Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?

anarkistialkuasukas
Reactions:

Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Onko joku vastaväittelijä joskus onnistunut perustelemaan kantansa niin terävästi että olisit itse vaihtanut kantaasi ja vieläpä ihan suurilinjaisesti, vaikkapa uskonnollisen vakaumuksen tai poliittisen näkemyksen suhteen? Tai edes pienen mielipidevivahteen suhteen? Vai ajaako meitä kaikkia vain into päästä julistamaan sitä omaa ainutlaatuisena pitämäämme näkemystämme vitut välittämättä muitten mielipiteistä?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Stadin öljylanne
Reactions:

Re: Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Purdue on tainnut puhua minut ympäri kerran tai pari.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Joitain kertoja on tapahtunut, että joku on osoittanut minun olleen väärässä. Kyse on yleensä ollut yksityiskohdista eikä maailmankuvaa mullistavasta asiasta. Omaa mielipidettänikin olen joutunut reivaamaan keskustelun tuloksena, jos en ehkä kokonaan muuksi muuttamaan. Sellaista prosessia kutsutaan oppimiseksi.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Ei mitään yhtäkkisiä suuria mielipiteenmuutoksia, mutta kaikenlaista pientä. Mielipiteeni on muuttunut koko aikuisiän aikana vähitellen vasemmistolaisemmaksi ja humaanimmaksi ja varmaan siihen on nettikeskusteluilla joku osa. Ja tietysti toisinaan minulle on osoitettu, että olen väärässä jossain teknisessä tai tieteellisessä asiassa, jotka eivät ole mielipideasioita (vaikka idiooteilla on niistäkin jyrkkiä mielipiteitä) ja niistä olen ottanut opikseni.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kyllä mun mielipiteet vaihtuu kun saan tietää asiaan liittyviä faktoja joita en aiemmin tiennyt. Some keskustelussaki kun joku on tuonut esiin faktoja joita en aiemmin tiennyt. Perustelun terävyydellä ei varmaan sinällään ole mitään merkitystä, eikä se ole voimalaji.
Be stronger than your excuses
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Väittely on mukavaa ajanvietettä ja siinä vaiheessa kun vastaväittäjä alkaa olla samaa mieltä niin kannattaa vaihtaa itse näkemystään ettei väittely tyrehdy siihen :mrgreen:
Simplex
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Simplex »

Vaikka kuinka monta kertaa. Olen saattanut olla aluksi sitä mieltä että ei kukaan voi olla oikeasti noin typerä. Mutta keskustelun jatkuessa nämä henkilöt ovat saaneet minut täysin vakuuttuneeksi siitä että he todellakin ovat niin hölmöjä kuin mitä antavat ymmärtää.
elwood
Reactions:

Viesti Kirjoittaja elwood »

Takinkääntäjä on muodostettu sanasta 'takin', joka on genetiivimuoto sanasta 'takki', ja verbistä 'kääntää'; kuvaannollisesti tarkoittaa ihmistä, joka muuttaa mielipiteitään opportunistisesti.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

Tutustuin tiedepalstaan naivina ja idealistisena parikymppisenä, jota kiinnosti avaruusjutut. Sen jälkeen on muutamassa asiassa mielipide muuttunut, ainakin osin palstan ansiosta, koska myös tätä kautta olen saanut lisää tietoa. Jos asian voi perustella faktoilla, olen valmis muuttamaan mielipidettäni, niin kuin pitäisi kaikkien olla.
Mene mene tekel upharsin.
Eusa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Luulin, että palstalla keskusteltaisiin pääasiassa tieteen sisällöistä. Se käsitys on kyllä tehokkaasti korjaantunut.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minulla ei ole paljon näkemyksiä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Eusa kirjoitti: 07 Loka 2025, 22:15 Luulin, että palstalla keskusteltaisiin pääasiassa tieteen sisällöistä. Se käsitys on kyllä tehokkaasti korjaantunut.
Ongelma on se, ettei sellainen, jolla on kovasti tietoa tieteen sisällöistä viitsi keskustella kanssani.
Eusa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Wiesti kirjoitti: 08 Loka 2025, 10:58
Eusa kirjoitti: 07 Loka 2025, 22:15 Luulin, että palstalla keskusteltaisiin pääasiassa tieteen sisällöistä. Se käsitys on kyllä tehokkaasti korjaantunut.
Ongelma on se, ettei sellainen, jolla on kovasti tietoa tieteen sisällöistä viitsi keskustella kanssani.
En näe mitään ongelmaa.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Al Bundy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

En ole!
Enkä ihan helposti vaihdakkaan jonkun toisen ihmisen mielipiteisiin perustuvan nettikirjoittelun tai videolinkin(en edes avaa näitä) perusteella.
Wiesti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wiesti »

Eusa kirjoitti: 08 Loka 2025, 15:30
Wiesti kirjoitti: 08 Loka 2025, 10:58
En näe mitään ongelmaa.
Avaisitko hiukan?
Poista suositus Vastaa Viestiin