Keskustelu moderointilinjasta

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7066
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Ehkäpä joka ei noudatga palstan sääntöjä niin kenkää perseelle? Koskee muuten myös itseäni. Keijonalle jokainen asia on henkilökohtaisuus. En usko että muilla palstalla on samaa ongelmaa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
ID10T
Reactions:
Viestit: 11072
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:29
Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:20
Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:03 Nimimerkki Keijonalla on ”omiin” ketjuihinsa moderointioikeus. Hän käyttää sitä muokkaamalla lähetettyjen viestien sisällön mieleisekseen. Tämä ei kaiketi ollut alkuperäinen idea?
Ei. Keke lopettakoon sellaisen. Viestin voi poistaa (ylläpidon määrittelemillä ehdoilla). Jos sitä muuttaa, muutos on merkittävä selvästi ja mainittava moderoinnin tekemäksi.

Edit: Moderaattori Lisäsi tarkennuksen.

PS. Minä käytän tummanpunaista väriä, jos kirjoitan moderaattorina ja tein esimerkkimuutoksen tähän viestiin. Tapaa ei ole määrätty, joten sen voi tehdä muutenkin, mutta se on tultava selväksi mitä on muutettu ja kuka on muuttanut.
Keijonan Keskusteluryhmässä tulee edit merkintä, mutta useimmiten viesti vaan poistetaan. Tietyillä nimimerkillä kun ei ole tarkoituskaan puhua asiasta vaan pelkästään henkilöistä. Mutta jos puhuvat asiasta, niin ne viestit voidaan jättää.
Eli kyse ei ole siitä, mitä kirjoitetaan, vaan kuka kirjoittaa?

Tätä sensuurimenettelyä arvostelet muiden harjoittamana, mutta itsellesi sallit sen?
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:29
Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:20
Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:03 Nimimerkki Keijonalla on ”omiin” ketjuihinsa moderointioikeus. Hän käyttää sitä muokkaamalla lähetettyjen viestien sisällön mieleisekseen. Tämä ei kaiketi ollut alkuperäinen idea?
Ei. Keke lopettakoon sellaisen. Viestin voi poistaa (ylläpidon määrittelemillä ehdoilla). Jos sitä muuttaa, muutos on merkittävä selvästi ja mainittava moderoinnin tekemäksi.

Edit: Moderaattori Lisäsi tarkennuksen.

PS. Minä käytän tummanpunaista väriä, jos kirjoitan moderaattorina ja tein esimerkkimuutoksen tähän viestiin. Tapaa ei ole määrätty, joten sen voi tehdä muutenkin, mutta se on tultava selväksi mitä on muutettu ja kuka on muuttanut.
Keijonan Keskusteluryhmässä tulee edit merkintä, mutta useimmiten viesti vaan poistetaan. Tietyillä nimimerkillä kun ei ole tarkoituskaan puhua asiasta vaan pelkästään henkilöistä. Mutta jos puhuvat asiasta, niin ne viestit voidaan jättää.

Ylläpidolla on myös sellainen sääntö että toisista keskustelijoista ei saa keskustella, Joten sillä periaatteella tämänkin "musta tuntuu että sä " lässytyksen voisi poistaa.

Mutta ehkä joissain alueilla voivat puhua sitä sinäminää, jos niin yksinäisiä ja heikko itsetuntoisia kerran ovat, että kokoajan pitää takertua henkilöön.

Tuo punakynä on hyvä idea, silloin tiedetään että moderaatio on puuttunut asiaan.👍
Same same but different
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5332
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:29
Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:20
Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:03 Nimimerkki Keijonalla on ”omiin” ketjuihinsa moderointioikeus. Hän käyttää sitä muokkaamalla lähetettyjen viestien sisällön mieleisekseen. Tämä ei kaiketi ollut alkuperäinen idea?
Ei. Keke lopettakoon sellaisen. Viestin voi poistaa (ylläpidon määrittelemillä ehdoilla). Jos sitä muuttaa, muutos on merkittävä selvästi ja mainittava moderoinnin tekemäksi.

Edit: Moderaattori Lisäsi tarkennuksen.

PS. Minä käytän tummanpunaista väriä, jos kirjoitan moderaattorina ja tein esimerkkimuutoksen tähän viestiin. Tapaa ei ole määrätty, joten sen voi tehdä muutenkin, mutta se on tultava selväksi mitä on muutettu ja kuka on muuttanut.
Keijonan Keskusteluryhmässä tulee edit merkintä, mutta useimmiten viesti vaan poistetaan. Tietyillä nimimerkillä kun ei ole tarkoituskaan puhua asiasta vaan pelkästään henkilöistä. Mutta jos puhuvat asiasta, niin ne viestit voidaan jättää.

Ylläpidolla on myös sellainen sääntö että toisista keskustelijoista ei saa keskustella, Joten sillä periaatteella tämänkin "musta tuntuu että sä " lässytyksen voisi poistaa.

Mutta ehkä joissain alueilla voivat puhua sitä sinäminää, jos niin yksinäisiä ja heikko itsetuntoisia kerran ovat, että kokoajan pitää takertua henkilöön.
Oletko nyt aivan tosissasi, että sinulla on oikeus muuttaa viestien sisältöä????
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:35
Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:29
Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:20
Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:03 Nimimerkki Keijonalla on ”omiin” ketjuihinsa moderointioikeus. Hän käyttää sitä muokkaamalla lähetettyjen viestien sisällön mieleisekseen. Tämä ei kaiketi ollut alkuperäinen idea?
Ei. Keke lopettakoon sellaisen. Viestin voi poistaa (ylläpidon määrittelemillä ehdoilla). Jos sitä muuttaa, muutos on merkittävä selvästi ja mainittava moderoinnin tekemäksi.

Edit: Moderaattori Lisäsi tarkennuksen.

PS. Minä käytän tummanpunaista väriä, jos kirjoitan moderaattorina ja tein esimerkkimuutoksen tähän viestiin. Tapaa ei ole määrätty, joten sen voi tehdä muutenkin, mutta se on tultava selväksi mitä on muutettu ja kuka on muuttanut.
Keijonan Keskusteluryhmässä tulee edit merkintä, mutta useimmiten viesti vaan poistetaan. Tietyillä nimimerkillä kun ei ole tarkoituskaan puhua asiasta vaan pelkästään henkilöistä. Mutta jos puhuvat asiasta, niin ne viestit voidaan jättää.

Ylläpidolla on myös sellainen sääntö että toisista keskustelijoista ei saa keskustella, Joten sillä periaatteella tämänkin "musta tuntuu että sä " lässytyksen voisi poistaa.

Mutta ehkä joissain alueilla voivat puhua sitä sinäminää, jos niin yksinäisiä ja heikko itsetuntoisia kerran ovat, että kokoajan pitää takertua henkilöön.
Oletko nyt aivan tosissasi, että sinulla on oikeus muuttaa viestien sisältöä????
Kyllä asiattomuudet, siis henkilökohtaisuudet ja ad-hominemit (henkilöön kohdistuvat argumentit) voi ja kuuluisi poistaa.
Same same but different
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5332
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Kirjoitin näin
Wisti kirjoitti: ↑32 minuuttia sitten
1) Neuvostoliiton virallisessa nimessä ei esiinny sana demokratia täällä esitetyistä väitteistä huolimatta.
2) Minun käsittääkseni Neuvostoliiton virallisessa nimessä ei esiinny sana demokratia täällä esitetyistä väitteistä huolimatta.

Kysyin, kumpi muotoiluista oli loukkaava.
Päätit ”editoida” ja poistit ’Minun käsittääkseni’, jolloin viesti muuttui vähäjärkisen tekstiksi.
Miksi teit niin???
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:40 Kirjoitin näin
Wisti kirjoitti: ↑32 minuuttia sitten
1) Neuvostoliiton virallisessa nimessä ei esiinny sana demokratia täällä esitetyistä väitteistä huolimatta.
2) Minun käsittääkseni Neuvostoliiton virallisessa nimessä ei esiinny sana demokratia täällä esitetyistä väitteistä huolimatta.

Kysyin, kumpi muotoiluista oli loukkaava.
Päätit ”editoida” ja poistit ’Minun käsittääkseni’, jolloin viesti muuttui vähäjärkisen tekstiksi.
Miksi teit niin???
"Minä sanoin sinusta niin ja sinä teit minulle näin."

Tuossa on juuri esimerkki sellaisesta, mikä Keijonan keskusteluista poistetaan.

Koska palstan säännöissä lukee, että keskustelijoista ei saa keskustella

Mutta kyllä moderoinnista pitää keskustella, ja moderoijien metodit ja mallit kyseenalaistaa.

Kyllä blogin pitäjillä on oikeus poistaa blogistaan ne keskustelijat, sanat, tyylit, asiat ja aiheet jota ei pidä sinne sopivina.

