Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

En juuri ollenkaan, se olisi liian suuri ylimääräinen sekä turha rasite
4
50%
Keskinvertaisesti - säädän ja olen välillä säätämättä tilanteen mukaan
3
38%
Paljon, olen yliempaattinen itseni säätäjä ja kärsin siitä
1
13%
 
Ääniä yhteensä: 8

Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4896
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Minimus Yahves kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:19
KultaKikkare kirjoitti: 21 Helmi 2023, 13:11 Silleen ettei tule tappelua... paitsi kännissä en aina muista ja trollaan. :)

Kavereiden kanssa ei kannata liikaa itseään säätää, muuten käy niin että ympärillä on kavereita joista ei oikeasti pidä. Tietysti joissain erityis jutuissa sit taas voi säätää enemmänkin, kuunnella murheita yms, mut ei peruslinjana.

Työelämässä on vähän eri juttu koska harvoin saa valita ihmisiä joiden kanssa pitää olla tekemisissä. Siellä on hyödyllistä joskus säätää, kannattaa tiedostaa ja pitää riittävän pinnallisena ettei aiheuta itselle kärsimystä.
Ei työelämässä ole kiellettyä olla oma itsensä. Monet vain kuvittelee niin.
Ehkä ei kiellettyä mut helpommalla pääsee kun on oma itsensä vain hyvällä tuulella
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4896
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Minimus Yahves kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:44
ID10T kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:41
Minimus Yahves kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:34
ID10T kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:32
Asiakaspalvelussa se omana itsenään oleminen saattaa olla haitallista.
Ei ole.
Tunnen monta tosi outoa myyjää ja tarjoilijaa. Ja narkkaria kokkia.

Tuleepahan muistettavampi asiakaskokemus.
Oletko tosissasi sitä mieltä, että kukaan ei koskaan anna huonoa asiakaspalautetta? Sinun tuntemasi myyjät ja tarjolijatkin niitä ovat mahdollisesti saaneet tai sitten heillä vaan on sopiva luonne siihen työhön. Kokki muuten harvemmin salin puolella näyttäytyykään.
Voisin minä antaa asiakaspalautetta, että myyjä tai tarjoilija oli teennäinen, eikä vaikuttanut yhtään luontevalta. Koska esitti olevansa jotain muuta kuin mitä on.
Entäpä jos tarjoilija sanoo pari terävää kommenttia vaikka paskasti valitusta viinistä tai jälkkäriä tilaavalle läskille? Ei toimi.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

KultaKikkare kirjoitti: 27 Helmi 2023, 19:29
Minimus Yahves kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:19
KultaKikkare kirjoitti: 21 Helmi 2023, 13:11 Silleen ettei tule tappelua... paitsi kännissä en aina muista ja trollaan. :)

Kavereiden kanssa ei kannata liikaa itseään säätää, muuten käy niin että ympärillä on kavereita joista ei oikeasti pidä. Tietysti joissain erityis jutuissa sit taas voi säätää enemmänkin, kuunnella murheita yms, mut ei peruslinjana.

Työelämässä on vähän eri juttu koska harvoin saa valita ihmisiä joiden kanssa pitää olla tekemisissä. Siellä on hyödyllistä joskus säätää, kannattaa tiedostaa ja pitää riittävän pinnallisena ettei aiheuta itselle kärsimystä.
Ei työelämässä ole kiellettyä olla oma itsensä. Monet vain kuvittelee niin.
Ehkä ei kiellettyä mut helpommalla pääsee kun on oma itsensä vain hyvällä tuulella
Kannattaa olla aina hyvällä tuulella.😁
Can I pet that dog?
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

deep purpose kirjoitti: 20 Helmi 2023, 23:46 Eli miten paljon säädät itseäsi muitten tähden? Onko kaikki ylenpalttinen itsensä säätäminen muitten tähden kovinkaan fiksua?
Palveleeko sellainen ominaisuus maailmaa vai onko jopa enemmänkin haitallista?
Kohtuus kaikessa. Täysi piittaamattomuus tekee yhteistyön ja sosiaalisen elämän mahdottomaksi, mutta toisaalta överiksi vetäminen tekee omasta elämästä kurjaa. Pakkohan sitä on jonkin verran teeskennellä kunnollisempaa kuin on, kun oravanpyörää polkee, mutta varmaan olen kokonaisuudessa enemmän peikko-osastoa ja ajautunut työhön ja ihmissuhteisiin sen mukaan. En koe, että siinä on minulle paljon valittavaa. Sosiaalisesti taitava kenties osaa näytellä fiksua ja iloista vaikka ei olekaan, mutta minun kyvyt loppuvat hyvin pian ja olen huomannut, että ei kannata edes yrittää. Saisin asiakaspalveluhommista kenkää ennen ensimmäistä lounastaukoa, kun selittäisin jollekin idiootille tyhjännillittäjälle faktoja.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Minimus Yahves kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:34
ID10T kirjoitti: 21 Helmi 2023, 14:32 Asiakaspalvelussa se omana itsenään oleminen saattaa olla haitallista.
Ei ole.
Tunnen monta tosi outoa myyjää ja tarjoilijaa. Ja narkkaria kokkia.

