Big Bang ?

ID10T
Reactions:
Viestit: 10766
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 01 Kesä 2023, 22:49 Pääperustelu BBtä vastaan on tieteen tekemisen tapa, tieteen perusmetodologia.

Ei tiedettä tehdä niin, että todistellaan oikeaksi vanhaa teoriaa, esimerkiksi maakeskeistä aurinkokunnan systeemiä, vaan sillä tavoin, että katsotaan, millainen teoria parhaiten selittäisi kaikki vanhat ja uudet havainnot, ja mikä teoria ennustaa parhaiten uusia havaintoja.
Unohdat nyt sen, että ei olemassaolevaa teoriaa tarvitse vaihtaa, jos se on hyvä.

Newtonin painovoimalakikin on kestänyt jo runsaat 300 vuotta.

Ja muistuttaisin, että maakeskeisestä aurinkokunta-ajattelusta luopuminen oli työn ja tuskan takana kirkon vastustaessa sitä. Olet siis kokonaistieteellisesti ajatellen häviäjien joukkueessa, koska kirkko vastustaa edelleen edistystä monelta osin.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Tuo on oikea argumentti väitettäni vastaan, ettei hyvää teoriaa tarvitse vaihtaa. Että edustaisin tässä valtavirtateologiaa, on väärä. Sehän on nimenomaan BBn puolella, ja päinvastoin kuin keskiajalla, kirkkojen mielipiteellä ei nyt ole mitään merkitystä tiedeyhteisössä.

Kyse on todellakin juuri siitä, onko teoria hyvä.

Se on nyt kiistanalainen asia, ja on ollut aiheellisesti kiistanalainen koko ajan. 1920 - 60 se ei ollut valtavirtaa, sen jälkeen on ollut, mutta Hoyle ja Arp ym. vastustivat. Jäivät vähemmistöön. 2004 lähtien on ollut organisoitunut vastarinta tiedeyhteisössä ACGn muodossa.

Minä kuulun niihin, jotka pitävät teoriaa ehdottomasti vääränä ja olen perustellut, eikä perusteluihin vastata, vaan kielletään niitä esittämästä. Minä esitän, kunnes vastataan, sen sijaan että ruvetaan aiheettomasti haukkumaan. Se ei ole perustelu. Pitää kertoa ja näyttää ja osoittaa, mikä väitteissäni on väärin. Sitä ei tehdä, koska ei osata, ja koska olen oikeassa. Yritetään vaan estää esiintymiseni ja mitätöidä se.

Minäkin olen myös samaa mieltä, että odotellaan vaan eri puolten artikkeleita tiedeyhteisössä, eikä turhaan isketa päitämme yhteen harrastelijapohjalla. Tosin monet meistä ovat jo aikamoisia asiantuntijoita.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10766
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 02 Kesä 2023, 09:13 Tuo on oikea argumentti väitettäni vastaan, ettei hyvää teoriaa tarvitse vaihtaa. Että edustaisin tässä valtavirtateologiaa, on väärä. Sehän on nimenomaan BBn puolella, ja päinvastoin kuin keskiajalla, kirkkojen mielipiteellä ei nyt ole mitään merkitystä tiedeyhteisössä.
Ja siltikin vaadit jatkuvasti jumalan huomioimista tieteessä :lol: :lol: :lol:

Mitä muuta se on kuin paluuta keskiajalle?
ID10T
Reactions:
Viestit: 10766
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
En ihmettele heidän kantaansa, jos olet esittänyt heille samoja "teorioita" kuin täälläkin. Pitää olla hieman enemmän lihaa luiden ympärillä.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2863
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Tähdet ja avaruus- lehden tilaus olisi kyllä minulla loppunut siihen paikkaan jos tuota sontaa olisi sinne ilmestynyt. Tarjoa niitä sun juttuja vaikka Herätkää! lehteen. :mrgreen:
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6489
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Ei, vika on siinä että kyse on harvoista populaari tiedelehdistä Suomessa. Sinne ei kelpuuteta fantasioita. Jos et vieläkään ymmärrä niin sinun höpötyksesi ovat pseudotiedettä parhaimmillaan. Oikea oppikirjaesimerkki mitä tehdä jos haluaa tehdä pseudotiedettä.

Kannattajia sinulla on yksi. Se muuten on noiden sinun "Artikkeliesi" kirjoittaja.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Varaktori kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:32
OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Tähdet ja avaruus- lehden tilaus olisi kyllä minulla loppunut siihen paikkaan jos tuota sontaa olisi sinne ilmestynyt. Tarjoa niitä sun juttuja vaikka Herätkää! lehteen. :mrgreen:
En minä, mutta ne pojat: ACG pitää tieteessä nyt myös huomioida, ja T ja A on harrastelijoiden, Ursan lehti, siis minun ja sinun, eikä tiedelehti, jollaiseksi se on muuttunut. Harrastelijoiden sanaa ei siellä kuulla, vain valtavirran BB sanaa. Tieteessäkin siis pseudotieteellinen. Epätieteellinen.

BB on tieteellisesti katsottuna epätieteellinen teoria, koska käytännössä katsoo olevansa ainoa alan oikea teoria, kosmologian tiede, eikä yksi koulukunta kosmologian tieteessä. Sen kannattajien mielestä kaikki muut teoriat ovat sontaa. Jolloin se tuomitsee itse itsensä sonnaksi, koska tieteessä on muitakin koulukuntia, teorioita. Esim. Suntolan DU. Minun Galakseja ja räjähdyksiä, laitostieteen ulkopuolella julmasti ja diktatorisesti ja väärin. Taas tuli todistettua, kun ei muuten uskota. Eikä uskota nytkään.

BB diktatuuri on tosiasia. MOT
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2863
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 09:40
Varaktori kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:32
OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Tähdet ja avaruus- lehden tilaus olisi kyllä minulla loppunut siihen paikkaan jos tuota sontaa olisi sinne ilmestynyt. Tarjoa niitä sun juttuja vaikka Herätkää! lehteen. :mrgreen:
En minä, mutta ne pojat: ACG pitää tieteessä nyt myös huomioida, ja T ja A on harrastelijoiden, Ursan lehti, siis minun ja sinun, eikä tiedelehti, jollaiseksi se on muuttunut. Harrastelijoiden sanaa ei siellä kuulla, vain valtavirran BB sanaa. Tieteessäkin siis pseudotieteellinen. Epätieteellinen.

BB on tieteellisesti katsottuna epätieteellinen teoria, koska käytännössä katsoo olevansa ainoa alan oikea teoria, kosmologian tiede, eikä yksi koulukunta kosmologian tieteessä. Sen kannattajien mielestä kaikki muut teoriat ovat sontaa. Jolloin se tuomitsee itse itsensä sonnaksi, koska tieteessä on muitakin koulukuntia, teorioita. Esim. Suntolan DU. Minun Galakseja ja räjähdyksiä, laitostieteen ulkopuolella julmasti ja diktatorisesti ja väärin.
Tehdään nyt vielä selväksi, että se ACG on täyttä sontaa eikä sillä ole mitään tekemistä tieteen kanssa.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10766
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 09:40
Varaktori kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:32
OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Tähdet ja avaruus- lehden tilaus olisi kyllä minulla loppunut siihen paikkaan jos tuota sontaa olisi sinne ilmestynyt. Tarjoa niitä sun juttuja vaikka Herätkää! lehteen. :mrgreen:
BB on tieteellisesti katsottuna epätieteellinen teoria, koska käytännössä katsoo olevansa ainoa alan oikea teoria, kosmologian tiede, eikä yksi koulukunta kosmologian tieteessä.
Tuo ei ole BB:n vika, vaan sen kannattajien vika. Ei autoakaan koskaan syytetä rattijuoppoudesta, vaan kuskia.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6489
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 09:40
Varaktori kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:32
OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 08:24 Kysyin ja sain vastauksen. Tähdet ja avaruus- lehti ei pyydä minulta artikkeleita eikä haastattele minua. On siis myös turha lähettää sinne artikkelia. Tie on suljettu. Ovat BB teorian renkejä, ei tiedettä. Pseudotiedettä. Epätieteellistä syrjimistä.
Tähdet ja avaruus- lehden tilaus olisi kyllä minulla loppunut siihen paikkaan jos tuota sontaa olisi sinne ilmestynyt. Tarjoa niitä sun juttuja vaikka Herätkää! lehteen. :mrgreen:
En minä, mutta ne pojat: ACG pitää tieteessä nyt myös huomioida, ja T ja A on harrastelijoiden, Ursan lehti, siis minun ja sinun, eikä tiedelehti, jollaiseksi se on muuttunut. Harrastelijoiden sanaa ei siellä kuulla, vain valtavirran BB sanaa. Tieteessäkin siis pseudotieteellinen. Epätieteellinen.

BB on tieteellisesti katsottuna epätieteellinen teoria, koska käytännössä katsoo olevansa ainoa alan oikea teoria, kosmologian tiede, eikä yksi koulukunta kosmologian tieteessä. Sen kannattajien mielestä kaikki muut teoriat ovat sontaa. Jolloin se tuomitsee itse itsensä sonnaksi, koska tieteessä on muitakin koulukuntia, teorioita. Esim. Suntolan DU. Minun Galakseja ja räjähdyksiä, laitostieteen ulkopuolella julmasti ja diktatorisesti ja väärin. Taas tuli todistettua, kun ei muuten uskota. Eikä uskota nytkään.

BB diktatuuri on tosiasia. MOT
Ai niin. Unohdin. Sinähän olet ammatilainen. Ei ihme ettei julkaistu T&A:ssa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2863
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Viimeisintä T&A:n numeroa tässä juuri lueskelin. Se onkin ainoa lehti joka minulle vielä tulee. Olli voisi koittaa miten pitkään saa sontaa levittää avaruus.fi foorumilla. :mrgreen:
Ei vaiskaan älä kokeile, aiheuttaa vain turhaa hommaa moderaattoreille siivota ne jutut sieltä pois.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6489
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Varaktori kirjoitti: 03 Kesä 2023, 09:55 Viimeisintä T&A:n numeroa tässä juuri lueskelin. Se onkin ainoa lehti joka minulle vielä tulee. Olli voisi koittaa miten pitkään saa sontaa levittää avaruus.fi foorumilla. :mrgreen:
Ei vaiskaan älä kokeile, aiheuttaa vain turhaa hommaa moderaattoreille siivota ne jutut sieltä pois.
T&A on jopa Euroopassa mitattuna yksi laadukkaimpia lehtiä. Ainkoinaan voin sanoa että ihan varteenotettava Astronomyn kanssa. Sky&Telescope oli luultavimmin jo puoliammatilaisille. Esimmäisiä värikuvia oli 1976 kannessa Jupiterin punainen pilkku. 80-luvulla värikuvia alkoi tulla jo enemmän. Kyllä sitä lehteä aina odotti. Viime vuosikymmennet lehti on ollut sisällöltään ja ulkoasultaan todella heino. Jos miss Fortuna olisi joskus ovella niin tilaukseen menisi. Toisaalta vuosikerta taitaa olla jotain viisi maxiaskia punaista PS-syöpäkäärylettä.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
OlliS
Reactions:
Viestit: 10853
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

T ja A on laadukas ja hyvä lehti. Suorastaan parempi kuin ammattilehdet.

Ei siinä mitään. Mutta se on tieteellinen virhe olla dogmaattisesti BBn kannalla, siitä pitää päästä. Se on kantani lukijana. Nyt se on ilmaistu toimitukselle.

ACG on BBn tieteellinen vastustaja nimenomaan tiedeyhteisössä. Tieteellinen seura, ryhmä, yhdistys, julkaisee nettijulkaisua. Aloitti 2004.

BB on muuttunut pseudotieteeksi, koska ei myönnä itseään vain koulukunnaksi, ja on jo tieteessä suorastaan osoitettu vääräksi. Sitä ei vaan tiedeyhteisön enemmistö vielä tiedä eikä myönnä.

Universumi, kaikkeus, ei laajene. Eikä ala, vaan on ikuinen. Se on tieteellinen totuus.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 2863
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Big Bang ?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

OlliS kirjoitti: 03 Kesä 2023, 10:13 Universumi, kaikkeus, ei laajene. Eikä ala, vaan on ikuinen. Se on tieteellinen totuus.
Kyllä se lähinnä on paskapuhetta. BB teorian ennusteet taas on hyvin havaintojen kautta varmistettuja. Esimerkiksi kosminen taustasäteily, heliumin suuri määrä, galaksien jakautuminen, jne...
Vastaa Viestiin