"Ensin kielletään sanoja ja sitten poltetaan kirjoja, ja kohta palaakin babylonin kiirastulen roviolla hermot."
Same same but different
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:39 Kyllä asiattomuudet, siis henkilökohtaisuudet ja ad-hominemit (henkilöön kohdistuvat argumentit) voi ja kuuluisi poistaa.
Poista koko viesti, jos poistat, mutta älä muuta toisen kirjoittan viestin sisältöä. Se on loukkaavaa, sääntöjen vastaista ja johtaa vain turhaan riitelyyn. Et sinä saa sillä ketään puolellesi, että valehtelet muiden kirjoittaneen jotain, jota he eivät ole kirjoittaneet.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:09
Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 09:39 Kyllä asiattomuudet, siis henkilökohtaisuudet ja ad-hominemit (henkilöön kohdistuvat argumentit) voi ja kuuluisi poistaa.
Poista koko viesti, jos poistat, mutta älä muuta toisen kirjoittan viestin sisältöä. Se on loukkaavaa, sääntöjen vastaista ja johtaa vain turhaan riitelyyn. Et sinä saa sillä ketään puolellesi, että valehtelet muiden kirjoittaneen jotain, jota he eivät ole kirjoittaneet.
Heh "minä määrään sinua etkä sinä määrää minua"

Same same but different
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:14 Heh "minä määrään sinua etkä sinä määrää minua"
Täällä homma toimii niin ja jos se ei onnistu, nuo moderointioikeudet otetaan sinulta pois. Sinun omalla palstalla asia on toisinpäin. Sitä se monarkia on. Ei se ole niin kivaa jos ei satu olemaan kuningas.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:17
Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:14 Heh "minä määrään sinua etkä sinä määrää minua"
Täällä homma toimii niin ja jos se ei onnistu, nuo moderointioikeudet otetaan sinulta pois. Sinun omalla palstalla asia on toisinpäin. Sitä se monarkia on. Ei se ole niin kivaa jos ei satu olemaan kuningas.
Stalinin ja Hitlerin jalanjäljillä voi kuvitella tietenkin, että enhän minä ole tyranni koska olen pyrkyröimällä päässyt virkaan...

Eikö blogin pitäjällä ole oikeutta poistaa blogistaan sopimattomaksi katsomaansa kielenkäyttöä?
Liitteet
respect-my-authority-cartman.gif
respect-my-authority-cartman.gif (2.93 MiB) Katsottu 468 kertaa
Same same but different
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6110
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:19 Eikö blogin pitäjällä ole oikeutta poistaa blogistaan sopimattomaksi katsomaansa kielenkäyttöä?
Sinulle on annettu ohjeet millä tavalla poistamisen saa tehdä. Poista koko viesti mutta älä muuta sen sisältöä. Jos poistat esimerkiksi yksittäisen ruokottaman solvauksen sisältävän virkkeen, merkkaa viestiin, että poistit solvausta.

Ottamalla moderaattorin valtuudet täällä tulet monarkistisen virkakoneiston pikkukekkuliksi ja olet velvollinen noudattamaan ylempiesi määräyksiä. Niin diktaattorien virkakoneistot aina toimivat. Pikkukekkulit tottelevat keskikekkuleita, jotka tottelevat isoja kekkuleita ja niin edelleen, aina monarkkiin asti.
Paikalla
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5332
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Keijona kirjoitti: ↑13 minuuttia sitten
Eikö blogin pitäjällä ole oikeutta poistaa blogistaan sopimattomaksi katsomaansa kielenkäyttöä?

Sinulle sopimatonta kielenkäyttöä oli ’Minun käsittääkseni’. Sen poistit. Perusteluna sanoit, että se on keskustelua muista keskustelijoista.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:38 Keijona kirjoitti: ↑13 minuuttia sitten
Eikö blogin pitäjällä ole oikeutta poistaa blogistaan sopimattomaksi katsomaansa kielenkäyttöä?

Sinulle sopimatonta kielenkäyttöä oli ’Minun käsittääkseni’. Sen poistit. Perusteluna sanoit, että se on keskustelua muista keskustelijoista.

Koska täysin turha ja tarpeeton asiattomuus, pelkkä egoitsetehostus. Itsestään puhuminen on kuulkaa moukkamaista, enempi naisten juttu.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11072
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:52
Wisti kirjoitti: 01 Touko 2023, 10:38 Keijona kirjoitti: ↑13 minuuttia sitten
Eikö blogin pitäjällä ole oikeutta poistaa blogistaan sopimattomaksi katsomaansa kielenkäyttöä?

Sinulle sopimatonta kielenkäyttöä oli ’Minun käsittääkseni’. Sen poistit. Perusteluna sanoit, että se on keskustelua muista keskustelijoista.

Koska täysin turha ja tarpeeton asiattomuus, pelkkä egoitsetehostus. Itsestään puhuminen on kuulkaa moukkamaista, enempi naisten juttu.
Kysyttäessä itsestään sopii puhua, varsinkin lääkärissä, rippituolissa tai psykologin juttusilla.
Vastaa Viestiin