Mikä on kuoleman tarkoitus?

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Mikä on kuoleman tarkoitus?

En keksi muuta kuin että antaa tilaa uusille tyypeille ja ruokaa sienille ja ravinteita ötököille mutta onko mitään syvempää merkitystä?

Aina kysellään elämän tarkoitusta ja kukaan ei oikein tiedä mikä sekään on tai että jokaisella on oma käsityksensä mikä se voi olla. Kuolema on mystinen siitä syystä ettemme oikeasti tiedä mitä ajatuksillemme ja muistoille tapahtuu. Keho on poissa pelistä se on varma mutta entä se kaikki informaatio joka meillä on, valuuko kaikki hukkaan vai onko kenties jossain kerääjiä jotka sieppaavat minuutemme ja tallentavat keräämämme tiedot meille tuntemattomana tiedosto muotona meille tuntemattomaan kohteeseen.

Tietääkö kukaan edes kuinka tallennamme ja haemme muistoja?

No mutta kuoleman tarkoituksellisuutta oli tarkoitus pohtia.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Stadin öljylanne
Reactions:
Viestit: 491
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 23:47

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Yhden sanonnan mukaan tiede kehittyy sukupolvi kerrallaan, siispä kuoleman tarkoitus on kehittää tiedettä.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kuoleman tarkoitus on olla elämän vastakohta.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
HuuHaata
Reactions:
Viestit: 1716
Liittynyt: 12 Joulu 2022, 09:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Kuoleman tarkoitus on lopettaa haiseminen. Lapsena ihmiset keskimäärin on enemmän hyviä. Sitten alkaa lahoaminen kohti pahuutta. Jos pallolla elettäisiin pidempään sorokset orjuuttaisivat ikuisesti. Salaliitotkaan eivät koskaan kuolisi.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Brainwashed kirjoitti: 17 Helmi 2023, 12:59 Kuoleman tarkoitus on olla elämän vastakohta.

8-)
Hmm.. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Elämä on koulu, kuolema on tentti. (Missä katsotaan mille luokalle tai tasolle sielu siirtyy.)
Same same but different
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

HuuHaata kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:03 Kuoleman tarkoitus on lopettaa haiseminen. Lapsena ihmiset keskimäärin on enemmän hyviä. Sitten alkaa lahoaminen kohti pahuutta. Jos pallolla elettäisiin pidempään sorokset orjuuttaisivat ikuisesti. Salaliitotkaan eivät koskaan kuolisi.
Tuo on kyllä mielenkiintoinen näkökanta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:05 Elämä on koulu, kuolema on tentti. (Missä katsotaan mille luokalle tai tasolle sielu siirtyy.)
Uskotko sielunvaellukseen?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Kissatäti kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:06
Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:05 Elämä on koulu, kuolema on tentti. (Missä katsotaan mille luokalle tai tasolle sielu siirtyy.)
Uskotko sielunvaellukseen?
Ei ole uskon asia, kyllä jotkut asiat voi ratkaista logiikan, loogisen ja filosofisen päättelyyn tuloksena.
Same same but different
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:12
Kissatäti kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:06
Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:05 Elämä on koulu, kuolema on tentti. (Missä katsotaan mille luokalle tai tasolle sielu siirtyy.)
Uskotko sielunvaellukseen?
Ei ole uskon asia, kyllä jotkut asiat voi ratkaista logiikan, loogisen ja filosofisen päättelyyn tuloksena.
Lohdullinen ajatus se ainakin on. Paitsi jos joutuu jollekin huonolle tasolle. Koetko itse olevasi nuori vai vanha sielu? Voiko niin kysyä?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17683
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Brainwashed kirjoitti: 17 Helmi 2023, 12:59 Kuoleman tarkoitus on olla elämän vastakohta.

8-)
Ovat samaa prosessia. Toinen prosessin alku (syntyminen) ja toinen loppu. Tarkoitusta ei ole universumin mittakaavassa.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Kissatäti kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:13
Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:12
Kissatäti kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:06
Keijona kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:05 Elämä on koulu, kuolema on tentti. (Missä katsotaan mille luokalle tai tasolle sielu siirtyy.)
Uskotko sielunvaellukseen?
Ei ole uskon asia, kyllä jotkut asiat voi ratkaista logiikan, loogisen ja filosofisen päättelyyn tuloksena.
Lohdullinen ajatus se ainakin on. Paitsi jos joutuu jollekin huonolle tasolle. Koetko itse olevasi nuori vai vanha sielu? Voiko niin kysyä?
Tuolla tunteella, mitä itse kokee on aika vähän merkitystä kokonaiskuvan ja tieteellisen todellisuuden kannalta, joten keskustelu omista tunteistaan julkisuudessa on aika joutavaa ja merkityksetöntä, vaikka miten muodikasta olisikin.


Maailma ja luonto, maapallo on kaunis paikka joka pyrkii harmoniaan ja tasapainoon, vaikka luonnosta ja todellisuudesta vieraantuneet ihmiset eivät sitä enää näe ja ymmärrä, siksi ovat vahingollisia itselleen ja ympäristölleen.
Same same but different
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1333
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Taitaa evoluutio ( ja vanhojen kuolema) olla yhteydessä siihen, että elollinen olento kehittyy. Eli parhaimpien geenimuunnosten sukupolvi jatkaa elämää ja vanhojen täytyy kuolla, että nuoremmille jää tilaa.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:44 Elämä on testi, sitku ruumis delaa nii sielu joutuu Jumalan oikeuden eteen elämän aikana tehdyistä rikoksista. Ihmiset maksaa rahaa henkivakuutuksesta epäluotettaville vakuutusyhtiöille. Kannattaisi kyl ottaa ilmainen henkivakuutus sielulle, vakuutuksen myöntävä tahokin on luotettava. Jeesuksen kautta "armo käy oikeudesta" eikä saa rangaistusta rikoksistaan. Tämähän on se ainoa oikea ja todellinen tasa-arvo, mikä ei perustu esim. ihonväriin tai sukupuoleen vaan ihmisyyteen itsessään: kaikki olemme syntisiä. Jos kaikki tunnustaa syntinsä, niin ei kukaan voisi väittää enää olevansa toista ihmistä parempi ja täten, olisi todellinen tasa-arvo kaikkien ihmisten kesken.
Elämä on siis kilpailu siitä kuka pääsee Jumalan luo? Miten niiden jotka eivät pääse Jumalan luo käy?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2282
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mikä on kuoleman tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:54
Kissatäti kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:48
[:] The Tiikeri [:] kirjoitti: 17 Helmi 2023, 13:44 Elämä on testi, sitku ruumis delaa nii sielu joutuu Jumalan oikeuden eteen elämän aikana tehdyistä rikoksista. Ihmiset maksaa rahaa henkivakuutuksesta epäluotettaville vakuutusyhtiöille. Kannattaisi kyl ottaa ilmainen henkivakuutus sielulle, vakuutuksen myöntävä tahokin on luotettava. Jeesuksen kautta "armo käy oikeudesta" eikä saa rangaistusta rikoksistaan. Tämähän on se ainoa oikea ja todellinen tasa-arvo, mikä ei perustu esim. ihonväriin tai sukupuoleen vaan ihmisyyteen itsessään: kaikki olemme syntisiä. Jos kaikki tunnustaa syntinsä, niin ei kukaan voisi väittää enää olevansa toista ihmistä parempi ja täten, olisi todellinen tasa-arvo kaikkien ihmisten kesken.
Elämä on siis kilpailu siitä kuka pääsee Jumalan luo? Miten niiden jotka eivät pääse Jumalan luo käy?
En mä ees haluais taivaaseen. Paljo kivempaa vaan ois jos lakkaisin olemasta ja tietoisuus sammuisi, kun ruumis kuolee. Mut jos on vaan valinta et joko ikuisuus helvetissä tai taivaassa, nii en mä halua kärsiä tän elämän lisäksi vielä helvetissäkin, nii kaipa sit vaan pakko yrittää jeesustella jne et pääsis sinne taivaaseen.
:lol:
Minä en kestä Taivas / Helvetti ajatusta. En voi ymmärtää miten ne sielut siellä taivaassa, jos kerta hyviä ovat, voivat nauttia olostaan kun jotkut, ehkä heidänkin läheisistään, paistuvat jossain Helvetissä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin