Keskustelu moderointilinjasta

Tässä ohjeita / niksejä palstan toimintoihin liittyen
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7429
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Raspu »

MooM kirjoitti: 01 Touko 2023, 16:25 Mustakin noita tarinoita on kiva lukea, mutta ei mulla niihin oikein sanottavaa ole. Sulle on joskus käynyt tai tuntunut tuolta. Mitäpä siihen muuta. Aika iso kynnys tuollaiseen on kommentoida, naamakkain varmaan tulisi enemmän keskustelua tai ainakin jotain small talkia asian ympäriltä.
Yksi syy ton tallentamisen lisäksi kai että toi blogi osoitta, että en kai aivan totaalinen idiootti tai trolli ole, vaikka jotkut niin palstalla luuleekin.
Yhden asian miehenähän minua on pidetty, mutta on siellä paljon muutakin. Siksi blogi.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

On hyvä huomata, että palstan eri osastoilla ja blogeissa saattavat olla erilaiset moderaatio linjaukset. Fiksua onkin lukea vähän ensin josta sitten voi päätellä linjauksen, sen minkä tyyppiset kommentit ketjuun sopii. Esim. jos joissain ketjuissa pyritään puhumaan enemmän asiasta ja ad-hominemit siivotaan pois, niin niissä kannattaa välttää henkilöistä puhumista tai henkilöille kommenttien tai tunteiden osoittamisista. Ihmiset kyllä vastaavat jos heillä on halua vastata, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Same same but different
Wakeman
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 13 Touko 2023, 20:49

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wakeman »

Keijona kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:33 On hyvä huomata, että palstan eri osastoilla ja blogeissa saattavat olla erilaiset moderaatio linjaukset. Fiksua onkin lukea vähän ensin josta sitten voi päätellä linjauksen, sen minkä tyyppiset kommentit ketjuun sopii. Esim. jos joissain ketjuissa pyritään puhumaan enemmän asiasta ja ad-hominemit siivotaan pois, niin niissä kannattaa välttää henkilöistä puhumista tai henkilöille kommenttien tai tunteiden osoittamisista. Ihmiset kyllä vastaavat jos heillä on halua vastata, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Älä viitsi keke länkyttää roskaa. Sulla on "pikku-Hitler" syndrooma omissa ketjuissasi joissa voit leikkiä moderaattoria ja poistaa sinulle ikäviä kommentteja tai vähintäänkin editoida tai väärentää niitä. Tosi sutkia toimintaa, ei luultavasti ole muita eväitä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:40
Keijona kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:33 On hyvä huomata, että palstan eri osastoilla ja blogeissa saattavat olla erilaiset moderaatio linjaukset. Fiksua onkin lukea vähän ensin josta sitten voi päätellä linjauksen, sen minkä tyyppiset kommentit ketjuun sopii. Esim. jos joissain ketjuissa pyritään puhumaan enemmän asiasta ja ad-hominemit siivotaan pois, niin niissä kannattaa välttää henkilöistä puhumista tai henkilöille kommenttien tai tunteiden osoittamisista. Ihmiset kyllä vastaavat jos heillä on halua vastata, ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Älä viitsi keke länkyttää roskaa. Sulla on "pikku-Hitler" syndrooma omissa ketjuissasi joissa voit leikkiä moderaattoria ja poistaa sinulle ikäviä kommentteja tai vähintäänkin editoida tai väärentää niitä. Tosi sutkia toimintaa, ei luultavasti ole muita eväitä.
Et sinä ole Keijonaa suvaitsevaisempi, päinvastoin.
"Tosi sutkia toimintaa, ei luultavasti ole muita eväitä." Kirjoittaa tuhansia alapeukutuksia viljellyt nimimerkki.



8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Wakeman
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 13 Touko 2023, 20:49

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wakeman »

Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:41 Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:47
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:41 Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Ei tältä palstalta ole bannattu tietääkseni ketään, joten suotta aprikoit kirjoitusoikeuksiasi. Peukutuksien ylenpalttinen viljely on lapsellista touhua, minun mielestäni. Itse olen antanut yhden yläpeukun eikä ensimmäistäkään alapeukkua tähän mennessä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Wakeman
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 13 Touko 2023, 20:49

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wakeman »

Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:55
Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:47
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:41 Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Ei tältä palstalta ole bannattu tietääkseni ketään, joten suotta aprikoit kirjoitusoikeuksiasi. Peukutuksien ylenpalttinen viljely on lapsellista touhua, minun mielestäni. Itse olen antanut yhden yläpeukun eikä ensimmäistäkään alapeukkua tähän mennessä.

8-)
Enpä ole kovin "pelännyt" bannausta palstalta. Minän peukutan varmaankin liikaa, mutta ei oikein paskanjauhajille viitsi aina vastailla. Jotenkin tuntuu, että sinulla on jäänyt henkisesti päälle tuo "nuori kapinallinen moodi" ja onhan se hieman hupaisaa "aikuisen" miehen? kohdalla. Tuohan on tosiaan todellinen meriitti, yksi ainoa peukutus. Kannattaisikohan sinunkin keskittyä peukutuksiin kommenttien sijaan. Eipä ainakaan taso laskisi.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5870
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Alapeukku on sivistynyt keino sanoa "olen eri mieltä, mutta en halua perustella". Paljon parempi kuin edellä nähty suunsoitto. Samaa sekin kuitenkin tarkoittaa.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:55
Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:47
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:41 Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Ei tältä palstalta ole bannattu tietääkseni ketään, joten suotta aprikoit kirjoitusoikeuksiasi. Peukutuksien ylenpalttinen viljely on lapsellista touhua, minun mielestäni. Itse olen antanut yhden yläpeukun eikä ensimmäistäkään alapeukkua tähän mennessä.

8-)
On bännätty, esim. tiikeriltä lähti bloodimanian takia oikeudet keskusteluiden avaamiseen.

Täytyy myös ymmärtää, että tuo reaktion antaminen on eräänlaist äänestämistä, sitä minäminä itse, "tykkään en tykkää, rakastan en rakasta," tyyppistä toimintaa. Joka on someaikana hyvin suosittua, koska sillä voi vahvistaa sitä "minä valitsen" (itsellesopivia)illuusiota. Halvempaa kuin marketissa irtokarkkihyllyllä käynti tai nettiostoksen teko.

Valinnanvapauden Illusion ylläpito on jatkuvaa työtä, koko ajan pitää valita, muuten harha häviää.
Same same but different
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Neutroni kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:07 Alapeukku on sivistynyt keino sanoa "olen eri mieltä, mutta en halua perustella".
Voiko tuota Rooman keisarien agitoimaa tunteiden ilmaisu keinoa mitenkään sivistyneeksi sanoa? Linnunradan käsikirja liftareille kertoo aiheesta lisää.

Kysymys on somen ja yksilökeskeisyyden ajan ilmiöistä, kun yksilön vapautta ja valitsemisen illuusiota täytyy ylläpitää koko ajan, valitsemalla jatkuvasti uusia itselle sopivia, kuin pikkutytöt päivänkakkaroiden terälehtiä nyppiessään: "tykkään en tykkää tykkään en tykkää...minäminä ja sinäsinä."
Same same but different
Wakeman
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 13 Touko 2023, 20:49

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wakeman »

Keijona kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:09
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:55
Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:47
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:41 Moderaatio on ok, tarkoitta että maltillistetaan keskustelua, sensuuri on sen sijaan perseilyä.
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Ei tältä palstalta ole bannattu tietääkseni ketään, joten suotta aprikoit kirjoitusoikeuksiasi. Peukutuksien ylenpalttinen viljely on lapsellista touhua, minun mielestäni. Itse olen antanut yhden yläpeukun eikä ensimmäistäkään alapeukkua tähän mennessä.

8-)
On bännätty, esim. tiikeriltä lähti bloodimanian takia oikeudet keskusteluiden avaamiseen.

