Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:27
AimoJortikka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:08
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 15:32Komposti tuottaa hiilidioksidia levälle, levä tuottaa kompostille happea.
Hallelujaa!!! Ikiliikkuja on keksitty!!!
Väitteesi on invalidi, koska kompostireaktio tuottaa hiilidioksidia vain parisen viikkoa, jonka jälkeen kompostointiprosessi on valmis.
Mistä tiedät paljonko komposti tuottaa hiilidioksidia ja miten pitkän ajan. Oletko mitannut hiilidioksidipitoisuudet ja happipitoisuudet. Miten se levän tuottama happi siirtyy sieltä vedestä kompostiin.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:26
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:16
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:27
AimoJortikka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:08

Hallelujaa!!! Ikiliikkuja on keksitty!!!
Väitteesi on invalidi, koska kompostireaktio tuottaa hiilidioksidia vain parisen viikkoa, jonka jälkeen kompostointiprosessi on valmis.
Mistä tiedät paljonko komposti tuottaa hiilidioksidia ja miten pitkän ajan. Oletko mitannut hiilidioksidipitoisuudet ja happipitoisuudet. Miten se levän tuottama happi siirtyy sieltä vedestä kompostiin.
Voit ihan ite google scholarista opiskella aerobisesta kompostireaktiosta, komposti ei varsinaisesti ole kauhean uusi keksintö...

Levällä on ilmastus joka vapauttaa nesteestä happea.
Tiedän kyllä miten komposti toimii.
Miksi sitä levää pitää ilmastaa jos se tuottaa itse happea?
Eli arvailet, et tiedä.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:27
AimoJortikka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:08
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 15:32Komposti tuottaa hiilidioksidia levälle, levä tuottaa kompostille happea.
Hallelujaa!!! Ikiliikkuja on keksitty!!!
Väitteesi on invalidi, koska kompostireaktio tuottaa hiilidioksidia vain parisen viikkoa, jonka jälkeen kompostointiprosessi on valmis.
Maailman nopein kompostointiprosessi. Yleensä kompostoituminen kesäaikana kestää vähintään 6-7 viikkoa.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:36
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:32
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:26
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:16
Mistä tiedät paljonko komposti tuottaa hiilidioksidia ja miten pitkän ajan. Oletko mitannut hiilidioksidipitoisuudet ja happipitoisuudet. Miten se levän tuottama happi siirtyy sieltä vedestä kompostiin.
Voit ihan ite google scholarista opiskella aerobisesta kompostireaktiosta, komposti ei varsinaisesti ole kauhean uusi keksintö...

Levällä on ilmastus joka vapauttaa nesteestä happea.
Tiedän kyllä miten komposti toimii.
Miksi sitä levää pitää ilmastaa jos se tuottaa itse happea?
Eli arvailet, et tiedä.
Ilmastuksella levä saa hiilidioksidia.

En arvaile, kompostin toiminta on varsin hyvin tunnettu tieteessä.

Koska aiot vastata tähän, että millä perusteella syytit minua: "Valehtelu rahoittajille."
Onhan se valehtelua jos kerrot, että sinulla valmis toimiva systeemi spirulinan kasvattamiseen kun oikeasti sinulla ei ole.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:11
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:49
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:36
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:32
Tiedän kyllä miten komposti toimii.
Miksi sitä levää pitää ilmastaa jos se tuottaa itse happea?
Eli arvailet, et tiedä.
Ilmastuksella levä saa hiilidioksidia.

En arvaile, kompostin toiminta on varsin hyvin tunnettu tieteessä.

Koska aiot vastata tähän, että millä perusteella syytit minua: "Valehtelu rahoittajille."
Onhan se valehtelua jos kerrot, että sinulla valmis toimiva systeemi spirulinan kasvattamiseen kun oikeasti sinulla ei ole.
Missä olen sanonut että minulla on valmis tuotantolaitos?
Toimiva systeemi eli järjestelmä on eri asia kuin tuotantolaitos.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:14
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:40
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:27
AimoJortikka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 16:08

Hallelujaa!!! Ikiliikkuja on keksitty!!!
Väitteesi on invalidi, koska kompostireaktio tuottaa hiilidioksidia vain parisen viikkoa, jonka jälkeen kompostointiprosessi on valmis.
Maailman nopein kompostointiprosessi. Yleensä kompostoituminen kesäaikana kestää vähintään 6-7 viikkoa.
Kun komposti saa happea, tietenkin sen mikrobien toiminta lisääntyy ja kompostointi on nopeammin valmis.

Ilman mikrolevän lisähappeakin se saadaan kolmessa viikossa valmiiksi:

https://www.smallfarmcanada.ca/features ... t-food-in/
Tuossahan tehtiin kananlannasta lannoitetta vesiliuoksessa. Aivan eri asia.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:23
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:24
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:14
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:40
Maailman nopein kompostointiprosessi. Yleensä kompostoituminen kesäaikana kestää vähintään 6-7 viikkoa.
Kun komposti saa happea, tietenkin sen mikrobien toiminta lisääntyy ja kompostointi on nopeammin valmis.

Ilman mikrolevän lisähappeakin se saadaan kolmessa viikossa valmiiksi:

https://www.smallfarmcanada.ca/features ... t-food-in/
Tuossahan tehtiin kananlannasta lannoitetta vesiliuoksessa. Aivan eri asia.
Ihan samal taval se lehmänlanta mun kompostireaktorissa kompostoituu vesiliuoksessa. Voi siin kananlantaakin kompostoida.
Lehmänpaskalla tai kananpaskalla kasvatettu sinilevä on varmaan hyvää. :lol:
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:23
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:24
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:14
Tonttu kirjoitti: 20 Helmi 2023, 17:40
Maailman nopein kompostointiprosessi. Yleensä kompostoituminen kesäaikana kestää vähintään 6-7 viikkoa.
Kun komposti saa happea, tietenkin sen mikrobien toiminta lisääntyy ja kompostointi on nopeammin valmis.

Ilman mikrolevän lisähappeakin se saadaan kolmessa viikossa valmiiksi:

https://www.smallfarmcanada.ca/features ... t-food-in/
Tuossahan tehtiin kananlannasta lannoitetta vesiliuoksessa. Aivan eri asia.
Ihan samal taval se lehmänlanta mun kompostireaktorissa kompostoituu vesiliuoksessa. Voi siin kananlantaakin kompostoida.
Ole sitten varovainen sen lietelannan kanssa. Se voi vaikka tappaa: https://www.mela.fi/uploads/2019/01/e85 ... a_2012.pdf
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:53
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:27
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:23
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:24
Tuossahan tehtiin kananlannasta lannoitetta vesiliuoksessa. Aivan eri asia.
Ihan samal taval se lehmänlanta mun kompostireaktorissa kompostoituu vesiliuoksessa. Voi siin kananlantaakin kompostoida.
Lehmänpaskalla tai kananpaskalla kasvatettu sinilevä on varmaan hyvää. :lol:
On se hyvää, lehmille ja kanoille. Ihmiselle kasvatettavalle levälle kompostoidaan ravinteeksi heinää.

Tää taitaa olla viides kerta kun kysyn: mitkä ovat perusteet sille kun väität että valehtelen?
Pelkkä heinä ei kompostoidu kovin hyvin ja mitä sinä sitten syötät niille lehmille jos heinät laitat kompostiin?
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:08
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:58
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:53
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:27
Lehmänpaskalla tai kananpaskalla kasvatettu sinilevä on varmaan hyvää. :lol:
On se hyvää, lehmille ja kanoille. Ihmiselle kasvatettavalle levälle kompostoidaan ravinteeksi heinää.

Tää taitaa olla viides kerta kun kysyn: mitkä ovat perusteet sille kun väität että valehtelen?
Pelkkä heinä ei kompostoidu kovin hyvin ja mitä sinä sitten syötät niille lehmille jos heinät laitat kompostiin?
Heinästä uutetaan NPK ei sen selluloosan tarvitsekaan kompostoitua.

Koska et vastaa, miksi sanoit minua valehtelijaksi voimme todeta, että keksit itse minusta valheita ja olet säälittävä nettikiusaaja.
Typpeä, fosforia ja kaliumia saa sopivasta lannoitteesta juuri oikeat määrät. Ei niitä kannata heinästä alkaa uuttamaan.
Ja olen kertonut sinulle, että jos alat esittämään rahoittajalle väitteitä toimivasta spirulinan tuotannosta niin valehtelet, koska sinulla ei sellaista ole.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:51
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:39
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:23
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 15:24
Tuossahan tehtiin kananlannasta lannoitetta vesiliuoksessa. Aivan eri asia.
Ihan samal taval se lehmänlanta mun kompostireaktorissa kompostoituu vesiliuoksessa. Voi siin kananlantaakin kompostoida.
Ole sitten varovainen sen lietelannan kanssa. Se voi vaikka tappaa: https://www.mela.fi/uploads/2019/01/e85 ... a_2012.pdf
Lietelanta altaissa se mädäntyy kuten biokaasulaitoksissa. Aerobisessa kompostissa ei synny metaania.
Kyllä näitä syntyy vaikka miten ilmastoisit sitä lietettä:
"Lietelannan vaarallisia kaasuja
Rikkivety (H2S)
Rikkivety on hyvin myrkyllinen, ilmaa raskaampi ja väritön kaasu. Se haisee pahalle, matalina pitoisuuksina lähinnä mädälle kananmunalle. Suuri rikkivetypitoisuus lamauttaa hajuaistin nopeasti, joten sitä on
vaikea havaita. Suurina pitoisuuksina se aiheuttaa myös pahoinvointia, yskää, hengenahdistusta ja huimausta
sekä hengityksen heikkenemistä, joka voi johtaa tajunnan menetykseen ja kuolemaan.
Metaani (CH4)
Metaani on hajuton ja väritön kaasu, joka voi muodostaa ilman kanssa räjähtävän seoksen. Metaani vaikuttaa myös tukehduttavasti tai kuvottavasti pitoisuudesta riippuen.
Tulipalo- ja räjähdysvaaran vuoksi avotulen teko ja tupakointi lietesäiliön tai lietevaunun läheisyydessä
on vaarallista.
Ammoniakki (NH3)
Ammoniakki on pistävän hajuinen, ilmaa kevyempi, ärsyttävä ja väritön kaasu. Ilmassa oleva ammoniakki
aiheuttaa ylähengitysteiden ärsytystä sekä hengenahdistusta ja yskää. Ammoniakki ärsyttää myös silmiä.
Hiilidioksidi (CO2)
Hiilidioksidi syrjäyttää suurina pitoisuuksina hengitysilmasta happea. Tämä aiheuttaa tukehtumisvaaran. "
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:22
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:17
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:08
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:58
Pelkkä heinä ei kompostoidu kovin hyvin ja mitä sinä sitten syötät niille lehmille jos heinät laitat kompostiin?
Heinästä uutetaan NPK ei sen selluloosan tarvitsekaan kompostoitua.

Koska et vastaa, miksi sanoit minua valehtelijaksi voimme todeta, että keksit itse minusta valheita ja olet säälittävä nettikiusaaja.
Typpeä, fosforia ja kaliumia saa sopivasta lannoitteesta juuri oikeat määrät. Ei niitä kannata heinästä alkaa uuttamaan.
Ja olen kertonut sinulle, että jos alat esittämään rahoittajalle väitteitä toimivasta spirulinan tuotannosta niin valehtelet, koska sinulla ei sellaista ole.
Olen ihan toimivasti kasvatellut ja testaillut spirulinaa 8 vuotta joten miksi keksit minusta valheita?
En minä mitään keksi. Yritän vain peruspessimistinä jarrutella ettet lähde liian kovaan lentoon, jossa siivet katkeavat. Se, että olet jossain lasi- tai muovipurkissa kasvatellut levää ei tarkoita sitä että sama onnistuisi isossa mittakaavassa kuvaamallasi tavalla ja siten, että siitä jäisi leivänpäälle muutakin kuin ylähuuli.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 18:03
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:27
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:51
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 16:39
Ole sitten varovainen sen lietelannan kanssa. Se voi vaikka tappaa: https://www.mela.fi/uploads/2019/01/e85 ... a_2012.pdf
Lietelanta altaissa se mädäntyy kuten biokaasulaitoksissa. Aerobisessa kompostissa ei synny metaania.
Kyllä näitä syntyy vaikka miten ilmastoisit sitä lietettä:
"Lietelannan vaarallisia kaasuja
Rikkivety (H2S)
Rikkivety on hyvin myrkyllinen, ilmaa raskaampi ja väritön kaasu. Se haisee pahalle, matalina pitoisuuksina lähinnä mädälle kananmunalle. Suuri rikkivetypitoisuus lamauttaa hajuaistin nopeasti, joten sitä on
vaikea havaita. Suurina pitoisuuksina se aiheuttaa myös pahoinvointia, yskää, hengenahdistusta ja huimausta
sekä hengityksen heikkenemistä, joka voi johtaa tajunnan menetykseen ja kuolemaan.
Metaani (CH4)
Metaani on hajuton ja väritön kaasu, joka voi muodostaa ilman kanssa räjähtävän seoksen. Metaani vaikuttaa myös tukehduttavasti tai kuvottavasti pitoisuudesta riippuen.
Tulipalo- ja räjähdysvaaran vuoksi avotulen teko ja tupakointi lietesäiliön tai lietevaunun läheisyydessä
on vaarallista.
Ammoniakki (NH3)
Ammoniakki on pistävän hajuinen, ilmaa kevyempi, ärsyttävä ja väritön kaasu. Ilmassa oleva ammoniakki
aiheuttaa ylähengitysteiden ärsytystä sekä hengenahdistusta ja yskää. Ammoniakki ärsyttää myös silmiä.
Hiilidioksidi (CO2)
Hiilidioksidi syrjäyttää suurina pitoisuuksina hengitysilmasta happea. Tämä aiheuttaa tukehtumisvaaran. "
Metaania syntyy mädätyksessä, ei aerobisessa kompostissa.
Aika hankalaa on rakentaa sellainen ilmastointi lietelantalaan. Tuleehan sitä metaania jopa lehmän pieruista ja röyhtäilystä vaikka ei se heinä lehmän sisällä mätäne.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 18:03
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:34
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:22
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:17
Typpeä, fosforia ja kaliumia saa sopivasta lannoitteesta juuri oikeat määrät. Ei niitä kannata heinästä alkaa uuttamaan.
Ja olen kertonut sinulle, että jos alat esittämään rahoittajalle väitteitä toimivasta spirulinan tuotannosta niin valehtelet, koska sinulla ei sellaista ole.
Olen ihan toimivasti kasvatellut ja testaillut spirulinaa 8 vuotta joten miksi keksit minusta valheita?
En minä mitään keksi. Yritän vain peruspessimistinä jarrutella ettet lähde liian kovaan lentoon, jossa siivet katkeavat. Se, että olet jossain lasi- tai muovipurkissa kasvatellut levää ei tarkoita sitä että sama onnistuisi isossa mittakaavassa kuvaamallasi tavalla ja siten, että siitä jäisi leivänpäälle muutakin kuin ylähuuli.
Se ei ole jarruttelua, että keksit minusta valheita.
No mainitse joku vale jonka minä muka ole keksinyt.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3003
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Kysymykseni Helsingin seurakunnille

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 18:28
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 18:24
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 21 Helmi 2023, 18:03
Tonttu kirjoitti: 21 Helmi 2023, 17:34
En minä mitään keksi. Yritän vain peruspessimistinä jarrutella ettet lähde liian kovaan lentoon, jossa siivet katkeavat. Se, että olet jossain lasi- tai muovipurkissa kasvatellut levää ei tarkoita sitä että sama onnistuisi isossa mittakaavassa kuvaamallasi tavalla ja siten, että siitä jäisi leivänpäälle muutakin kuin ylähuuli.
Se ei ole jarruttelua, että keksit minusta valheita.
No mainitse joku vale jonka minä muka ole keksinyt.
Sanoit että valehtelen rahoittajille siinä että minulla on toimiva spirulinasysteemi. Olen kasvatellut ja testaillut spirulinaa 8 vuotta onnistuneesti, joten miksi keksit minusta valheita?
Eiköhän tämän jankkaus jo riitä. Onnea ja menestystä maatalousreformille :lol:
Vastaa Viestiin