Tuleepahan muistettavampi asiakaskokemus.
Asiakaspalvelussa voi olla vähän enemmän oma itsensä, jos on sosiaalisesti taitava ja osaa myydä sen mielenkiintoisuutena. Mutta keskinkertaisen lahjat eivät riitä sellaiseen ja hänen on parempi näytellä ja toimia protokollan mukaan. Se voi olla teennäistä, mutta se on yleensä hyväksyttävää. Ja sosiaalinen tumpelo ei pärjää alkuunkaan noissa hommissa. Yrittää näytellä tai on oma itsensä, aina menee pieleen. Toiset ovat vain sopivampia sontaa lapioimaan, ruuveja vääntämään tai nappeja painamaan kuin myymään ja palvelemaan.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5950
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Neutroni kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:04 Toiset ovat vain sopivampia sontaa lapioimaan, ruuveja vääntämään tai nappeja painamaan kuin myymään ja palvelemaan.
Sitten vasta ollaan totuuden äärellä kun pitäisi taitaa nuo kaikki = (pien)yksityisyrittäjä.
Pärjään joten kuten, mutta välillä on pakko sanoa mee muualle...
”Vapaalla” olen mielestäni melko joviaali enkä vaadi muilta juurikaan muuta kuin mitä itseltänikin, lähinnä rehellisyyttä, vaikka olisi välillä poliittisesti epäkorrektiksikin luonnehdittavissa.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Brainwashed kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:20
Neutroni kirjoitti: 27 Helmi 2023, 22:04 Toiset ovat vain sopivampia sontaa lapioimaan, ruuveja vääntämään tai nappeja painamaan kuin myymään ja palvelemaan.
Sitten vasta ollaan totuuden äärellä kun pitäisi taitaa nuo kaikki = (pien)yksityisyrittäjä.
Pärjään joten kuten, mutta välillä on pakko sanoa mee muualle...
”Vapaalla” olen mielestäni melko joviaali enkä vaadi muilta juurikaan muuta kuin mitä itseltänikin, lähinnä rehellisyyttä, vaikka olisi välillä poliittisesti epäkorrektiksikin luonnehdittavissa.

8-)
Minä olen kaikkea tuota tehnyt palkkatyönä ja hyvin on mennyt aina.😎
Can I pet that dog?
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Inhoan teennäisyyttä. Jos nuorelle opettajalle pitäisi yksi neuvo antaa, se olisi, että älä esitä oppilaille sellaista, mitä et ole. Siitä ei mitään tule.
Hyvänluontoinen ihminen kai ” säätyy” ilman säätöä tai vähin ponnistuksin. Itse olen kova sanomaan asiat ”täsmälleen niin kuin ne ovat” ja joudun suorasukaista pohjalaistöksäyttelyäni tavan takaa häpeämään.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2782
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Wisti kirjoitti: 28 Helmi 2023, 10:31 Inhoan teennäisyyttä. Jos nuorelle opettajalle pitäisi yksi neuvo antaa, se olisi, että älä esitä oppilaille sellaista, mitä et ole. Siitä ei mitään tule.
Hyvänluontoinen ihminen kai ” säätyy” ilman säätöä tai vähin ponnistuksin. Itse olen kova sanomaan asiat ”täsmälleen niin kuin ne ovat” ja joudun suorasukaista pohjalaistöksäyttelyäni tavan takaa häpeämään.
Eikö se häpeilykin ole osa itsesäätöä, jolle ei ole todellista tarvetta?
Can I pet that dog?
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Minimus Yahves kirjoitti: 28 Helmi 2023, 10:38
Wisti kirjoitti: 28 Helmi 2023, 10:31 Inhoan teennäisyyttä. Jos nuorelle opettajalle pitäisi yksi neuvo antaa, se olisi, että älä esitä oppilaille sellaista, mitä et ole. Siitä ei mitään tule.
Hyvänluontoinen ihminen kai ” säätyy” ilman säätöä tai vähin ponnistuksin. Itse olen kova sanomaan asiat ”täsmälleen niin kuin ne ovat” ja joudun suorasukaista pohjalaistöksäyttelyäni tavan takaa häpeämään.
Eikö se häpeilykin ole osa itsesäätöä, jolle ei ole todellista tarvetta?
Häpeily tekee minulle välillä hyvää. Ikävimpiä ovat tilanteet, joissa huumoripuhettani ei ole sellaiseksi tajuttu ja miettiessäni asiaa jälestä päin huomaan, että juttuni ovat olleet kuulijan kannalta lähes mahdottomia vitseiksi ymmärtää.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 864
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Kiteytetty update tälle teemalle: Älä säädä itseäsi muitten tähden, ilman että otat kaikki voitot itsesi tilille sekä itsesi hyödyksi.
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4896
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos säädät, niin säädä siksi koska voit, älä siksi että täytyy.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 864
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

KultaKikkare kirjoitti: 08 Elo 2023, 20:44 Jos säädät, niin säädä siksi koska voit, älä siksi että täytyy.
Juu, tai siksi että TAHDOT. Säädän itseäni koska annan esimerkin hyvästä tarkoituksenmukaisuudesta.
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

En ymmärtänyt kysymystä !
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6074
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Kuinka paljon säädät itseäsi muitten tähden?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 08 Elo 2023, 20:50 En ymmärtänyt kysymystä !
En ihmettele sen perusteella miten kirjoitat täällä. Sinulla on jokin sosiaalisen kanssakäymisen häiriö etkä osaa ottaa muita huomioon ja säätää käytöstäsi yhteisön normien mukaiseksi. Se on tehnyt esimerkiksi työurasi surkeaksi ja estää täysin liikemiehenä toimimisen, kuten omien innovaatioiden markkinoinnin. Muu kokevat sinut itsekkääksi öykkäriksi eivätkä halua tehdä yhteistyötä, vaikka tarkoituksesi ei sellainen olisikaan.
Vastaa Viestiin