Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:08
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:06
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:04
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:00

Onko siitä paljonkin ollut teikäläisillä puhetta, kuinka kivet muuttuvat alkusoluiksi?

Saisiko linkin tieteelliseen tutkimukseen? :mrgreen:
Olemme ajassa, jossa planeetalla oli meri ja kiviä. Sitten syntyi elämä. Miten itse selität sen synnyn?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Last_un ... n_ancestor
Voitko antaa mulle sen itse tutkimuksen missä näin on tehty? Kun en tuolta wikipediasta ainakaa löytyny sitä.
Siis tehty mitä? Simuloitu entisaikojen merta vai mitä?
Ei kai sillä ole mitään väliä?
Can I pet that dog?
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 19:31 Vaiks ihmisen ja apinan geeneistä ois 99% samoja ja unohdettais epigenetiikka kokonaan, ei sekään olisi vedenpitävä todiste siitä, että ihminen olisi polveutunut apinasta.

Joten, jos uskoo evoluutioon, se on uskonto. Evoluutio ei ole tieteellinen fakta. Tieteessä, sitä kutsutaan teoriaksi. Tieteessä fakta on esim. painovoima. Sitä ei kukaan voi kiistää jos vaikka hyppää, etteikö painovoima vetäisi takaisin maan pinnalle.
Daiju!!!!!!!!!!! Teoria on tieteen viimeinen sana mitä asiasta voi sanoa. Ei ole mitään faktoja olemassakaan. Tieteessä ei ole lopullisia totuuksia, ei koskaan eikä faktoja. Eli et ymmärrä tieteen perusperiaatteita. Esitetään hypoteesi, mitataan, havannoidaan, testataan ja jos se menee läpi niin tuloksena on teoria. Teorialla tieteessä on eri merkitys kuin arkikielessä. Niillä ei ole yhtään mitään yhteistä ja sinä käytät arkikielen merkitystä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:04
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:00
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 19:54 En varmasti voikaan ymmärtää tieteen uskonnon evoluutiodogmia.

Koska ei sitä ole kyetty edes teoriassa esittämään, että miten planeetan kuollut kivi/kivet kykenisivät muuntumaan "alkusoluksi".

Joten vaikeahan sellaista on ymmärtää, mistä ei mitään tietoa ole edes olemassa.
Onko siitä paljonkin ollut teikäläisillä puhetta, kuinka kivet muuttuvat alkusoluiksi?

Saisiko linkin tieteelliseen tutkimukseen? :mrgreen:
Olemme ajassa, jossa planeetalla oli meri ja kiviä. Sitten syntyi elämä. Miten itse selität sen synnyn?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Last_un ... n_ancestor
Jos katsot näyttöäsi, katso nyt sitä! Siinä on hiiltä, rautaa, happea, vetyä, magnesiumia jne... Ja mistä sinut sitten on tehty???? Niistä "Ihmeellisistä "Elävistä" atomeista? Ymmärrätkö idiootti että kaikki ympärillämme ja me olemme niitä samoja atomeja eikä niissä ole vitunkaan eroa!!!!!!!!!!!!!!!
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ja elämän (Abiogenesis) ei ole tarvinnut tapahtua maassa. Itseasiassa se on hyvin epätodennäköistä. Nykytieteen valossa rakennuspalikoita löytyy kaikkialta avaruudesta. Astreoideista, komeetoista, kuista, planeetoilta ja ties mistä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7595
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Kun ihminen alkoi evoluution kehitysprosessissa kävelemään kahdella jalalla ja kamppailemaan raadoista petojen kanssa niin siitä oli hyötyä että aivot kehittyivät että keksi keinot jalittaa raadot pedoilta. Samalla aivot saivat raadoista kasvuenergiaa. Tuoloin saattoi tapahtua merkittävä kulttuurillinen ero apinaelämään. Apinat syö nykyäänkin harvakseltaan raatoja. Mutta ihminen on vieläkin kovasti raatojen perään ravinnossaan.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:20
Deimos kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:17
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:04
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:00

Onko siitä paljonkin ollut teikäläisillä puhetta, kuinka kivet muuttuvat alkusoluiksi?