Täytyy myös ymmärtää, että tuo reaktion antaminen on eräänlaist äänestämistä, sitä minäminä itse, "tykkään en tykkää, rakastan en rakasta," tyyppistä toimintaa. Joka on someaikana hyvin suosittua, koska sillä voi vahvistaa sitä "minä valitsen" (itsellesopivia)illuusiota. Halvempaa kuin marketissa irtokarkkihyllyllä käynti tai nettiostoksen teko.

Valinnanvapauden Illusion ylläpito on jatkuvaa työtä, koko ajan pitää valita, muuten harha häviää.
Älä keke viitsi jauhaa tuota vanhaa paskaa, teet vain itsestäsi pellen. Sulla taitaa olla ongelmia aika pahasti itsekritiikin osalta.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:18
Keijona kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:09
Brainwashed kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:55
Wakeman kirjoitti: 09 Elo 2023, 20:47
Yleisesti ottaen moderaatio toimii hyvin periaatteella "annetaan kaikkien kirjoitella mitä sattuu ja nimenomaan peukutella suuntaan tai toiseen". Ehkäpä juuri siksi minäkin saan olla palstalla ja peukutella suuntaan tai toiseen.
Ei tältä palstalta ole bannattu tietääkseni ketään, joten suotta aprikoit kirjoitusoikeuksiasi. Peukutuksien ylenpalttinen viljely on lapsellista touhua, minun mielestäni. Itse olen antanut yhden yläpeukun eikä ensimmäistäkään alapeukkua tähän mennessä.

8-)
On bännätty, esim. tiikeriltä lähti bloodimanian takia oikeudet keskusteluiden avaamiseen.

Täytyy myös ymmärtää, että tuo reaktion antaminen on eräänlaist äänestämistä, sitä minäminä itse, "tykkään en tykkää, rakastan en rakasta," tyyppistä toimintaa. Joka on someaikana hyvin suosittua, koska sillä voi vahvistaa sitä "minä valitsen" (itsellesopivia)illuusiota. Halvempaa kuin marketissa irtokarkkihyllyllä käynti tai nettiostoksen teko.

Valinnanvapauden Illusion ylläpito on jatkuvaa työtä, koko ajan pitää valita, muuten harha häviää.
Älä keke viitsi jauhaa tuota vanhaa paskaa, teet vain itsestäsi pellen. Sulla taitaa olla ongelmia aika pahasti itsekritiikin osalta.
Osumasta älähtää, kun loukattuksi kokenut yrittää vihan voimalla yhä kovemmin henkilöön takertua.
Screenshot_2023-04-08-00-06-56-348-edit_com.android.chrome.jpg
Same same but different
Wakeman
Reactions:
Viestit: 268
Liittynyt: 13 Touko 2023, 20:49

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja Wakeman »

Keijona kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:14
Neutroni kirjoitti: 09 Elo 2023, 21:07 Alapeukku on sivistynyt keino sanoa "olen eri mieltä, mutta en halua perustella".
Voiko tuota Rooman keisarien agitoimaa tunteiden ilmaisu keinoa mitenkään sivistyneeksi sanoa? Linnunradan käsikirja liftareille kertoo aiheesta lisää.

Kysymys on somen ja yksilökeskeisyyden ajan ilmiöistä, kun yksilön vapautta ja valitsemisen illuusiota täytyy ylläpitää koko ajan, valitsemalla jatkuvasti uusia itselle sopivia, kuin pikkutytöt päivänkakkaroiden terälehtiä nyppiessään: "tykkään en tykkää tykkään en tykkää...minäminä ja sinäsinä."
Etkö sinä keke ymmärrä milloin kannattaisi pitää turpa kiinni ennenkuin munaa jälleen itsensä entistä pahemmin. Itse kun kysyin, niin itse myös vastaa, ethän sinä keke reppana ymmärrä ja teet itsestäsi pellen ja miltei marttyyrin.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 826
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Keskustelu moderointilinjasta

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Se on mielestäni hieno uutuus verrattuna tiede.fi aikoihin että kaikki saa tietää että ketkä ketäkin peukuttaa. Jotkut peukutti vanhalla palstalla tahallaan muita vaikka kirjoitukset oli asiallisiakin. Fuck off häirikkö-peukuttajat, what can you do now, haha?
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Vastaa Viestiin