Big Bang ?

OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

BB on universumin laajenemisen teoria ja yhden vaiheen teoria. MultiBang on ikuisen ja äärettömän universumin (kaikkeuden) teoria kaikkialla ja kaikkina aikoina.

Tämä foorumi antaa mahdollisuuden keskustella mistä aiheesta vaan. Kunhan keskustellaan oikeassa osiossa. BBstä keskustelu kuuluu pseudotieteistä keskustelemiseen, teologiasta väittely kuuluu rajatieteisiin. Ilman hymiötä.

Se on mielipide ja asennekysymys mihin mikäkin keskustelu kuuluu. Siitä päättää moderaattorit. Keskustelijat eivät aina ole samaa mieltä moderaattorien kanssa. Ja rönsyilyä tapahtuu aina.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10747
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 09:16 BB on universumin laajenemisen teoria ja yhden vaiheen teoria. MultiBang on ikuisen ja äärettömän universumin (kaikkeuden) teoria kaikkialla ja kaikkina aikoina.
Miten multibang liittyy universumin ikuisuuteen? Se on lähinnä sinun päälleliimaamasi ominaisuus.
OlliS kirjoitti: Tämä foorumi antaa mahdollisuuden keskustella mistä aiheesta vaan. Kunhan keskustellaan oikeassa osiossa. BBstä keskustelu kuuluu pseudotieteistä keskustelemiseen, teologiasta väittely kuuluu rajatieteisiin. Ilman hymiötä.
BB-keskustelu on pseudotiedettä ainoastaan ollitieteen näkökulmasta.
OlliS kirjoitti: Se on mielipide ja asennekysymys mihin mikäkin keskustelu kuuluu.
Ei ole. Esim. fysiikka, matematiikka, kemia ja biologia ovat selkeästi TIEDETTÄ.
OlliS kirjoitti: Siitä päättää moderaattorit.
Eivät päätä. Moderaattoreiden ensisijainen tehtävä on pitää keskustelu asiallisena (ilman haukkumista ja suoranaista valehtelua siis).
OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

BB ei ole tiedettä vaan pseudotiedettä, koska se väittää olevansa koko kosmologia ja ainoa oikea kosmologia, vaikka se on vain yksi koulukunta, teoría kosmologian fysiikassa.

Ja vielä väärä teoría universumista, kaikkeudesta, koska se ei laajene, eikä ala, vaan on suunnattoman suuri, rajaton, ulkopuoleton, ja on ollut tällainen ikuisesti.

Mistä tiedät? Tähtitieteestä, filosofiasta ja logiikasta. Ja syvän taivaan kuvista Webbistä.

Asdf ja Idiot valehtelevat, en minä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3394
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Ja jos ei uskota, valehtelet lisää
Kirche, Kinder und Küche.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2860
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 15:04 BB ei ole tiedettä vaan pseudotiedettä, koska se väittää olevansa koko kosmologia ja ainoa oikea kosmologia, vaikka se on vain yksi koulukunta, teoría kosmologian fysiikassa.
Ei väitä, mutta havainnot sopivat parhaiten siihen. :mrgreen:
ID10T
Reactions:
Viestit: 10747
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 15:04 BB ei ole tiedettä vaan pseudotiedettä, koska se väittää olevansa koko kosmologia ja ainoa oikea kosmologia, vaikka se on vain yksi koulukunta, teoría kosmologian fysiikassa.
Muuttuuko lusikka haarukaksi, jos minä väitän, että se on haarukka? Ei muutu. Senpä takia BB:stäkään ei tule pseudotiedettä sen perusteella, miten siihen suhtaudutaan. Se joko on tai ei ole hyvä teoria, kyse ei ole mielipiteestä.

Jos BB printattaisiin paperille, ja suljettaisiin se kassakaappiin, niin se löytyisi sieltä aivan samanlaisena, vaikka sinä hyppisit kassakaapin edessä tasajalkaa tunnin. Tai olisit hyppimättä :lol: :lol: :lol:
OlliS kirjoitti: Ja vielä väärä teoría universumista, kaikkeudesta, koska se ei laajene, eikä ala, vaan on suunnattoman suuri, rajaton, ulkopuoleton, ja on ollut tällainen ikuisesti.

Mistä tiedät? Tähtitieteestä, filosofiasta ja logiikasta. Ja syvän taivaan kuvista Webbistä.

Asdf ja Idiot valehtelevat, en minä.
Sinä et tiedä logiikasta mitään. Tuntemattomista asioista ei voi muodostaa loogisia väitelauseita.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Galaksit kaukana sopivat paremmin MultiBangiin kuin BBhen.

Ei kukaan voi tätä kieltää. Järkevästi.

Kysymys on tieteellisestä taidosta, kuka osaa keksiä millainen teoria parhaiten havaintoihin sopisi. Minä sentään yritän, ja Gossu, muut ovat jähmettyneet yhteen väärään, vanhaan ja huonoon teoriaan. Ja jos tämän selkeän totuuden sanoo, niin silloin minä muka valehtelen! En varmasti valehtele! Historia tulee todistamaan että minä olin oikeassa tässä asiassa.

Aivan varmasti. Muut ovat tuhkamunia. Eivät uskalla.

Ihan kuin suomettumisenkin kanssa. Ukrainan suhteen ollaan nyt kaikki samalla puolella. Gossukin kun tuosta NATOn pelosta rauhoittuu. Jumalasta erot säilyvät ikuisesti.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10747
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 17:03 Galaksit kaukana sopivat paremmin MultiBangiin kuin BBhen.
Kaukana MISTÄ? Sivuutat tämän kysymyksen jatkuvasti.
OlliS kirjoitti: Ja jos tämän selkeän totuuden sanoo, niin silloin minä muka valehtelen! En varmasti valehtele! Historia tulee todistamaan että minä olin oikeassa tässä asiassa.

Aivan varmasti. Muut ovat tuhkamunia. Eivät uskalla.
Joopa joo... Alkaako vähitellen järjen valo sammumaan lopullisesti?
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3394
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

ID10T kirjoitti: 06 Kesä 2023, 17:17
Joopa joo... Alkaako vähitellen järjen valo sammumaan lopullisesti?
Vähitellen? Kyllä se on ollut pimeänä jo pitkään eikä toivoa uudesta syttymisestä.
Kirche, Kinder und Küche.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Kaukana meistä, kaukana menneisyydessä. Joka puolella pallossa 360 astetta. Ties kuinka kaukana myös. BBn mukaan siellä olisi pitänyt jo alkaa pimeä aika, mutta siellä onkin vaan lisää galakseja ja mustaa. Kuten tähänkin asti aina kun on nähty pidemmälle.

Nyt asia yritetään väkinäisesti saattaa taas BBn puitteisiin, kun MultiBangiin se sopisi kuin nakutettu. Ei leikkaa Enqvistillä, Räsäsellä, Valtaojalla eikä Niiniluodolla! Ei kenelläkään BBn kannattajalla. Miksi? En ymmärrä. Koska BB on totuus ja tiede ja muu on valhetta? Sanokaa se suoraan älkääkä kierrelkö.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10747
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 17:55 Kaukana meistä, kaukana menneisyydessä.
Ei meillä ole mitään merkitystä kosmisessa mittakaavassa. Ajattelet edelleen maakeskeisesti.

Ja se, että joku galaksi ei sovi kehitykseltään BB:n aikaikkunaan, on vain merkki siitä, että ajoitusta pitää tarkistaa.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3394
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 17:55 Kaukana meistä, kaukana menneisyydessä. Joka puolella pallossa 360 astetta. Ties kuinka kaukana myös. BBn mukaan siellä olisi pitänyt jo alkaa pimeä aika, mutta siellä onkin vaan lisää galakseja ja mustaa. Kuten tähänkin asti aina kun on nähty pidemmälle.

Nyt asia yritetään väkinäisesti saattaa taas BBn puitteisiin, kun MultiBangiin se sopisi kuin nakutettu. Ei leikkaa Enqvistillä, Räsäsellä, Valtaojalla eikä Niiniluodolla! Ei kenelläkään BBn kannattajalla. Miksi? En ymmärrä. Koska BB on totuus ja tiede ja muu on valhetta? Sanokaa se suoraan älkääkä kierrelkö.
Mutta sinulla, jolla ei ole minkäänlaista alan koulutusta, leikkaa paremmin kuin ammattilaisilla? Voi kai sitä jotenkin enemmänkin harhainen olla, vaikken kyllä heti keksi, miten. Minusta kirjoituksesi ei ole mieleltään terveen ihmisen tekosia.
Kirche, Kinder und Küche.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

asdf kirjoitti: 06 Kesä 2023, 18:29
OlliS kirjoitti: 06 Kesä 2023, 17:55 Kaukana meistä, kaukana menneisyydessä. Joka puolella pallossa 360 astetta. Ties kuinka kaukana myös. BBn mukaan siellä olisi pitänyt jo alkaa pimeä aika, mutta siellä onkin vaan lisää galakseja ja mustaa. Kuten tähänkin asti aina kun on nähty pidemmälle.

Nyt asia yritetään väkinäisesti saattaa taas BBn puitteisiin, kun MultiBangiin se sopisi kuin nakutettu. Ei leikkaa Enqvistillä, Räsäsellä, Valtaojalla eikä Niiniluodolla! Ei kenelläkään BBn kannattajalla. Miksi? En ymmärrä. Koska BB on totuus ja tiede ja muu on valhetta? Sanokaa se suoraan älkääkä kierrelkö.
Mutta sinulla, jolla ei ole minkäänlaista alan koulutusta, leikkaa paremmin kuin ammattilaisilla? Voi kai sitä jotenkin enemmänkin harhainen olla, vaikken kyllä heti keksi, miten. Minusta kirjoituksesi ei ole mieleltään terveen ihmisen tekosia.
BBn vastustaminen tuntuu hullulta. Myönnän sen. Mutta teen sen järkevästi. Teidän on vaan mahdotonta myöntää sitä, kun olette BBn lumoissa. Sen lumouksen pitäisi särkyä ensin. Webbin kuvien pitäisi särkeä se normaalilta ihmiseltä, mutta lahkolaiselta se ei säry : aina löytyy selitys, vaikka totuudesta ollaan kaukana, ja kaiken järjen mukaan se pitäisi jo tajuta.

BBn kannattaja ei vaan tajua. Eikä tarvi, kun tiedeyhteisön enemmistö on sillä kannalla.

Toivo on minulla tieteen tulevassa kehityksessä.

Rauhoitutaan taas ja odotetaan niitä artikkeleita.

Kyllä koko elämän filosofian ja tähtitieteen harrastaminen ja harjoittaminen on koulutus sekin. Ja Fil.kand takaa akateemisen laadun.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10847
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Ei osaa muuta sanoa asiallisen viestiin. Näin on näreet. Tähän on tultu. Kamala tilanne tieteessä, mutta joku päivä BB kaatuu kuin korttitalo, kuin litteä maa!

Minunkin pitää kyllä lopettaa tässä ja kertoa vaan niistä uusista artikkeleista. BBn puolesta ja vastaan.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Kontra
Reactions:
Viestit: 2745
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Vanhoilla päivillään eräs kosmologiasta ikänsä väitellyt surkutteli kurjuuttaan, kun kukaan ei ollut ymmärtänyt hänen käsitystään maailmankaikkeudesta. Juuri silloin radiossa joku kuului luennoivan kosmologiasta. - Mitä ihmettä, riemastui ukko. - Hänhän on ihan samaa mieltä asioista kun minä olen ollut koko ikäni. – Kuules nyt höppänä, vaimo puuttuu. – Sinähän siellä itse luennoit nuoruuden innollasi.
Vastaa Viestiin