Virtsatiekiviäkö ?

SHT
Reactions:
Viestit: 662
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Virtsatiekiviäkö ?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Pari päivää sitten heräsin puoliltaöin kamalaan vatsakipuun. Koko alavatsa oli kosketusarka. Meni vessaan ja yritin virtsata, pinnistellessäni virtsaa tulemaan kipu vain yltyi ja virtsaa tule pieni liru.
En kuitenkaan lähtenyt päivystykseen ja onnistuin nukkumaan aamuun. Aamulla kipu oli poissa. Ensin olin epäillyt umpsuolentulehdusta, mutta sitten aloin epäillä, että minulla oli virtsatiekiviä.
Tänään yritin soittaa päivystykseen, mutta ajanvarausnumerossa on tekninen häiriö ja aikoja ei voi varata.
Kipua ei ole ollut nyt, mutta pelkään, että tulen taas yöllä kipeäksi ja että silloin pitää mennä päivystykseen.
Virtsatiekivien itsehoito on kuulema veden juominen ja kipulääke.
Yksityiselle en mene hinnan vuoksi, koska ilmeisesti pitäisi tehdä ultraäänitutkimus.
Justis
Reactions:
Viestit: 1619
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Virtsatiekiviäkö ?

Viesti Kirjoittaja Justis »

Mahdollisesti, itsellä oli joitakin vuosia sitten mutta kipu ei ollut kovin kova mutta kustessa kulloinkin sattui niin helkkaristi ja vertakin tuli. Lääkäri määräsi Litalgin nimistä lääkettä ja kehotti juomaan paljon. Epävirallisesti sanoi että juo olutta niin nesteet lähtee paremmin liikkeelle vaikka kuseminen sattuukin. Litalgin laajentaa virtsateitä jolloin kivet tulevat helpommin ulos. Mulla meni ohi parissa päivässä. Jos kivet ovat isoja niin niitä sitten voidaan murskata ultraäänellä tai jollain sellaisella.
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Virtsatiekiviäkö ?

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Virtsakivi on ehkä nyt virtsarakossa odottamassa poistumista.
https://www.terveystalo.com/fi/palvelut/virtsatiekivet
Vastaa Viestiin