'LUETTU' lukumäärä

Palstan kehitysideat & Bugien Ilmoittaminen Ylläpidolle
Avatar
Keckuli
Reactions:
Viestit: 415
Liittynyt: 29 Marras 2022, 22:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Kirjoitin äsken tuon "Haasta tekoälyni! :)" viestin. Huomasin, että aina kun kävin katsomassa sitä, niin "LUETTU" arvo kasvoi yhdellä. Eihän se pitäisi niin mennä? Pitäisi laskea 'unique' users. Ts. kun sama jo viestin lukenut menee lukemaan viestiä, niin "LUETTU" arvoa ei kasvateta. Varmaan vaikea ohjelmoida? - Tai toivottavasti on asetuksista raksin ruutuun laittamisella/pois ottamisella muutettavissa - muutenhan joutuisi koodaamaan SQL-koodia jne...
Noin näin minä ajattelen
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja SHT »

Olen samaa mieltä kanssasi, että käyttäjän uusia klikkauksia ei laskettaisi mukaan luettu-kohtaan. Ne laskettaisiin mukaan vain, jos aluperäistä viestiä on muutettu tai ketjuun on tullut uusia viestejä.
Jos jollain keskustelupalstalla tai vaikka Facebookissa haluttaisiin saada joku käyttäjä uskomaan, että hänen viestejään ei lueta, se onnistuisi seuraavasti. Ensimmäinen (siis muu kuin aloittaja), joka lukee viestin, kopioisi sen ja lähettäisi sen sitten kavereilleen, näin luettu-kohtaan ilmaantuisi vain pienehköjä lukuja.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4915
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Itse ajattelin että poistetaan koko laskuri käytöstä niin etusivun yleisilmeestä saa selkeämmän.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2488
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Jossain toisaalla joillekin tuo luettu lukumäärä on henki ja elämä. Näpsyttelevät itse niitä lukukertoja omiin ketjuihinsa :D Ihmiset on hassuja.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4915
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kissatäti kirjoitti: 03 Joulu 2022, 17:58 Jossain toisaalla joillekin tuo luettu lukumäärä on henki ja elämä. Näpsyttelevät itse niitä lukukertoja omiin ketjuihinsa :D Ihmiset on hassuja.
Ehkä se sillon kannattaa poistaa. :)
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2488
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

KultaKikkare kirjoitti: 03 Joulu 2022, 18:06
Kissatäti kirjoitti: 03 Joulu 2022, 17:58 Jossain toisaalla joillekin tuo luettu lukumäärä on henki ja elämä. Näpsyttelevät itse niitä lukukertoja omiin ketjuihinsa :D Ihmiset on hassuja.
Ehkä se sillon kannattaa poistaa. :)
Kannatan poistamista :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2488
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tuo on hyvä ominaisuus että näkee kuka viimeisin postaaja on.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4915
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Keckuli kirjoitti: 03 Joulu 2022, 14:24 Kirjoitin äsken tuon "Haasta tekoälyni! :)" viestin. Huomasin, että aina kun kävin katsomassa sitä, niin "LUETTU" arvo kasvoi yhdellä. Eihän se pitäisi niin mennä? Pitäisi laskea 'unique' users. Ts. kun sama jo viestin lukenut menee lukemaan viestiä, niin "LUETTU" arvoa ei kasvateta. Varmaan vaikea ohjelmoida? - Tai toivottavasti on asetuksista raksin ruutuun laittamisella/pois ottamisella muutettavissa - muutenhan joutuisi koodaamaan SQL-koodia jne...
Ei ole raksi ruutuun juttu. Ja tuo laskuri nousee myös jos rekisteröitymättömät ihmiset lukee ketjuja, eli käyttäjänimikään ei oikein toimi. Pitäisi tallettaa kaikkien ihmisten IP osoitteet jotka käy lukemassa ketjun ja joka kerta kun joku avaa ketjun verrata ip osoitetta, vähän raskas operaatio jo noin palvelimen resurssien kannaltakin.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4915
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Cookiellakin sen tietysti saisi tehtyä niin että käyttäjän omaan selaimeen tallennetaan tieto että on lukenut ketjun.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Eusa
Reactions:
Viestit: 1506
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 12:05

Re: 'LUETTU' lukumäärä

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Voisiko käyttäjäprofiiliin lisätä osion, jossa näkyvät ko käyttäjän aloittamat langat ja vaikkapa näyttöjen kertymä siinä? Kirjoitusten laatuun saattaisi vaikuttaa se, että näkee kuinka moni käy lukemassa...
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Vastaa Viestiin