auringonpistos
auringonpistos
Tulikohan minulle auringonpistos, kun pyöräilin eilen noin puoli tuntia ilman kypärää (unohtui pyörän koriin) ja hattua auringonpaisteessa ja sen jälkeen vielä 40 minuttia kypärän kanssa. Tämän jälkeen olin määränpäässäni ja minulla oli oksentamista lukuunottamatta kaikki auringonpistoksen oireet. Tänään ei ole enää oireita.
Re: auringonpistos
Ei vaan ehkä väsymys. Muistitko juoda? Ihan sama onko hattu päässä vai ilman hattua. Ei "auringonpistos" siitä aiheudu.SHT kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 15:34 Tulikohan minulle auringonpistos, kun pyöräilin eilen noin puoli tuntia ilman kypärää (unohtui pyörän koriin) ja hattua auringonpaisteessa ja sen jälkeen vielä 40 minuttia kypärän kanssa. Tämän jälkeen olin määränpäässäni ja minulla oli oksentamista lukuunottamatta kaikki auringonpistoksen oireet. Tänään ei ole enää oireita.
Juominen unohtui. Toisaalta verenpaineeni laski, mikä ei kaiketi liity väsymykseen.Tonttu kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 16:31Ei vaan ehkä väsymys. Muistitko juoda? Ihan sama onko hattu päässä vai ilman hattua. Ei "auringonpistos" siitä aiheudu.SHT kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 15:34 Tulikohan minulle auringonpistos, kun pyöräilin eilen noin puoli tuntia ilman kypärää (unohtui pyörän koriin) ja hattua auringonpaisteessa ja sen jälkeen vielä 40 minuttia kypärän kanssa. Tämän jälkeen olin määränpäässäni ja minulla oli oksentamista lukuunottamatta kaikki auringonpistoksen oireet. Tänään ei ole enää oireita.
..noh, seuraavalla kerralla sitten muistat nesteyttää ihteäs...SHT kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 17:17Juominen unohtui. Toisaalta verenpaineeni laski, mikä ei kaiketi liity väsymykseen.Tonttu kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 16:31Ei vaan ehkä väsymys. Muistitko juoda? Ihan sama onko hattu päässä vai ilman hattua. Ei "auringonpistos" siitä aiheudu.SHT kirjoitti: ↑05 Touko 2024, 15:34 Tulikohan minulle auringonpistos, kun pyöräilin eilen noin puoli tuntia ilman kypärää (unohtui pyörän koriin) ja hattua auringonpaisteessa ja sen jälkeen vielä 40 minuttia kypärän kanssa. Tämän jälkeen olin määränpäässäni ja minulla oli oksentamista lukuunottamatta kaikki auringonpistoksen oireet. Tänään ei ole enää oireita.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Eiköhän "auringonpistos" tarkoita juurikin juomattomuudesta ja ylilämmöstä aiheutuvaa pahoinvointia?...
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