Saisiko linkin tieteelliseen tutkimukseen? :mrgreen:
Olemme ajassa, jossa planeetalla oli meri ja kiviä. Sitten syntyi elämä. Miten itse selität sen synnyn?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Last_un ... n_ancestor
Jos katsot näyttöäsi, katso nyt sitä! Siinä on hiiltä, rautaa, happea, vetyä, magnesiumia jne... Ja mistä sinut sitten on tehty???? Niistä "Ihmeellisistä "Elävistä" atomeista? Ymmärrätkö idiootti että kaikki ympärillämme ja me olemme niitä samoja atomeja eikä niissä ole vitunkaan eroa!!!!!!!!!!!!!!!
Väärin. Sun atomit on ihmisatomeja ja mun atomit on tiikeriatomeja.
Idiootti. Atomi on atomi, ei muuta. Selitä sitten fissio ja fuusio?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Lyde19 kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:22 Kun ihminen alkoi evoluution kehitysprosessissa kävelemään kahdella jalalla ja kamppailemaan raadoista petojen kanssa niin siitä oli hyötyä että aivot kehittyivät että keksi keinot jalittaa raadot pedoilta. Samalla aivot saivat raadoista kasvuenergiaa. Tuoloin saattoi tapahtua merkittävä kulttuurillinen ero apinaelämään. Apinat syö nykyäänkin harvakseltaan raatoja. Mutta ihminen on vieläkin kovasti raatojen perään ravinnossaan.
Ikävä kyllä minä kallistun psilosybiiniin. Se rakentaa synapsien väleille uusia yhteyksiä. Ja Afrikan savanneilla oli yllinkyllin sieniä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:22
Deimos kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:21 Ja elämän (Abiogenesis) ei ole tarvinnut tapahtua maassa. Itseasiassa se on hyvin epätodennäköistä. Nykytieteen valossa rakennuspalikoita löytyy kaikkialta avaruudesta. Astreoideista, komeetoista, kuista, planeetoilta ja ties mistä.
Mitenkäs ne sinne sit syntyivät?
Mitenkäs se jumala loi? Pieraisi ja ripulit lensi maahan?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:19
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:11
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:08
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:06

Voitko antaa mulle sen itse tutkimuksen missä näin on tehty? Kun en tuolta wikipediasta ainakaa löytyny sitä.
Siis tehty mitä? Simuloitu entisaikojen merta vai mitä?
Ei kai sillä ole mitään väliä?
En ymmärrä, mitä haluat mun asiassa nyt tekevän ja miksi?
Poistu vaikka takavasemmalle pilaamasta ilmapiiriä väkivaltaisella hulluudellasi?
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:28
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:24
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:19
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:11

Ei kai sillä ole mitään väliä?
En ymmärrä, mitä haluat mun asiassa nyt tekevän ja miksi?
Poistu vaikka takavasemmalle pilaamasta ilmapiiriä väkivaltaisella hulluudellasi?
Mikäs nyt on väkivaltaista muka minulta? Tai hullua? Sinulla taitaa vaan olla tiikerifobia kun puhut omiasi
Kuulet varmasti tämän päivittäin; olet silleen toksisella tavalla maaninen.

Minä olen samaa, mutta vain hyvällä tavalla. Kaltaisesi vie tilaa ja pilaa mainetta meiltä oikealla tavalla hulluilta. :)
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Olen törmännyt spiruliinapaskaan ja muuhun huonoon antiisi jo joku 12v enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Hyi sentään.
Can I pet that dog?
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:59 Tä ei nyt varsinaisesti ole eka kerta, kun joku tuntee pakottavaa tarvetta alkaa itse aiheen sijasta avautumaan näkemyksistään minun persoonastani. Ehkä sun kannattais tehdä teille nettikiusaajille ihan oma aihe, missä voitte sit puhua paskaa minusta? Tämäkun häiritsee tätä aihetta, että alat ihan eri asiasta keskustelemaan kuin mitä aihe käsittelee.
Kuule... Jokainen saa ihan mitä itse tilaa ja jokainen saa oman ansionsa mukaan. Älä pillitä, Elli.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 20:59 Tä ei nyt varsinaisesti ole eka kerta, kun joku tuntee pakottavaa tarvetta alkaa itse aiheen sijasta avautumaan näkemyksistään minun persoonastani. Ehkä sun kannattais tehdä teille nettikiusaajille ihan oma aihe, missä voitte sit puhua paskaa minusta? Tämäkun häiritsee tätä aihetta, että alat ihan eri asiasta keskustelemaan kuin mitä aihe käsittelee.
Miten narsisti ihmisen pitää olla, jotta esiintyy omalla nimellään palstalla, joka sallii anonymiteetin?
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 21:13 Jatkossa tiikerifobiat oikeaan paikkaan:

viewtopic.php?t=731

Takaisin aiheeseen: vaikka mulla on hyvä mielikuvitus, niin en kykene mitenkään kuvittelemaan/ymmärtämään et miten meressä lilluvat kivet muodostaisi "alkusolun"?

Taikun käsittääkseni se on se suosituin teoria, et kivistä sit liukeni mereen aineita jotka sit muodosti yhä monimutkaisempia yhdisteitä jne jne kunnes ne sit muodosti sen "alkusolun".

Sit on tietty tää yks suosittu ja dramaattinen selitys, että iski salama sinne mereen ja tapahtui "jotain" jonka vuoksi syntyi se alkusolu. Tuohan sikäli vanha tarina et maaginen salama herättää elottoman elolliseksi kun se käytettiin jo siin frankenstein leffassa, joka taasen kopsattiin jutkujen golem-tarinasta.

En oo tota alkusoluteoriaa tutkinu pitkään aikaan, mut viimeksi ne kai jotain alkeellisia aminohappojen pätkiä oli onnistunu saamaan aikaiseksi alkumerta simuloivassa koetilanteessa.

Joku asiaan perehtynyt varmasti osaisi kertoa onko asiassa edistytty pidemmälle?
Mikään noista huuhaista ei ole edes sinne päin. Toki tiedät itsekin hakkaavasi ankeaa olkiukkoa, joten annetaan olla.
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miten ihminen erkaantui apinalinjasta?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 21:19
Minimus Yahves kirjoitti: 28 Tammi 2023, 21:16
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 28 Tammi 2023, 21:13 Jatkossa tiikerifobiat oikeaan paikkaan:

viewtopic.php?t=731

Takaisin aiheeseen: vaikka mulla on hyvä mielikuvitus, niin en kykene mitenkään kuvittelemaan/ymmärtämään et miten meressä lilluvat kivet muodostaisi "alkusolun"?

Taikun käsittääkseni se on se suosituin teoria, et kivistä sit liukeni mereen aineita jotka sit muodosti yhä monimutkaisempia yhdisteitä jne jne kunnes ne sit muodosti sen "alkusolun".

Sit on tietty tää yks suosittu ja dramaattinen selitys, että iski salama sinne mereen ja tapahtui "jotain" jonka vuoksi syntyi se alkusolu. Tuohan sikäli vanha tarina et maaginen salama herättää elottoman elolliseksi kun se käytettiin jo siin frankenstein leffassa, joka taasen kopsattiin jutkujen golem-tarinasta.

En oo tota alkusoluteoriaa tutkinu pitkään aikaan, mut viimeksi ne kai jotain alkeellisia aminohappojen pätkiä oli onnistunu saamaan aikaiseksi alkumerta simuloivassa koetilanteessa.

Joku asiaan perehtynyt varmasti osaisi kertoa onko asiassa edistytty pidemmälle?
Mikään noista huuhaista ei ole edes sinne päin. Toki tiedät itsekin hakkaavasi ankeaa olkiukkoa, joten annetaan olla.
Kerro ihmeessä oma teoriasi, jos sinulla sellainen on?
Jos sellaiset sinua kiinnostaisi, tuntisit jo muutakin kuin olkiukkosi.

Älä esitä kiinnostunutta, koska se ei mene minulle ainakaan läpi.
Can I pet that dog?
Vastaa Viestiin