisit niin edistyksellinen insinööri kuin väität ja olisi niitä kavereita gynegolokeista , nasan insinöööreihin tietäisit että tuollainen rättinivel on kehitetty siksi että akselit ei koskaan tai ainakaan helpolla saada samansuuntaisiksi joten tuo nivel antaa pienen asentovirheen anteeksi toisena tehtävänä on vaimentaa moottorista tulevia iskuja , katsos kun moottorin pyörintä ei ole tasaista pyörintää vaan oikeasti melko rytkytystä eli kun jokin sylinteri sytyttää ja palaminen kiihdyttää mäntää alaspäin ja kun palamis tapahtuma loppuu alkaa moottorin kierrosluku laskemaan kunnes uusi sylinteri sytyttää.tuo nivel ei poista tärinöitä jos osat on jo lähtkökohtasesti epätasapainossa.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Laakerit ovat kaavailemassani zydeemissä universal joint nivelen kaverina.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Eikö Tuulispään kannattaisi ottaa oppia 30-luvun suunnittelijoilta jotka osasi ratkaista asian jo Airacobrassa?