Opetuslaite aurinkokunta

Teemuko
Reactions:

Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja Teemuko »

Lapsi toivoi joululahjaksi aurinkokuntasimulaattoria. Eli laite jota pyörittämällä planeetat kiertää aurinkoa omilla kiertoradoillaan. Tällainen kuulemma koulussa on. Mikähän laite on nimeltään ja mistä sellaisen voisi ostaa?
John Carter
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Re: Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Löytyy eri verkkokaupoista esimerkiksi nimillä: Star projector, Polar night tähtiprojektori, ja planetaario projektori. Rakensin itse tuollaisen jo parikymmentä vuotta sitten tuunaamalla erästä Mathmos- projektoria. Noihin saa joihinkin malleihin myös vaihdettavia kiekkoja eri tähtitaivaanosista nykyään, eivätkä ole kalliitta, vain muutamista kympeistä sataseen tavalliset mallit.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
John Carter
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Sitten on tuollaisia aurinkokunta-malleja, joita voi itse pyörittää manuaalisesti. Muutamalla kympillä saa noita, vaikka Ursan verkkokaupasta tai muista kotimaisista verkkokaupoista.
Liitteet
Screenshot 2023-10-26 10.11.30.png
Screenshot 2023-10-26 10.11.30.png (141.04 KiB) Katsottu 257 kertaa
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Teemuko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Teemuko »

John Carter kirjoitti: 26 Loka 2023, 10:13 Sitten on tuollaisia aurinkokunta-malleja, joita voi itse pyörittää manuaalisesti. Muutamalla kympillä saa noita, vaikka Ursan verkkokaupasta tai muista kotimaisista verkkokaupoista.
Juurikin tällaista manuaalista versiota etsin, kiitokset
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin