Miksi joutsen on valkoinen?

Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Why »

Valkoisena pedot huomaavat sen helposti.
Mutta johtuuko joutsenen isosta koosta, minkä takia kykenee puolustautuman ja siten ei ole ollut tarpeen kehittyä värinvaihto-ominaisuutta vuodenaikojen mukaan?
SHT
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Arvaus, valkoiset pilvet heijastuvat vedenpinnasta, joten joutsenen valkoinen väri voi olla suojaväri.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3406
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Koska sen höyhenpuku heijastaa kaikkia ihmissilmälle näkyviä sähkömagneettisen säteilyn taajuuksia yhtä paljon.
Salmon Snake of the East
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Why »

asdf kirjoitti: 04 Helmi 2023, 18:03 Koska sen höyhenpuku heijastaa kaikkia ihmissilmälle näkyviä sähkömagneettisen säteilyn taajuuksia yhtä paljon.
Kyllä vaan. Mutta miksi ei vaihda väriä kesäksi?
Rere
Reactions:
Viestit: 1901
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 15:43

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Rere »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 04 Helmi 2023, 18:15 Siksi koska Jumalan mielestä se oli siistimpi valkoisena kuin mustana.

/aihe
Australiassa on mustia joutsenia. Onkohan siellä eri jumala?
Paikalla
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5861
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Why kirjoitti: 04 Helmi 2023, 18:13 Kyllä vaan. Mutta miksi ei vaihda väriä kesäksi?
Tuollaiset ovat usein jotain parinvalintahölmöyksiä. Joutsenilla on varaa siihen. Joutsen on niin iso, ettei sillä ole kovin paljoa vihollisia ja ne, jotka ovat, ovat enemmän hajuaistiin kuin näköön luottavia petonisäkkäitä. Räikeä erottuminen toimii luonnossa myös varoituksena. Ne, joilla on siihen varaa, ovat usein vaarallisempia kuin näyttävät. Jos joku ei edes yritä piiloutua, monet pedotkin miettivät hetken, että jos joku näyttää liian helpolta ollakseen totta, se ei yleensä ole totta ankarassa luonnossa.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2740
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Käytännössä jokainen pyssytön iso mies juoksee joutsenta pakoon. Melko pelottava Dino kun nousee jaloille, räpyttelee ja sihisee.
Can I pet that dog?
SHT
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Minimus Yahves kirjoitti: 05 Helmi 2023, 00:59 Käytännössä jokainen pyssytön iso mies juoksee joutsenta pakoon. Melko pelottava Dino kun nousee jaloille, räpyttelee ja sihisee.
Desmond Morrisin kirjassa: Miksi kissa kehrää sanotaan, että kissa matkii käärmettä, kun se viuhtoo hännällään, köyristää selkäänsä ja sähisee. Kissalla se käärmemainen osa on häntä ja joutsenella kaula. Kissa myös sylkee sähistessään.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 06 Helmi 2023, 00:52 Itse olin joskus kanadanhanhilauman hyökkäyksen kohteena. Istuin paikoillani rantahietikolla kunnes rauhoittuivat.

Kuvassa pienemmät serkkunsa tulivat ensiksi yrittämään häätöä siinä onnistumatta.
20210609_124101_resized.jpg
Saatanan valkoposkihanhia. Mökillä paskoivat koko pienvenealueen
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:07 Näin myöhemmin tuli mieleen kirja Black Swan. Ihan paska. Älkää lukeko. Jäbä joka on nähnyt kaiken kertoo kaiken siitä kuinka on nähnyt kaiken. Söi brunssin Manhattanilla ja ihmetteli taksikuskien törttöilyä Dubaissa. Oikeasti en edes tiedä, sillä yksityiskohtainen kuvailu miljööstä vei kaiken huomioni.

Ja ottakaa huomioon että olin vankilassa, eli se oli joko mun jutut tai se saatanan glorifioitu paskapaperirulla.
Oootkos Jepa lukenut Bret Easton EllisinSIN "American Psycho". Jotkin kohdat oli mullekin liikaa. Tosin käytiin kaverin kanssa ostamassa Eviania kun kirjassa niin oli. Yritin myös juoda gallonoittain vettä kuten Patrick Bateman. Lopputulos oli että sain juosta kassalta vessaan koko ajan. Myöhemmin selvisi että liikaan vedejuontiin voi kuolla.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:15
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:13
Seppo kirjoitti: 06 Helmi 2023, 00:52 Itse olin joskus kanadanhanhilauman hyökkäyksen kohteena. Istuin paikoillani rantahietikolla kunnes rauhoittuivat.

Kuvassa pienemmät serkkunsa tulivat ensiksi yrittämään häätöä siinä onnistumatta.
20210609_124101_resized.jpg
Saatanan valkoposkihanhia. Mökillä paskoivat koko pienvenealueen
Potkase jos saat itseteossa kiinni. Antaa kettutyttöjen marista. Mutta muussa tapauksessa joudut Hitlerin hommiin puhdistaessasi pienvenealueita.
No, sä varmaan tiedät mitä pötköjä valkoposkihanhet jättävät jälkeensä. Savonrannalla oli mukavaa kun niitä oli muutama. Mutta sitten kun alkoi olla satoja...
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Sul oli kettu????
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:22 Se että sä jossain saatanan vintillä keksit jotain mahtipontisia egotrippejä ei nyt millään tavalla liity jokapäiväiseen arkeeni millään tavoin.
Jepa, mä en ole ollut vintillä neljään vuoteen. Elän ihan omaa elämää nyt.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Seppo kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:21
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:17
Seppo kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:07 Näin myöhemmin tuli mieleen kirja Black Swan. Ihan paska. Älkää lukeko. Jäbä joka on nähnyt kaiken kertoo kaiken siitä kuinka on nähnyt kaiken. Söi brunssin Manhattanilla ja ihmetteli taksikuskien törttöilyä Dubaissa. Oikeasti en edes tiedä, sillä yksityiskohtainen kuvailu miljööstä vei kaiken huomioni.

Ja ottakaa huomioon että olin vankilassa, eli se oli joko mun jutut tai se saatanan glorifioitu paskapaperirulla.
Oootkos Jepa lukenut Bret Easton EllisinSIN "American Psycho". Jotkin kohdat oli mullekin liikaa. Tosin käytiin kaverin kanssa ostamassa Eviania kun kirjassa niin oli. Yritin myös juoda gallonoittain vettä kuten Patrick Bateman. Lopputulos oli että sain juosta kassalta vessaan koko ajan. Myöhemmin selvisi että liikaan vedejuontiin voi kuolla.
Voi vittu kun sä et vaan ymmärrä. Siis muahan ei mikään psyko-onanointi kiinnosta vittuakaan. Taas kerran osoitin millainen ihmispaska olet.
😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Miksi joutsen on valkoinen?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ok, mä jätän sut rauhaan. Tsori
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin