Miksi vähän koulutetut miehet eivät lisäänny Suomessa?
Re: Miksi vähän koulutetut miehet eivät lisäänny Suomessa?
Olisiko se yksi naismainen, tippaleipäaivo piirre, että pitää aina keskittyä yksilöihmiseen ja erillisiin yksilöihin, eikä katsoa yhteistä kokonaiskuvaa."Sinä minä," on niille tyttömäisille tarkoitettu.
Same same but different
Eikös tuo siellä raamatussa ole sanottu?
-
AimoJortikka
- Reactions:
Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
Same same but different
Väitän että se on opettavainen tarina jonka pohjalta voi miettiä vaihtoehtoja, miten kukin itse toimisi tilanteessa.Wisti kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 09:06No sinähän sen asian parhaiten tiedät.Raspu kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 04:35Eli olet selaillut sieltä täältä. Et järjestelmällisesti lukenut, etkä ymmärtänyt lukemaasi mitä se viestittää/oivalluttaa.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 20:23En ole kolmeen kertaan lukenut. Sitä luetettiin koulussa ja olen lukenut sitä aikuisenakin ja kirja löytyy hyllystäni.Raspu kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 19:32Eli et ole lukenut.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 18:54Vahvaa tekstiä sinulla taas kerran. Olethan sinäkin lukenut Kalevalaa, miksi toiset eivät sitä tekisi?Raspu kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:41Et ole ymmärtänyt Kalevalaa, tokko lukenutkaan, etkä Väinämöistä. Kunnioitus ei ole vastakohta ohjaamiselle.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:33Ymmärrän taas huonosti. Mutta anna anteekssi, jos vastaan väärään kysymykseen.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:29Voisiko joku valita sellaisen, omaa arvomaailmaa pönkittävän ja itselle sopivan, että hyvää seuraa naiselle kun naiset vapautuu?Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 15:42 Voihan Kalevalan tarun tulkita kukin oman mielensä mukaan (tässä on se kuuluisa itselle sopiva). Keijonan tulkinta on opetus ja varoitus siitä, mitä naiselle tapahtuu, kun pullikoi miehen tahtoa vastaan: hukkuu.
Jotkut muut taas näkevät ikivanhan ja ympäri maailmmaa toistuvan tarinan. Siinä nuorta tyttöä naitetaan vanhalle mahtimiehelle, mutta tyttö surmaa mieluummin itsensä kuin suostuu moiseen. Harvan mielestä tarinan opetus on vaatimuksessa naisten nöyrtymiseen.
Jos aikoo nykymaailmassa elää onnellisesti naisen kanssa, kannattaa tutkia huolellisesti ajan merkit, ottaa niistä vaari ja toimia sen mukaan eikä pyrkiä matkimaan gorilla-uroksia ja wäinämöisiä.
Tiedän, että tämä naismaisten miesten oikeaa ”arkkipuhetta” ja lähes loukkaus kelpo setämiehiä vastaan, mutta sanon sen kumminkin: nykyään avain onnelliseen parisuhteeseen on ” naisensa” kunnioittamisessa, ei suinkaan komentelussa.
Ihmettelen asennettasi.
Väitätkö kolmeen kertaan Kalevalan lukeneena, että Aino-tarinan opetus on, että Ainon olisi pitänyt suostua Väinämöiselle???
Toin itse esille yhden vaihtoehdon, rikkaan nuoren leskinaisen elämän.
Kuolema on kyllä minusta aika huono vaihtoehto.
Väinämöisen puolisona olisi oppinut paljon ja hankkinut mahtiaseman ja viisautta jota ei muualta saa.
Kymmenen vuodennpäästä olidi rikkaana vaikutusvaltaisena biisana leskenä pystynyt miettimään elämää ja tulevaisuutta selvemmin.
Nämä kansanrunot toimii opin kappaleina ja niitä miettimällä pystyy näkemään mihin erilaiset ratkaisut voi johtaa ja mikä olisi viisainta tehdä. Erittäin hyvää iltapohdittavaa nuorisolle.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Niin täytyy muistaa että mytologiat ovat, ne ovat kansan suussa eläviä tarinoita, hyvin erilaisia kuin autoriteettiuskovaisten takertumiset, joilleka tekstin pitäisi olla kiveen kirjoitettua ja muuttumatonta.Raspu kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:31Väitän että se on opettavainen tarina jonka pohjalta voi miettiä vaihtoehtoja, miten kukin itse toimisi tilanteessa.Wisti kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 09:06No sinähän sen asian parhaiten tiedät.Raspu kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 04:35Eli olet selaillut sieltä täältä. Et järjestelmällisesti lukenut, etkä ymmärtänyt lukemaasi mitä se viestittää/oivalluttaa.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 20:23En ole kolmeen kertaan lukenut. Sitä luetettiin koulussa ja olen lukenut sitä aikuisenakin ja kirja löytyy hyllystäni.Raspu kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 19:32Eli et ole lukenut.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 18:54Vahvaa tekstiä sinulla taas kerran. Olethan sinäkin lukenut Kalevalaa, miksi toiset eivät sitä tekisi?Raspu kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:41Et ole ymmärtänyt Kalevalaa, tokko lukenutkaan, etkä Väinämöistä. Kunnioitus ei ole vastakohta ohjaamiselle.Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:33Ymmärrän taas huonosti. Mutta anna anteekssi, jos vastaan väärään kysymykseen.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:29Voisiko joku valita sellaisen, omaa arvomaailmaa pönkittävän ja itselle sopivan, että hyvää seuraa naiselle kun naiset vapautuu?Wisti kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 15:42 Voihan Kalevalan tarun tulkita kukin oman mielensä mukaan (tässä on se kuuluisa itselle sopiva). Keijonan tulkinta on opetus ja varoitus siitä, mitä naiselle tapahtuu, kun pullikoi miehen tahtoa vastaan: hukkuu.
Jotkut muut taas näkevät ikivanhan ja ympäri maailmmaa toistuvan tarinan. Siinä nuorta tyttöä naitetaan vanhalle mahtimiehelle, mutta tyttö surmaa mieluummin itsensä kuin suostuu moiseen. Harvan mielestä tarinan opetus on vaatimuksessa naisten nöyrtymiseen.
Jos aikoo nykymaailmassa elää onnellisesti naisen kanssa, kannattaa tutkia huolellisesti ajan merkit, ottaa niistä vaari ja toimia sen mukaan eikä pyrkiä matkimaan gorilla-uroksia ja wäinämöisiä.
Tiedän, että tämä naismaisten miesten oikeaa ”arkkipuhetta” ja lähes loukkaus kelpo setämiehiä vastaan, mutta sanon sen kumminkin: nykyään avain onnelliseen parisuhteeseen on ” naisensa” kunnioittamisessa, ei suinkaan komentelussa.
Ihmettelen asennettasi.
Väitätkö kolmeen kertaan Kalevalan lukeneena, että Aino-tarinan opetus on, että Ainon olisi pitänyt suostua Väinämöiselle???
Toin itse esille yhden vaihtoehdon, rikkaan nuoren leskinaisen elämän.
Kuolema on kyllä minusta aika huono vaihtoehto.
Väinämöisen puolisona olisi oppinut paljon ja hankkinut mahtiaseman ja viisautta jota ei muualta saa.
Kymmenen vuodennpäästä olidi rikkaana vaikutusvaltaisena biisana leskenä pystynyt miettimään elämää ja tulevaisuutta selvemmin.
Nämä kansanrunot toimii opin kappaleina ja niitä miettimällä pystyy näkemään mihin erilaiset ratkaisut voi johtaa ja mikä olisi viisainta tehdä. Erittäin hyvää iltapohdittavaa nuorisolle.
Kansantarut ja mytologiat ovat kulttuurin ja kansan juuret, mitä täytyy osata tulkita ja kasvattaa, ajan kuvaan sopivaksi.
Same same but different
En minä ole ikinä ollut mistään jengistä riippuvainen parinvalinnassa. Tuo on teinien puhetta.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:47Tällaisten toimien opettaminen on alfaurosten tehtävä. Ei naaraiden.AimoJortikka kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:16Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
Alfaurosten on ensinnäkin hyväksyttävä kaikki omaan jengiinsä, ja opetettava esimerkillä heikommilleen, mitä on olla kunnon mies. He ovat johtajia ja asettavat standardit. Naaraat arvostavat alfauroksen jengiin kuuluvia, ja ovat heistä silloin kiinnostuneita. Kaikki jotka tästä jengistä syrjäytetään ovat epäkiinnostavia.
Hyvin nähty.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:47Tällaisten toimien opettaminen on alfaurosten tehtävä. Ei naaraiden.AimoJortikka kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:16Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
Alfaurosten on ensinnäkin hyväksyttävä kaikki omaan jengiinsä, ja opetettava esimerkillä heikommilleen, mitä on olla kunnon mies. He ovat johtajia ja asettavat standardit. Naaraat arvostavat alfauroksen jengiin kuuluvia, ja ovat heistä silloin kiinnostuneita. Kaikki jotka tästä jengistä syrjäytetään ovat epäkiinnostavia.
Koskee muuten myös muita sukupuolia. Naisten yhteisö/jengi, jossa ilmenee huomattavan hienoja ja arvokkaita piirteitä, kuten viisautta, vastuullisuutta, alykkyyttä, huumorintajua ja vaikka sitä hyvää henkilökohtaista hygieniaa, hurmaa kaikki miehet ravintolassa. Jokainen sen jäsen on kiinnostavampi osana ryhmää, kuin yksinään.
Puhumattakaan huipentumasta jossa jengiin kuuluu sekä pariskuntia ja sinkkuja, ja jos lauma vaikuttaa yllä kuvatulla tavalla aivan upealta. Kaikki haluavat siihen mukaan ja omaksua sen arvot. Esim. sen henkilökohtaisen hygienian.
Tällainen yhteiskunta jossa elämme, joka perustuu kilpailuun, syrjäyttämiseen, häpäisyyn ja individualismiin, kuolee yhteisönä pois.
Näin minä olen asian nähnyt.
Mutta eihän se potentiaalinen kumppani sen jengin kanssa pariudu, vaan sinun.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:57Minä olen, koska olen aina ollut heikommasta päästä tässä asiassa. Olen tarvinnut yhteisön luomaa tukea ja turvaa sekä opastusta.ID10T kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:52En minä ole ikinä ollut mistään jengistä riippuvainen parinvalinnassa. Tuo on teinien puhetta.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:47Tällaisten toimien opettaminen on alfaurosten tehtävä. Ei naaraiden.AimoJortikka kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:16Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
Sinun kannattaa sitten vältellä Raspun vaikutuspiiriin joutumista.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:57
Minä olen, koska olen aina ollut heikommasta päästä tässä asiassa. Olen tarvinnut yhteisön luomaa tukea ja turvaa sekä opastusta.
Juu, ainahan parisuhteen mukana tulee uusia ystäviä ja kumppanin sukulaisia. Suhteen kariuduttua osa yhteyksistä säilyy, osa ei.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 13:11En osaa puhua muuta kuin omasta puolestani. Oman vaimoni mukana tuli 20-vuotta sitten kaupantekijäisinä, myös epämääräinen kasa muita ihmisiä.ID10T kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 13:00Mutta eihän se potentiaalinen kumppani sen jengin kanssa pariudu, vaan sinun.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:57Minä olen, koska olen aina ollut heikommasta päästä tässä asiassa. Olen tarvinnut yhteisön luomaa tukea ja turvaa sekä opastusta.ID10T kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:52En minä ole ikinä ollut mistään jengistä riippuvainen parinvalinnassa. Tuo on teinien puhetta.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:47Tällaisten toimien opettaminen on alfaurosten tehtävä. Ei naaraiden.AimoJortikka kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:16Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
He ovat ja olivat rakkaan vaimoni siihen astisen elämäntarinan jatkumoita ja nyt myös tiiviisti osa minua.
Lähtötilanteessa nämä ihmiset, ja heidän ja vaimoni välinen dynamiikka, antoi minulle tärkeää tietoa potentiaalisesta kumppanista. Se omalta osaltaan vaikutti ihastumiseen ja rakastumiseeni.
Osasta vaimoni mukana tulleista ihmissuhteista, ovat muodostuneet todella tärkeiksi myös minulle.
Haluathan sinäkin minun vaikutuspiiriin lähes päivittäin.Susa kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 13:01Sinun kannattaa sitten vältellä Raspun vaikutuspiiriin joutumista.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:57
Minä olen, koska olen aina ollut heikommasta päästä tässä asiassa. Olen tarvinnut yhteisön luomaa tukea ja turvaa sekä opastusta.
Esitit päättömän väitteen Kalevalasta. Se torjuttiin, mutta eipä hätää, kun naismaiset on asialla ja tarrautuvat yksilöön.
On yhteisöjä joissa on hyvä boogie.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 13:11En osaa puhua muuta kuin omasta puolestani. Oman vaimoni mukana tuli 20-vuotta sitten kaupantekijäisinä, myös epämääräinen kasa muita ihmisiä.ID10T kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 13:00Mutta eihän se potentiaalinen kumppani sen jengin kanssa pariudu, vaan sinun.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:57Minä olen, koska olen aina ollut heikommasta päästä tässä asiassa. Olen tarvinnut yhteisön luomaa tukea ja turvaa sekä opastusta.ID10T kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:52En minä ole ikinä ollut mistään jengistä riippuvainen parinvalinnassa. Tuo on teinien puhetta.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:47Tällaisten toimien opettaminen on alfaurosten tehtävä. Ei naaraiden.AimoJortikka kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 12:16Niin no. Minä olen harvemmin muita miehiä sillä silmällä katsellut. Mutta kuulemma (vaimon kertomaa, ilmeisesti omaa ja kavereidensa kokemusperäistä) monelle riittäisi houkuttelevuuden lisäämiseen vesi, saippua, deodorantti, hammaspesu, perushygienia (ei jarruraitaa housuissa), keskustelutaito (ihan ekana eikä käydä tisseihin kiinni eikä kysytä kuppikokoa ja että "nieletkö?") ja edes alkeelliset käytöstavat. Mutta ilmeisesti tämä on monelle setämiehelle liian pitkä vaatimuslista?
He ovat ja olivat rakkaan vaimoni siihen astisen elämäntarinan jatkumoita ja nyt myös tiiviisti osa minua.
Lähtötilanteessa nämä ihmiset, ja heidän ja vaimoni välinen dynamiikka, antoi minulle tärkeää tietoa potentiaalisesta kumppanista. Se omalta osaltaan vaikutti ihastumiseen ja rakastumiseeni.
Osa vaimoni mukana tulleista ihmissuhteista, ovat muodostuneet todella tärkeiksi myös minulle.
Alfoja, miehiä ja naisia jotka saa ihmisistä ulos parhaat puolet. Sellainen vetää puoleensa. Porukassa on hyvä olla.
Kaverinsa kannattaa valita. Paskat frendit vetää sinut paskaan ja hyvät frendit nostaa. Parempi olla ilman kavereita kuin paskojen kavereiden kanssa.