Hammastahnatuubin kierrätys

SHT
Reactions:

Hammastahnatuubin kierrätys

Viesti Kirjoittaja SHT »

En laita hammastahnatuubeja muovinkierrätykseen, koska sinne laitettavan muovin on oltava puhdasta. Ja tuubin peseminen on mahdotonta. Olisi parempi, jos hammastahna olisi purkissa, josta se annosteltaisiin lastalla hammasharjaan.
KultaKikkare
Reactions:

Re: Hammastahnatuubin kierrätys

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tuubi on helppokäyttöisempi. :)
Be stronger than your excuses
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 13:40 En laita hammastahnatuubeja muovinkierrätykseen, koska sinne laitettavan muovin on oltava puhdasta. Ja tuubin peseminen on mahdotonta. Olisi parempi, jos hammastahna olisi purkissa, josta se annosteltaisiin lastalla hammasharjaan.
Olen törmännyt samaan ongelmaan sinappi ym tuubien kanssa jotka ovat metallia. Olen ratkaissut ongelman laittamalla tyhjät, likaiset metallituubit muovinkeräysastiaan.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 13:40 En laita hammastahnatuubeja muovinkierrätykseen, koska sinne laitettavan muovin on oltava puhdasta. Ja tuubin peseminen on mahdotonta. Olisi parempi, jos hammastahna olisi purkissa, josta se annosteltaisiin lastalla hammasharjaan.
Eikö sen tuubin saa puhtaaksi, kun ensin leikkaa sen keskeltä poikki saksilla?
Stadin öljylanne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
Brainwashed
Reactions:

Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
Kuva
Jätteiden kierrätys-ala ei olisi lainkaan mikään hassumpi uravalinta. Välillä voi tehdä hienoja löytöjä.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Jos kaikki alkaisi pesemään hammastahnatuubeja ja muita sen-semmoisia, niin kuluisi enemmän vettä ja pesunesteitä, eli onko jo yliveto ryhtyä semmoseen?
Toisaalta kierrätys on hyvä asia. Olen miettinyt muutamia parannusehdotuksia asiaan liittyen, ehkä kerron niistä jossain vaiheessa enemmän. :idea:
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
SHT
Reactions:

Viesti Kirjoittaja SHT »

ID10T kirjoitti: 10 Joulu 2022, 14:07
Eikö sen tuubin saa puhtaaksi, kun ensin leikkaa sen keskeltä poikki saksilla?
Voisi sitäkin kokeilla.
SHT
Reactions:

Viesti Kirjoittaja SHT »

Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 14:16 Kierräysmuovipakkausten ei tarvitse olla tiskattuja ellei niiden sisältö ole homehtuvaa (linkki). Ei kai hammastahna kuitenkaan homehdu? Tai vaikka homehtuisikin, niin jos korkki on päällä siitä tuskin aiheutuu kierrätysmuovin käsittelijöille käsittelylaitoksella terveydellisiä haittoja, vai aiheutuuko?
En kyllä ajatellut kierrätysmuovin käsittelijöille koituvia ongelmia, vaikka niitäkin saattaa olla. Ajattelin, että ientulehdus-bakteerit siirtyvät suusta hammasharjaan. Ja sieltä sitten hammastahnatuubiin. Minä ainakin kosketan harjalla tuubin suuta. Uskoisin, että tämä aiheuttaa pitkittynyttä ientulehdusta.
Ostin tänään paitsi hammastahnaa myös hammasharjan. Harja oli pakattu niin, että pahvisella pohjalla oli kovalla muövilla peitetty harja. Miksei muovin määrää voi vähentää peittämällä muovilla vain harjasosan.
Brainwashed
Reactions:

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:12
En kyllä ajatellut kierrätysmuovin käsittelijöille koituvia ongelmia, vaikka niitäkin saattaa olla. Ajattelin, että ientulehdus-bakteerit siirtyvät suusta hammasharjaan. Ja sieltä sitten hammastahnatuubiin. Minä ainakin kosketan harjalla tuubin suuta. Uskoisin, että tämä aiheuttaa pitkittynyttä ientulehdusta.
Ostin tänään paitsi hammastahnaa myös hammasharjan. Harja oli pakattu niin, että pahvisella pohjalla oli kovalla muövilla peitetty harja. Miksei muovin määrää voi vähentää peittämällä muovilla vain harjasosan.
Olipa sitten tarkoituksellista trollausta taikka tahatonta ääliömäisyyttä, niin pakko todeta että...

Kuva

- anonymous hater
Stadin öljylanne
Reactions:

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:12
Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
SHT
Reactions:

Viesti Kirjoittaja SHT »

Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.
Poistettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Ei kyl liity ientulehdukset tuubiin mitenkään.
Stadin öljylanne
Reactions:

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:39
Stadin öljylanne kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:31 Ajattelitko, että kun muovia kierrätetään, niin on joku hammastahnatuubien kierrätys-linja, jossa vanha tuubi täytetään uudella hammastahnalla ja laitetaan takaisin kaupan hyllylle, vai millä tavalla tuubin suuhun siirtynyt "ientulehdus" olisi mielestäsi ongelma muovia kierrättäessä, vai ymmärsinkö nyt ollenkaan, mitä tässä pohdit?
Tämä ientulehdus ei liity muovinkierrätykseen. Luulen, että samaa hammastahnatuubia käyttävien välillä voi tapahtua ientulehdusta aiheuttavien bakteerien siirtymistä. Jos tuubilla on vain yksi käyttäjä, luulen että hän ei saa ientulehdustaan paranemaan, koska tartunta tulee aina uudestaan hammastahnatuubista.
Ok, tulkitsin sitten väärin :oops: Vastailin tarkoittaen kierrättämisellä eri asiaa kuin mitä sinä ilmeisesti tarkoitit.

Muistaakseni hammashygienisti joskus lohkaisi minulle, että sen enempää kuin samaa hammasharjaa myöskään samaa hammastahnatuubia ei tulisi käyttää useampi kuin yksi, mutta voi myös olla, että ei ole lohkaissut ja minä olen vain omaksunut tällaisen hätävarjelun asiassa :lol:
Brainwashed
Reactions:

SHT kirjoitti: 10 Joulu 2022, 15:39
Oletettujen MT-potilaiden kustannuksella ei tietenkään saisi ratsastaa, mutta pakko kuitenkin kysyä, onko jotain muita vastaavanlaisia mielestäsi ongelmallisia juttuja joita pohdit? Ovat aika hauskoja, ja vakavalla naamalla esitettyinä ehkä hyvää stand up komiikkaa.

- anonymous hater
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin