Olavi Uusivirta sai kämpän Kulosaaresta koska ei edustanut kovia arvoja? Mitkä ovat kovia arvoja. Edustatko sinä kovia arvoja tai minä? Saatasko me kämppä Kulosaaresta?
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010830647.html?
Mitä ovat kovat arvot?
Mitä ovat kovat arvot?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
PaikallaMärkäruuti
- Reactions:
Re: Mitä ovat kovat arvot?
Voisiko mallia hakea ns. kovista tieteistä. Niillähän tarkoitetaan yleensä luonnontieteitä, joiden teoriat ovat parhaimmillaan muotoiltavissa matemaattisen tarkoiksi. "Pehmeitä" tieteitä taas ovat humanistiset tieteet, joiden väittämiä on vaikeampi todistaa täsmällisesti.
Voisiko kovia arvoja olla ainakin taloudellisesti mitattavat arvot? Metsä tuottaa sen ja sen verran tukkipuuta sekä sen ja sen verran kuitupuuta. Arvo on helppo laskea. Miten lasket arvon sille, että metsä on useimmille tärkeä henkireikä ja metsissä liikkumisella on tutkitustikin sekä psykologisia että myös somaattisia hyötyjä ihmisille?
Tässä yksi ajattelumalli, mutta jotenkin tähän suuntaan itse tuon kysymyksen hahmotan.
Voisiko kovia arvoja olla ainakin taloudellisesti mitattavat arvot? Metsä tuottaa sen ja sen verran tukkipuuta sekä sen ja sen verran kuitupuuta. Arvo on helppo laskea. Miten lasket arvon sille, että metsä on useimmille tärkeä henkireikä ja metsissä liikkumisella on tutkitustikin sekä psykologisia että myös somaattisia hyötyjä ihmisille?
Tässä yksi ajattelumalli, mutta jotenkin tähän suuntaan itse tuon kysymyksen hahmotan.
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Syö kovaa rasvaa. Vältä pehmeitä ruohoja. Väliä lyijystä tehtyjä kolikoita. Me ovat pehmempiä kuin kullasta tehdyt (tuon voi jokainen selvittää Miekk-Ojan metalliopin avulla).
Kovia arvoja edustaa varmasti henkilö, jonka lempilause on, että sääli on sairautta. Yleensä hyvin jyrkkiä mielipiteitä esittävillä on järkähtämättömät poikki ja pinoon käsitykset asioihin.
Sanoisin, että meillä ”matemaattis-luonnontieteellisillä” on houkutusta siirtää mitattavaa maailmaa ehkä liikaakin myös ihmistä koskevaksi.
Sanoisin, että meillä ”matemaattis-luonnontieteellisillä” on houkutusta siirtää mitattavaa maailmaa ehkä liikaakin myös ihmistä koskevaksi.
Kovat arvot tarkoittaa sitä, että on arvot. Pehmeät arvot tarkoittaa, että jos kivaa tai rahaa saa kaik joustaa.