Äänestys. Onko tietokoneesi päällä 24/7?

Onko taipuvaisuutta nörttiyteen? Saa esittää omia nörtti-projekteja

Onko tietokoneesi päällä 24/7

On
6
33%
Ei
7
39%
Joskus on
2
11%
Yleensä on, mutta ei aina
3
17%

Ääniä yhteensä: 18

Keckuli
Reactions:
Viesti:

Äänestys. Onko tietokoneesi päällä 24/7?

Viesti Kirjoittaja Keckuli »

Mitäpä sitä sammuttamaan turhaan? Uudelleen käynnistys kuluttanee vain kovalevyä.
Noin näin minä ajattelen
VCO
Reactions:

Re: Äänestys. Onko tietokoneesi päällä 24/7?

Viesti Kirjoittaja VCO »

Keckuli kirjoitti: 04 Joulu 2022, 11:52 Mitäpä sitä sammuttamaan turhaan? Uudelleen käynnistys kuluttanee vain kovalevyä.
Nuorena poikana joskus 90-luvun alussa kelkoin erään levyjärjestelmän uuteen osoitteeseen ja siihen kun laitettiin virrat päälle, niin raid 5 pakasta ei kaksi levyä suostuneet enää käynnistymään. Mitään ajantasaisia varmistuksiakaan ei ollut. No lämmitin niitä levyjä sitten kuumailmapuhaltimella ja ne mokomat pärähti vielä toimiin. Tuosta oppi ainakin sen, että ne varmistukset olisi syytä pitää kunnossa. :lol:

Nykyään kun on noita SSD levyjä, niin niitä ei taida uudelleen käynnistykset enää rasittaa. Minullakin kyllä kone tuppaa olemaan koko ajan päällä.
Keckuli
Reactions:
Viesti:

VCO kirjoitti: 04 Joulu 2022, 12:14 No lämmitin niitä levyjä sitten kuumailmapuhaltimella ja ne mokomat pärähti vielä toimiin.
Minä laitoin Amigan kovalevyt uuniin vähäksi aikaa! :) :) :) :) :) :) No jo rupesivat taas toimimaan! :) :)
Noin näin minä ajattelen
John Carter
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Onhan noita aina useampikin yhtaikaa päällä ja yleensä nukahdan myös niin, että koneet jäävät auki yöksi.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Sammutan aina yöksi, paitsi jos minulla on joku renderöinti tai muu raskas laskenta päällä. Molemmat pyörivät kovalevyt ovat yllätyksekseni kestäneet pian 10 vuotta sitä rääkkiä. Varmuuskopiot on olemassa. Mitä sitä suotta sähköä polttamaan, varsinkaan näinä aikoina, kun se maksaa omaisuuksia.
Enigma
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Tietokoneen voi laittaa nukkumaan yöksi. Typerää kuluttaa turhaa sähköä, josta nyt muutenkin pula.
Keckuli
Reactions:
Viesti:

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:22 Tietokoneen voi laittaa nukkumaan yöksi.
En oo muistanu käyttää sleeppiä. Yhdessä vaiheessa käytin. Toisaalta, mulla on tietsikka olohuoneessa ja jos sammuttaisin sen, joutuisin vielä valojen sammuttamisen jälkeen kävelemään pilkkopimeässä makkariin, mistä lamppu on hajonut. Näyttöpäätteet hohkaavat kätevästi valoa.
Noin näin minä ajattelen
Enigma
Reactions:

Keckuli kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:44 ... vielä valojen sammuttamisen jälkeen kävelemään pilkkopimeässä makkariin, mistä lamppu on hajonut.
Ongelmansa kullakin.
Isaac Asimovin pulisongit
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Isaac Asimovin pulisongit »

Ei näillä sähkön hinnoiilla. ennen oli kyllä enkä sammuttanut vaikka olin säännöllisesti kaks viikkoa poissa/ kaks kotona. Ilmalämpöpumppukin huristelee vain öisin.
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
Keckuli
Reactions:
Viesti:

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:48
Keckuli kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:44 ... vielä valojen sammuttamisen jälkeen kävelemään pilkkopimeässä makkariin, mistä lamppu on hajonut.
Ongelmansa kullakin.
En uskalla kiivetä tuolin päälle ja laittaa uutta lamppua kattoon. Oon sairaalloisen lihava ja lisäksi tasapainoaistissani on vikaa - tai ainakin se on hyvin surkea. En esimerkiksi pysty kauaan seisoaan yhdellä jalalla.
Noin näin minä ajattelen
Enigma
Reactions:

Keckuli kirjoitti: 09 Joulu 2022, 09:09 En uskalla kiivetä tuolin päälle ja laittaa uutta lamppua kattoon. Oon sairaalloisen lihava ja lisäksi tasapainoaistissani on vikaa - tai ainakin se on hyvin surkea. En esimerkiksi pysty kauaan seisoaan yhdellä jalalla.
Talonmies? Naapuri? Joku tuttu? jalkalamppu? Otsalamppu? Taskulamppu? Sähköliike? ...

Onhan se toki yksi harrastus keksiä syitä, miksi tekee elämästään hankalaa sen sijaan, että korjaisi edes yhden lampun. :)
Stadin öljylanne
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stadin öljylanne »

Työkone on päällä tai nukkuu yöt/viikonloput, mutta mun oma kone on kiinni yöt.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:22 Tietokoneen voi laittaa nukkumaan yöksi. Typerää kuluttaa turhaa sähköä, josta nyt muutenkin pula.
Ei sähköstä ole pulaa per se, se on poliittisesti luotu tilanne, mutta kallista se kyllä on.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Enigma
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 09 Joulu 2022, 10:20
Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 08:22 Tietokoneen voi laittaa nukkumaan yöksi. Typerää kuluttaa turhaa sähköä, josta nyt muutenkin pula.
Ei sähköstä ole pulaa per se, se on poliittisesti luotu tilanne, mutta kallista se kyllä on.
No kyllä siitä on, jos joudutaan sähkökatkoja käyttämään.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Enigma kirjoitti: 09 Joulu 2022, 09:13
Keckuli kirjoitti: 09 Joulu 2022, 09:09 En uskalla kiivetä tuolin päälle ja laittaa uutta lamppua kattoon. Oon sairaalloisen lihava ja lisäksi tasapainoaistissani on vikaa - tai ainakin se on hyvin surkea. En esimerkiksi pysty kauaan seisoaan yhdellä jalalla.
Talonmies? Naapuri? Joku tuttu? jalkalamppu? Otsalamppu? Taskulamppu? Sähköliike? ...

Onhan se toki yksi harrastus keksiä syitä, miksi tekee elämästään hankalaa sen sijaan, että korjaisi edes yhden lampun. :)

Todella lihavilla ihmisillä on usein tapanaan koettaa tehdä arkielämästään ”helpompaa”, eräänlainen pakon sanelema laiskuuden ilmentymä. Olen tuntenut muutamia todella lihavia ihmisiä, ja nämä paljastivat muutamia ”kikoistaan”, joilla välttää/helpottaa arkiaskareitten suorittamista. Yksi oli jääkaapin vieressä istuen jääkaapin ovi auki sieltä kaapista suoraan syöminen, koska niin oli vaivattomampaa
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin