Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?
Onko joku vastaväittelijä joskus onnistunut perustelemaan kantansa niin terävästi että olisit itse vaihtanut kantaasi ja vieläpä ihan suurilinjaisesti, vaikkapa uskonnollisen vakaumuksen tai poliittisen näkemyksen suhteen? Tai edes pienen mielipidevivahteen suhteen? Vai ajaako meitä kaikkia vain into päästä julistamaan sitä omaa ainutlaatuisena pitämäämme näkemystämme vitut välittämättä muitten mielipiteistä?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Re: Onko kukaan vaihtanut näkemystään some-keskustelun johdosta?
Purdue on tainnut puhua minut ympäri kerran tai pari.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Joitain kertoja on tapahtunut, että joku on osoittanut minun olleen väärässä. Kyse on yleensä ollut yksityiskohdista eikä maailmankuvaa mullistavasta asiasta. Omaa mielipidettänikin olen joutunut reivaamaan keskustelun tuloksena, jos en ehkä kokonaan muuksi muuttamaan. Sellaista prosessia kutsutaan oppimiseksi.
Ei mitään yhtäkkisiä suuria mielipiteenmuutoksia, mutta kaikenlaista pientä. Mielipiteeni on muuttunut koko aikuisiän aikana vähitellen vasemmistolaisemmaksi ja humaanimmaksi ja varmaan siihen on nettikeskusteluilla joku osa. Ja tietysti toisinaan minulle on osoitettu, että olen väärässä jossain teknisessä tai tieteellisessä asiassa, jotka eivät ole mielipideasioita (vaikka idiooteilla on niistäkin jyrkkiä mielipiteitä) ja niistä olen ottanut opikseni.
- KultaKikkare
- Reactions:
Kyllä mun mielipiteet vaihtuu kun saan tietää asiaan liittyviä faktoja joita en aiemmin tiennyt. Some keskustelussaki kun joku on tuonut esiin faktoja joita en aiemmin tiennyt. Perustelun terävyydellä ei varmaan sinällään ole mitään merkitystä, eikä se ole voimalaji.
Be stronger than your excuses
Väittely on mukavaa ajanvietettä ja siinä vaiheessa kun vastaväittäjä alkaa olla samaa mieltä niin kannattaa vaihtaa itse näkemystään ettei väittely tyrehdy siihen 
Vaikka kuinka monta kertaa. Olen saattanut olla aluksi sitä mieltä että ei kukaan voi olla oikeasti noin typerä. Mutta keskustelun jatkuessa nämä henkilöt ovat saaneet minut täysin vakuuttuneeksi siitä että he todellakin ovat niin hölmöjä kuin mitä antavat ymmärtää.
Takinkääntäjä on muodostettu sanasta 'takin', joka on genetiivimuoto sanasta 'takki', ja verbistä 'kääntää'; kuvaannollisesti tarkoittaa ihmistä, joka muuttaa mielipiteitään opportunistisesti.
Tutustuin tiedepalstaan naivina ja idealistisena parikymppisenä, jota kiinnosti avaruusjutut. Sen jälkeen on muutamassa asiassa mielipide muuttunut, ainakin osin palstan ansiosta, koska myös tätä kautta olen saanut lisää tietoa. Jos asian voi perustella faktoilla, olen valmis muuttamaan mielipidettäni, niin kuin pitäisi kaikkien olla.
Mene mene tekel upharsin.
Luulin, että palstalla keskusteltaisiin pääasiassa tieteen sisällöistä. Se käsitys on kyllä tehokkaasti korjaantunut.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Minulla ei ole paljon näkemyksiä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
En näe mitään ongelmaa.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
En ole!
Enkä ihan helposti vaihdakkaan jonkun toisen ihmisen mielipiteisiin perustuvan nettikirjoittelun tai videolinkin(en edes avaa näitä) perusteella.
Enkä ihan helposti vaihdakkaan jonkun toisen ihmisen mielipiteisiin perustuvan nettikirjoittelun tai videolinkin(en edes avaa näitä) perusteella.