Musk saattaisi tienata, kun rosvoaisi meidän rahat. Me emme.
Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Luuletko, että Muskin perse nousee penkistä sadalla miljoonalla edes kättelyyn? Sadalla miljardilla voisi ehkä käydä pistämässä nokkansa ulos lentokoneesta Helsinki-Vantaalla, toteamaan, että ei s***na kuinka kylmä, ja lähtemään saman tien takaisin.HuuHaata kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 10:44 Mielestäni tässä on nyt kyllä sellainen tilanne, että parasta olisi panostaa vaikka sata miljoonaa operaatioon "viimeinen oljenkorsi", jonka tarkoituksena olisi saada Musk muuttamaan Suomeen. Yksi mies laittaisi talouden kuntoon. Eikös Musk ole tiedetysti ainakin naisiin menevä mies?
USAan muuttaminen on keskiraskaan byrokratian takana, mutta varmaan kuitenkin Huuhaalle helpompi ja halvempi vaihtoehto kuin Muskin houkuttelu Suomeen. Siellä on muutenkin enemmän sellainen ahnein ottaa kaiken ja laittaa "asiat kuntoon" -mentaliteetti.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Same same but different
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Kiina laskee sen varaan, että vaikka tuhotyön tehnyt alus oli kiinalainen, se voi aina väittää, että sen varustamo toimii omin päin eikä valtio ole sen takana. Ei sillä ole väliä uskooko kukaan, ei kukaan kuitenkaan uskalla päättää vastatoimia, vaikka se olisikin ollut valtion teko.Wisti kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 09:42 Jos näillä tiedoilla pitäisi veikata turman syytä, pitäisin sinänsä erittäin epätodennäköistä sattumaa oikeana.
Kaasuputken tahallinen vahingoittaminen on teollisuuslaitoksen räjäyttämistä vastaava aggressio. Kiinan maine on jo nyt kärsinyt melkoisen kolauksen, joten voisi ajatella, että sieltä annetaan jatkossa enemmän tietoja tapauksesta.
Kiinalla ei sinänsä liene pahaa sanottavaa Venäjän ja Lännen huonoista suhteista. Mutta en oikein usko, että Kiina panisi maineensa säällisenä suurvaltana pantiksi moisen asian takia ryhtymällä Venäjän vasallina likaisen työn tekijäksi Venäjän puolesta.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Kysehän onkin luovasta projektista. Eli otetaan sata Tuksua, ja lennätetään ne Muskin nenän alle toivoen, että jostain tärppäisi nirppanokan ainoan ehdon tapailulle ollessa Suomeen meno.Neutroni kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 17:08Luuletko, että Muskin perse nousee penkistä sadalla miljoonalla edes kättelyyn? Sadalla miljardilla voisi ehkä käydä pistämässä nokkansa ulos lentokoneesta Helsinki-Vantaalla, toteamaan, että ei s***na kuinka kylmä, ja lähtemään saman tien takaisin.HuuHaata kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 10:44 Mielestäni tässä on nyt kyllä sellainen tilanne, että parasta olisi panostaa vaikka sata miljoonaa operaatioon "viimeinen oljenkorsi", jonka tarkoituksena olisi saada Musk muuttamaan Suomeen. Yksi mies laittaisi talouden kuntoon. Eikös Musk ole tiedetysti ainakin naisiin menevä mies?
USAan muuttaminen on keskiraskaan byrokratian takana, mutta varmaan kuitenkin Huuhaalle helpompi ja halvempi vaihtoehto kuin Muskin houkuttelu Suomeen. Siellä on muutenkin enemmän sellainen ahnein ottaa kaiken ja laittaa "asiat kuntoon" -mentaliteetti.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Tuskinpa Musk noin hömelö on. Hänellä riittää takuulla tuksuja, jotka tekevät niin kuin hän sanoo eivätkä ala edes ehdottelemaan muuttoa jonnekin outoon persläpeen maailman laidalla. No, oli miten oli Musk vaikuttaa melkoisen kusipäiseltä tyypiltä. Sellaisia on Suomessa ihan tarpeeksi jo omasta takaa ja kusipäät pysyvät hieman siedettävämpinä kun eivät pääse keekoilemaan liialla rahalla. Ainakin maahanmuuton ehdoksi pitäisi panna koko omaisuuden lahjoittaminen Suomen valtiolle ja sitoutuminen 99.85 % "vapaaehtoiseen solidaarisuusveroon" kaikista tuloista, verollisista ja verottomista.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Ajattelisin, että Kiinalla olisi tärkeämpääkin tekemistä kuin kaukaisen Suomen energiahuollon vaikeuttaminen.Neutroni kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 17:11Kiina laskee sen varaan, että vaikka tuhotyön tehnyt alus oli kiinalainen, se voi aina väittää, että sen varustamo toimii omin päin eikä valtio ole sen takana. Ei sillä ole väliä uskooko kukaan, ei kukaan kuitenkaan uskalla päättää vastatoimia, vaikka se olisikin ollut valtion teko.Wisti kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 09:42 Jos näillä tiedoilla pitäisi veikata turman syytä, pitäisin sinänsä erittäin epätodennäköistä sattumaa oikeana.
Kaasuputken tahallinen vahingoittaminen on teollisuuslaitoksen räjäyttämistä vastaava aggressio. Kiinan maine on jo nyt kärsinyt melkoisen kolauksen, joten voisi ajatella, että sieltä annetaan jatkossa enemmän tietoja tapauksesta.
Kiinalla ei sinänsä liene pahaa sanottavaa Venäjän ja Lännen huonoista suhteista. Mutta en oikein usko, että Kiina panisi maineensa säällisenä suurvaltana pantiksi moisen asian takia ryhtymällä Venäjän vasallina likaisen työn tekijäksi Venäjän puolesta.
Mutta katsotaan. . .
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Kiinan, jos tuo on valtiollinen toimi, näkökulmasta se on pikkuvittuilua lännelle. Se on varmaan heille täysin toissijaista onko kohteena Suomi, Unkari vai Portugali. Matka Pietariin antaa hyvän tekosyyn hengailla tällä alueella ja törttöillä "vahingossa" ankkurin kanssa. Tai sitten se voi olla, että Putte on palkannut jonkin hämärän kiinalaisfirman (tai sellaisen johdon). Onko tuon laivan omistaja valtion yhtiö?
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Luulisi että jokin kansainvälinen laki oikeuttaa tuollaisen laivan henkilöstön ottamisen kuulusteluihin, tai velvollisia antamaan uskottavan selvityksen miksi alueella pyörivät.
Same same but different
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Siellä menee aika paljon myös sähkön siirtokaapeleita Suomesta- Baltiaan ja Skandinaviasta Saksaan ja Hollantiin ja uusin yhteys Norjasta Englantiin.Wisti kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 18:10Ajattelisin, että Kiinalla olisi tärkeämpääkin tekemistä kuin kaukaisen Suomen energiahuollon vaikeuttaminen.Neutroni kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 17:11Kiina laskee sen varaan, että vaikka tuhotyön tehnyt alus oli kiinalainen, se voi aina väittää, että sen varustamo toimii omin päin eikä valtio ole sen takana. Ei sillä ole väliä uskooko kukaan, ei kukaan kuitenkaan uskalla päättää vastatoimia, vaikka se olisikin ollut valtion teko.Wisti kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 09:42 Jos näillä tiedoilla pitäisi veikata turman syytä, pitäisin sinänsä erittäin epätodennäköistä sattumaa oikeana.
Kaasuputken tahallinen vahingoittaminen on teollisuuslaitoksen räjäyttämistä vastaava aggressio. Kiinan maine on jo nyt kärsinyt melkoisen kolauksen, joten voisi ajatella, että sieltä annetaan jatkossa enemmän tietoja tapauksesta.
Kiinalla ei sinänsä liene pahaa sanottavaa Venäjän ja Lännen huonoista suhteista. Mutta en oikein usko, että Kiina panisi maineensa säällisenä suurvaltana pantiksi moisen asian takia ryhtymällä Venäjän vasallina likaisen työn tekijäksi Venäjän puolesta.
Mutta katsotaan. . .
Nämä kun vielä katkeaa niin täällä pohjoismaissa on talvella halpaa sähköä.
https://www.statnett.no/en/for-stakehol ... er-system/
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Samaa mieltä! laivan kulku (paluu) olisi pitänyt estää ja pysäyttää Naton toimesta miehistön kuulusteluja varten. Varustamon omistamat kaikki laivat lasteineen vakuudeksi vahingon ja vahingonkorvauksien kattamiseksi. Luulisi, että tämän tyyppiset vahingot vähenee.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Ei kuitenkaan ole mitään kansainvälisiä poliisivoimia, jotka voisivat tuollaista tehdä. Jos vaikka NATOn alus hyökkää tuolla tavalla kiinalaisen laivan kimppuun, se voidaan katsoa sotatoimeksi ja Kiina vastaa siihen ja käynnistyy kierre, jota kukaan ei halua. Varmaan nuo ovat jonkinlaista testailua ja pikkusikailua, jolla idän barbaarit katsovat missä lännen puuttumiskynnys on.
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Niin, hassuhan se tavallaan on että eletään globaalissa, kansaivälisessä maailmassa, mutta globaali valvonta puuttuu. Eli jonkinlaiseen vahvimman oikeuteen ajautuu systeemi, erilaiset kansainväliset palkka armeijat päätyvät hallitsemaan, valtion tai osakkeenomistajan etua voitontavoittelun nimissä ajamaan. Ellei YK sitten ryhdistäydy ja sitä voida kehittää kansainvälisenä valvonta koneistona tai ainakin kattojärjestönä.Neutroni kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 18:35Ei kuitenkaan ole mitään kansainvälisiä poliisivoimia, jotka voisivat tuollaista tehdä. Jos vaikka NATOn alus hyökkää tuolla tavalla kiinalaisen laivan kimppuun, se voidaan katsoa sotatoimeksi ja Kiina vastaa siihen ja käynnistyy kierre, jota kukaan ei halua. Varmaan nuo ovat jonkinlaista testailua ja pikkusikailua, jolla idän barbaarit katsovat missä lännen puuttumiskynnys on.
Valitettavasti YK:kin on täysin hampaaton, kun suuret valtiot voivat veto oikeuksineen vesittää itselle ei edullista toimintaa.
Same same but different
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Onko Kiinalla tapana sellainen pikkuvittuilu, että sen alukset aiheuttavat tahallaan vahinkoa?Neutroni kirjoitti: ↑25 Loka 2023, 18:15Kiinan, jos tuo on valtiollinen toimi, näkökulmasta se on pikkuvittuilua lännelle. Se on varmaan heille täysin toissijaista onko kohteena Suomi, Unkari vai Portugali. Matka Pietariin antaa hyvän tekosyyn hengailla tällä alueella ja törttöillä "vahingossa" ankkurin kanssa. Tai sitten se voi olla, että Putte on palkannut jonkin hämärän kiinalaisfirman (tai sellaisen johdon). Onko tuon laivan omistaja valtion yhtiö?
Re: Kaasuputkivaurio oli tilaustyö
Mitä kiinalaiset tietää Suomesta, tai Virosta? Ei muumitkaan olla siellä laaksossa?

