Molli kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 18:33
..no, mutta on ollut aikavasta todellista tekemistä, ja oikein tuotteistettu..
Pitkälle kantanut veto, ja yrittäjät varmaan tietää miten onnistua seuraavalla kertaa, harjaannus tekee mestarin.
Enpä usko.
Pitäisi ensin tietää mitä sillä kuidulla tekisi.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 06 Kesä 2023, 20:51
Kirjoittaja Molli
..2018 yhden miehen suihkulentokone..
...Hayaio Miazakia kehutaan kommenteissa keksijäksi ja visionääriksi.
Onko "siipien kulmaukset" valittu tyylin vuoksi?
Onko siipien taitteella etua hitaassa menossa?
Suihkari ei vaikuta kovin nopealta, oli hauskaa tietää mikä on puhaltimena..
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 06 Kesä 2023, 21:24
Kirjoittaja Susa
Molli kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 20:51
Suihkari ei vaikuta kovin nopealta, oli hauskaa tietää mikä on puhaltimena..
Molli kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 20:51
..2018 yhden miehen suihkulentokone..
...Hayaio Miazakia kehutaan kommenteissa keksijäksi ja visionääriksi.
Onko "siipien kulmaukset" valittu tyylin vuoksi?
Onko siipien taitteella etua hitaassa menossa?
Suihkari ei vaikuta kovin nopealta, oli hauskaa tietää mikä on puhaltimena..
Konsepti on Arado E.555sta:
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 25 Elo 2023, 18:55
Kirjoittaja Tuulispää
Ilmailu-uutisia ketju katosi ?
Tässä benchmark tulipalojen sammuttajaksi.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 28 Elo 2023, 10:33
Kirjoittaja Tuulispää
Molli kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 20:51
..2018 yhden miehen suihkulentokone..
...Hayaio Miazakia kehutaan kommenteissa keksijäksi ja visionääriksi.
Onko "siipien kulmaukset" valittu tyylin vuoksi?
Onko siipien taitteella etua hitaassa menossa?
Suihkari ei vaikuta kovin nopealta, oli hauskaa tietää mikä on puhaltimena..
Iso lennokkipuhallin...ja kyllä alaspäin taivutetut siivet auttavat hitaassa menossa.
Molli kirjoitti: ↑06 Kesä 2023, 20:51
..2018 yhden miehen suihkulentokone..
...Hayaio Miazakia kehutaan kommenteissa keksijäksi ja visionääriksi.
Onko "siipien kulmaukset" valittu tyylin vuoksi?
Onko siipien taitteella etua hitaassa menossa?
Suihkari ei vaikuta kovin nopealta, oli hauskaa tietää mikä on puhaltimena..
Iso lennokkipuhallin...ja kyllä alaspäin taivutetut siivet auttavat hitaassa menossa.
Alle 70 kiloisella koneella saa lentää ilman lupaa Suomessa.
Kaikkee ne venäläiset keksii.
Tässä muutamia rakenneratkaisuja, ei tarvitse keksiä uudelleen.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 06 Syys 2023, 13:38
Kirjoittaja Molli
Superhieno! Ultrakevyt!
Jokamiehen talliin pitäisi kuulua tällainen!
Jos tekee lentoveneenä, eli kellukkeiden kera, vaatiiko vedenpinnalta nousu enempi voimaa?
Onko potkurin lavan "ruuvikulmalle" laskua?
Puhutaanko potkuriin lavan kulmasta nousuna?
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 06 Syys 2023, 14:17
Kirjoittaja Tuulispää
Molli kirjoitti: ↑06 Syys 2023, 13:38
Superhieno! Ultrakevyt!
Jokamiehen talliin pitäisi kuulua tällainen!
Jos tekee lentoveneenä, eli kellukkeiden kera, vaatiiko vedenpinnalta nousu enempi voimaa?
Onko potkurin lavan "ruuvikulmalle" laskua?
Puhutaanko potkuriin lavan kulmasta nousuna?
Puhutaan...nousu per kierros.
Vaatii...paljon enemmän. Tosin tuo 25 heppaa voi riittää.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lähetetty: 06 Syys 2023, 14:34
Kirjoittaja Molli
..katsoin nuo videot ja pari lisää..
Tuo kone ja varsinkin se ylätaso malli äkkipäätä arvioiden nousu ja lasku tarvii noin 50 metriä tilaa, selkeästi alle 100 metriä..
Mikä tuo moottori lienee?
Rakenne näyttää "klassilliselta" lentämisen alkuajoilta asti käytössä olleesta tukiranka + kangasta..
Edit: Löyti,
Самолет Пчелка-4, сверхлёгкий самолёт масса пустого 74 кг. Двигатель рмз-250 или парамоторный. Принимаем заказы на изготовление.
Lentokone Pchelka-4, ultrakevyt lentokone, tyhjäpaino 74 kg. Moottori rmz-250 tai paramoottori. Otamme vastaan tuotantotilauksia. Myhobbyaero@mail.ru