Hammastahnatuubin kierrätys
Hammastahnatuubin kierrätys
En laita hammastahnatuubeja muovinkierrätykseen, koska sinne laitettavan muovin on oltava puhdasta. Ja tuubin peseminen on mahdotonta. Olisi parempi, jos hammastahna olisi purkissa, josta se annosteltaisiin lastalla hammasharjaan.
- KultaKikkare
- Reactions:
-
Brainwashed
- Reactions:
Re: Hammastahnatuubin kierrätys
Olen törmännyt samaan ongelmaan sinappi ym tuubien kanssa jotka ovat metallia. Olen ratkaissut ongelman laittamalla tyhjät, likaiset metallituubit muovinkeräysastiaan.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Eikö sen tuubin saa puhtaaksi, kun ensin leikkaa sen keskeltä poikki saksilla?
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
-
Brainwashed
- Reactions:
Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?

Jätteiden kierrätys-ala ei olisi lainkaan mikään hassumpi uravalinta. Välillä voi tehdä hienoja löytöjä.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Jos kaikki alkaisi pesemään hammastahnatuubeja ja muita sen-semmoisia, niin kuluisi enemmän vettä ja pesunesteitä, eli onko jo yliveto ryhtyä semmoseen?
Toisaalta kierrätys on hyvä asia. Olen miettinyt muutamia parannusehdotuksia asiaan liittyen, ehkä kerron niistä jossain vaiheessa enemmän.
Toisaalta kierrätys on hyvä asia. Olen miettinyt muutamia parannusehdotuksia asiaan liittyen, ehkä kerron niistä jossain vaiheessa enemmän.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
En kyllä ajatellut kierrätysmuovin käsittelijöille koituvia ongelmia, vaikka niitäkin saattaa olla. Ajattelin, että ientulehdus-bakteerit siirtyvät suusta hammasharjaan. Ja sieltä sitten hammastahnatuubiin. Minä ainakin kosketan harjalla tuubin suuta. Uskoisin, että tämä aiheuttaa pitkittynyttä ientulehdusta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
Ostin tänään paitsi hammastahnaa myös hammasharjan. Harja oli pakattu niin, että pahvisella pohjalla oli kovalla muövilla peitetty harja. Miksei muovin määrää voi vähentää peittämällä muovilla vain harjasosan.
-
Brainwashed
- Reactions:
Olipa sitten tarkoituksellista trollausta taikka tahatonta ääliömäisyyttä, niin pakko todeta että...SHT kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:12En kyllä ajatellut kierrätysmuovin käsittelijöille koituvia ongelmia, vaikka niitäkin saattaa olla. Ajattelin, että ientulehdus-bakteerit siirtyvät suusta hammasharjaan. Ja sieltä sitten hammastahnatuubiin. Minä ainakin kosketan harjalla tuubin suuta. Uskoisin, että tämä aiheuttaa pitkittynyttä ientulehdusta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
Ostin tänään paitsi hammastahnaa myös hammasharjan. Harja oli pakattu niin, että pahvisella pohjalla oli kovalla muövilla peitetty harja. Miksei muovin määrää voi vähentää peittämällä muovilla vain harjasosan.

- anonymous hater
- anonymous hater
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?SHT kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:12En kyllä ajatellut kierrätysmuovin käsittelijöille koituvia ongelmia, vaikka niitäkin saattaa olla. Ajattelin, että ientulehdus-bakteerit siirtyvät suusta hammasharjaan. Ja sieltä sitten hammastahnatuubiin. Minä ainakin kosketan harjalla tuubin suuta. Uskoisin, että tämä aiheuttaa pitkittynyttä ientulehdusta.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Ei kyl liity ientulehdukset tuubiin mitenkään.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Ok, tulkitsin sitten väärinSHT kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:39Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Muistaakseni hammashygienisti joskus lohkaisi minulle, että sen enempää kuin samaa hammasharjaa myöskään samaa hammastahnatuubia ei tulisi käyttää useampi kuin yksi, mutta voi myös olla, että ei ole lohkaissut ja minä olen vain omaksunut tällaisen hätävarjelun asiassa
-
Brainwashed
- Reactions:
Oletettujen MT-potilaiden kustannuksella ei tietenkään saisi ratsastaa, mutta pakko kuitenkin kysyä, onko jotain muita vastaavanlaisia mielestäsi ongelmallisia juttuja joita pohdit? Ovat aika hauskoja, ja vakavalla naamalla esitettyinä ehkä hyvää stand up komiikkaa.SHT kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:39Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.Stadin öljylanne kirjoitti: ↑10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
- anonymous hater
- anonymous hater