Miten saan cad ohjelman toimimaan ilman suojausmodulia ?

Onko taipuvaisuutta nörttiyteen? Saa esittää omia nörtti-projekteja
KultaKikkare
Reactions:

Re: Miten saan cad ohjelman toimimaan ilman suojausmodulia ?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Äläkä sit kerro kenellekään asiasta. Ainakaan missään julkisella keskustelufoorumilla jossa esiinnyt omalla nimelläsi. :lol:
Be stronger than your excuses
Stalker
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stalker »

KultaKikkare kirjoitti: 20 Tammi 2024, 14:19
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:55
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:52
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:51
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:50
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:42
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:42
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:35
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:32
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:27

No onhan edellinen omistaja edelleen elossa...monimiljonääri.
Siinä tapauksessa saat varmaan hänet tukemaan vaadettasi?
Tuskin hän enää voi alkaa johtamaan yritystä josta lienee saanut mojovan muovisen kädenpuristuksen.
Ei tässä johtamisesta ollut kyse, vaan siitä, että miten ihmeessä todistat oikeutesi käyttää ohjelmaa, jos tuo entinen omistaja ei tue vaadettasi?
Tehtyyn suulliseen sopimukseen.
Jos se sopimuksen toinen osapuoli ei sinua tue, olet tyhjän päällä. Kuka tahansa voi väittää tehneensä suullisen sopimuksen vaikka mistä asiasta :facepalm:
Ei kuka tahansa voi...olen tehnyt firmassa myyntiennätyksen 1999.
Miten se liittyy ohjelmiston käyttöoikeuteen?
Sanoit että kuka tahansa voisi vaatia oikeutta.
Mitäs jos vaan waretat tarvitsemasi softan ja käytät aikasi suunnitteluun. Ostat lisenssin sit heti kun hommaa voi kutsua liiketoiminnaksi ja saat sitä kautta rahaa. Ketään ei kiinnosta.
Kunhan Tuulispään miljardibisnes pyörähtää käyntiin ei kannata kehua että on laittomalla kopiolla suunniteltu.
Nimittäin oli aikojen alussa nolo tilanne, kun asiakaslehdessä esiteltiin esimerkkinä ohjelman monipuolisesta käytöstä luostarin käyttävän AutoCadia lyijylasi-ikkunoiden kuvioiden suunnitteluun piraattikopiolla :shock:
Varaktori
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

KultaKikkare kirjoitti: 20 Tammi 2024, 14:12
Varaktori kirjoitti: 20 Tammi 2024, 11:25 Piti oikein alkaa muisteleen vanhoja. Aika usein noista löytyi joku 74194 tai vastaava josta kaikki merkinnät hiottu pois. Aika helppo oli selvitellä toteutus ja tehdä vastaava bebekin osilla. Nykyään voi tosiaan olla haastavampaa. Enhän siis minä koskaan mutta isot pojat on kertoneet.
Kai niissä nykyään on kryptografinen chippi jonka sisuksissa OTP muistilla avain. Ja piirissä kaikki mahdolliset suojaukset. Ei voi esim jyrsiä transistoreita näkyviin mikroskoopin alla, data tuhoutuu kun terä osuu suojaverkkoon, tms. :)

Mut softaa on paljon helpompi modata niin ettei donglea tarkisteta.
Juu ne tuppaa sitä donglen tarkistusta laittaan useampaan paikkaan sinne koodiin, mutta on se selvästi helpompi tapa.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 13:19
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 13:18
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 13:11
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:57
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:55
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:52
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:51
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:50
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:42
ID10T kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:42
Ei tässä johtamisesta ollut kyse, vaan siitä, että miten ihmeessä todistat oikeutesi käyttää ohjelmaa, jos tuo entinen omistaja ei tue vaadettasi?
Tehtyyn suulliseen sopimukseen.
Jos se sopimuksen toinen osapuoli ei sinua tue, olet tyhjän päällä. Kuka tahansa voi väittää tehneensä suullisen sopimuksen vaikka mistä asiasta :facepalm:
Ei kuka tahansa voi...olen tehnyt firmassa myyntiennätyksen 1999.
Miten se liittyy ohjelmiston käyttöoikeuteen?
Sanoit että kuka tahansa voisi vaatia oikeutta.
Tarkoitan sitä edelleen. Ei se myyntiennätys tee sinusta jumalasta seuraavaa, ja suulliseen sopimukseen vetoaminen ei oikein toimi, jos kukaan muu ei "tiedä" sopimuksesta.

Mutta en ole kuka tahansa vaan firman entinen työntekijä.

Järki hoi.
Järki hoi itelles! Ei mersutehtaan työntekijöillekään ilmaisia mersuja jaeta.
Kyse on 70 euron muovilevystä. :lol:

Nykyään vain purske bittejä.
Kyse on 70 euron muovilevystä, joka oikeuttaa käyttämään kymppitonnin softaa! Sinulla ei selvästi ole suhteellisuuden tajua.
Eusa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Mulla on jatkuvasti muutama käyttämätön cad-lisenssi ihan vaan varalla. ;) Pitäähän noita cad-kehitysyhtiöitä tukea.

Tuulispäälle en koe tarvetta kuitenkaan lainata.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Kivikasvo
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Eusa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 15:46 Mulla on jatkuvasti muutama käyttämätön cad-lisenssi ihan vaan varalla. ;) Pitäähän noita cad-kehitysyhtiöitä tukea.

Miksei vois lainata, kun Tuulispää kertomansa mukaan Jumalan käskystä pelastaa tuulimyllyllään koko mualiman varmalta tuhoilta ja tekee Suomesta maailman rikkaimman valtion! :? Ehkä hän vois menestyessään lähettää taskurahoistaan sinullekin muutaman miljoonan kiitollisuuden osoituksena.
Eusa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Kivikasvo kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:41
Eusa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 15:46 Mulla on jatkuvasti muutama käyttämätön cad-lisenssi ihan vaan varalla. ;) Pitäähän noita cad-kehitysyhtiöitä tukea.

Miksei vois lainata, kun Tuulispää kertomansa mukaan Jumalan käskystä pelastaa tuulimyllyllään koko mualiman varmalta tuhoilta ja tekee Suomesta maailman rikkaimman valtion! :? Ehkä hän vois menestyessään lähettää taskurahoistaan sinullekin muutaman miljoonan kiitollisuuden osoituksena.
Niinpä. :lol:
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Kivikasvo
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Eusa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:48

Jumalalla hieman kiero huumorintaju, kun on antanut maailmanpelastustehtävän maailman kurjimmalle ja sekopäisemmälle asukkaalle. Eikä anna hänelle edes hänen kovasti toivomaa nuorta, kaunista ja rikasta vaimoa. Pelkkiä nigerialaisia feikkejä on ollut nuo hänen vaimoehdokkaat. Minä hänenä olisin antanut tuon maailmanpelastustehtävän vaikkapa Elon Musk'ille.. :(
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:39 Oletko huomannut että olen tehnyt 9 vuotta tuulivoimaloita ilman palkkaa ?
Hahhah. Tämä pelasti omat edelliset 9 vuottani. Ei ne minultakaan mitenkään uber tuottoisia ole olleet, mutta on sinä aikana sentään palkka juossut siitä mitä teen.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Pattinero kirjoitti: 21 Tammi 2024, 09:24
Tuulispää kirjoitti: 20 Tammi 2024, 10:39 Oletko huomannut että olen tehnyt 9 vuotta tuulivoimaloita ilman palkkaa ?
Hahhah. Tämä pelasti omat edelliset 9 vuottani. Ei ne minultakaan mitenkään uber tuottoisia ole olleet, mutta on sinä aikana sentään palkka juossut siitä mitä teen.
Good for you. :P
Tuulispää
Reactions:

Kivikasvo kirjoitti: 21 Tammi 2024, 07:39
Eusa kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:48

Jumalalla hieman kiero huumorintaju, kun on antanut maailmanpelastustehtävän maailman kurjimmalle ja sekopäisemmälle asukkaalle. Eikä anna hänelle edes hänen kovasti toivomaa nuorta, kaunista ja rikasta vaimoa. Pelkkiä nigerialaisia feikkejä on ollut nuo hänen vaimoehdokkaat. Minä hänenä olisin antanut tuon maailmanpelastustehtävän vaikkapa Elon Musk'ille.. :(
Mulle kauppasurkean entinen proffa ja nykyinen aallon varadekaani sanoin noin 30 vuotta sitten...koska tajusi että olen jumalan valittu ....että jos keksit jotain autotallissa muista että USAssa on 200 000 000 ihmisen markkinat mutta Suomessa on metri lunta kun avaat tallin oven.
Tuulispää
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 20 Tammi 2024, 14:22 Äläkä sit kerro kenellekään asiasta. Ainakaan missään julkisella keskustelufoorumilla jossa esiinnyt omalla nimelläsi. :lol:
Mulla on edelleen NFR versio mutta ilman donglea....sillä maahantuoja varmistelee että en voi tehdä sillä tehokkaasti töitä.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 21 Tammi 2024, 11:14 Mulla on edelleen NFR versio mutta ilman donglea....sillä maahantuoja varmistelee että en voi tehdä sillä tehokkaasti töitä.
Juu, niin se ohjelmistoteollisuus toimii, että jos et maksa lisenssimaksuja, et saa tehdä heidän ohjelmilla laillisesti töitä. Pitäisiköhän sinun äänestää kommunisteja, jotka vaativat yritysten sosialisointia? Sitten tuollainen ahne rosvous loppuisi ja saisit käyttää kansallistettua lisenssiä ilmaiseksi. Tosin valtio kansallistaisi sinun piirustuksesi ja tuulimyllysi, mutta niin maailma toimii, että suo siellä ja vetelä täällä.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 21 Tammi 2024, 11:03 Mulle kauppasurkean entinen proffa ja nykyinen aallon varadekaani sanoin noin 30 vuotta sitten...koska tajusi että olen jumalan valittu ....että jos keksit jotain autotallissa muista että USAssa on 200 000 000 ihmisen markkinat mutta Suomessa on metri lunta kun avaat tallin oven.
No miten olet onnistunut noudattamaan tuota neuvoa omasta mielestäsi?
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 21 Tammi 2024, 11:22
Tuulispää kirjoitti: 21 Tammi 2024, 11:14 Mulla on edelleen NFR versio mutta ilman donglea....sillä maahantuoja varmistelee että en voi tehdä sillä tehokkaasti töitä.
Juu, niin se ohjelmistoteollisuus toimii, että jos et maksa lisenssimaksuja, et saa tehdä heidän ohjelmilla laillisesti töitä. Pitäisiköhän sinun äänestää kommunisteja, jotka vaativat yritysten sosialisointia? Sitten tuollainen ahne rosvous loppuisi ja saisit käyttää kansallistettua lisenssiä ilmaiseksi. Tosin valtio kansallistaisi sinun piirustuksesi ja tuulimyllysi, mutta niin maailma toimii, että suo siellä ja vetelä täällä.
Olen sinut asian kanssa...voin edelleen opetella asiaa NFR versiolla.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin