Taisin juuri huomauttaa itsensä objektiivisesta arvioinnista??? Miten mahdotonta se on?? Olen erittäin hyvä hämäämään hoitohenkilökuntaa. Itselläni on aina hienoinen epäilys missä mennään mutta ei 100% varmuutta. Ajattele ilmaa jota hengität, et mieti sitä. Sama juttu. En osaa sanoa vaikka olisin psykoosissa tällä hetkellä. Siitä vihjeenä on se että polttelen siltoja joka puolella, satutan ihmisiä joista välitän ja en välitä seurauksista. Se on psykoosin merkki joten luultavasti olen psykoosissa.Punkero kirjoitti: ↑18 Tammi 2023, 01:44"Skitsoaffektiivinen häiriö on psykiatrian alaan kuuluva diagnoosi. Se kuvaa psyykkistä häiriötä, jossa saman sairausjakson aikana ilmenee merkittävien mielialahäiriön oireiden lisäksi samanaikaisesti tai lyhyen ajanjakson sisällä skitsofrenialle ominaisia psykoottisia oireita.[1] Skitsoaffektiivinen häiriö vaikuttaa sekä yksilön tietokykyjen että tunteiden tasolla. Sille ovat tyypillisiä kuuloharhat, harvemmin näköharhat, vainoharhaisuus, ajatusharhat tai puheen ja ajattelun järjestäytymättömyys, jotka aiheuttavat merkittäviä häiriöitä sosiaalisissa ja ammatillisissa suhteissa.
Perimä, kehityksen varhaisvaiheet, hermoston kehitys, tunne-elämän kehitys ja sosiaaliset suhteet vaikuttavat skitsoaffektiivisen häiriön puhkeamiseen. Jotkin huumeet tai lääkeaineet voivat aiheuttaa oireita tai vaikeuttaa niitä. "
https://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsoaff ... 4iri%C3%B6
Sinä varmasti olet paras asiantuntija sairauteesi liittyen ja kiinnostaisi tietää minkälaista se on. Mitä siinä ajattelee kun huomaa että psykoosi on tulossa, tai miten muuten sairaus vaikuttaa elämään?
Koko elämän määrittelee sairaus ja yksin sairaus. Ikävä kyllä. Ei ole minua ilman sairautta ja sairautta ilman minua. En pyytänyt tätä mutta kun muistelen historiaani niin jo lapsuus määritteli tämän. Ja itse ajoin itseni tähän tahalteen, en vain tiennyt sitä kuin vasta sairastuttuani. Nämä ovat helvetin itsekeskeisiä sairauksia ja kaikki pyöriin vain ja ainoastaan oman itsesi ympärilläsi, ikävä kyllä. Kyllä olen empaattinen (Liiaksikin), helvetin älykäs ja kaikkea muuta mitä se lääkäri mainitsi päivystyksessä.
Oma arvioni on että olen psykoosissa tällä hetkellä ja vahvassa sellaisessa. Mutta tarpeen tullen hämään koko hoitohenkilökunnan uskomaan muuta. Se taito minulla on ja se on parhaita taitojani.