Inspiraatio musiikin tekemisessä

Teetkö omaa musiikkia? Pistäpä linkkii
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Inspiraatio musiikin tekemisessä

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Inspiraatio musiikin tekemisessä saattaa joskus tulla ylllättäen tai vastaavasti lähteä jopa pitkällekin lomalle. Itse olen tän vuoden hakenut jotain juttuja ja ollut suht surkea vuosi kaikenkaikkiaan. Viime vuosi taas meni tosi jebasti.
Joten kun nyt olen pohtinut asiaa, niin pitää muistaa ettei ole tarkoituskaan mielyttää jokaista musiikkikorvaa, vaan tehdä niin hyvää jälkeä kuin osaa niille jotka tällaista kuuntelee. Odotan nyt huomista jotta voin taas maksaa Reason 12 kk-maksun niin pääsee taas kyhämään.
Olen aikeissa tehä elektronista sekoitettuna räppiin ja techno-popiin.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Re: Inspiraatio musiikin tekemisessä

deep_purpose_kotistudio.jpg
Tässä mun kotistudio. Tuli yks päivä siivottuukin tää mesta. :mrgreen:
Aslakki
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aslakki »

Vaihda FL Studion ikuiseen lisenssiin. Hyvin olen pärjännyt Producer Editionilla (250€).
Aikanaan kokeilin lähes kaikkia niin olivat hitaita/kankeita/hankalia käyttää vs Fruity Loops.
Just do it!
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Aslakki kirjoitti: 06 Touko 2024, 18:43 Vaihda FL Studion ikuiseen lisenssiin. Hyvin olen pärjännyt Producer Editionilla (250€).
Aikanaan kokeilin lähes kaikkia niin olivat hitaita/kankeita/hankalia käyttää vs Fruity Loops.
Mulla on FL Studion Producer Edition ikuisena, mutta käytän enimmäkseen Reason 12:ta ja sen sisällä välillä FL Studiota VST:nä.
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

semmonen puoli miljoonaa 12kk euriborilla asuntolainaa ja pari rääkyvää kakaraa nurkkii ni inspiroi kummasti tehdä musiikkia, tai mitä tahansa mistä tulee rahaa.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

apetteri kirjoitti: 06 Touko 2024, 19:46 semmonen puoli miljoonaa 12kk euriborilla asuntolainaa ja pari rääkyvää kakaraa nurkkii ni inspiroi kummasti tehdä musiikkia, tai mitä tahansa mistä tulee rahaa.
Tuo MOTIVOI, ei inspiroi.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

deep purpose kirjoitti: 06 Touko 2024, 17:59 Inspiraatio musiikin tekemisessä saattaa joskus tulla ylllättäen tai vastaavasti lähteä jopa pitkällekin lomalle. Itse olen tän vuoden hakenut jotain juttuja ja ollut suht surkea vuosi kaikenkaikkiaan. Viime vuosi taas meni tosi jebasti.
Joten kun nyt olen pohtinut asiaa, niin pitää muistaa ettei ole tarkoituskaan mielyttää jokaista musiikkikorvaa, vaan tehdä niin hyvää jälkeä kuin osaa niille jotka tällaista kuuntelee. Odotan nyt huomista jotta voin taas maksaa Reason 12 kk-maksun niin pääsee taas kyhämään.
Olen aikeissa tehä elektronista sekoitettuna räppiin ja techno-popiin.
Inspiraatio on joskus hukassa ja joskus taas tulee yllättäen. Joitakin "biisejä" olen tehnyt ja kotistudiolla äänittänyt.

Useimmat melodiat sointukulkuineen tuli aluksi kitaran normivirityksellä. Sitten kokeilin avointa viritystä (DADF#AD), jolla tapailemalla tuli uusia vähän erilaisia biisejä. DADGAD-virityksellä myös pari uutta.

Sitten sattumakin pakotti miettimään ja kokeilemaan jotain ihan muuta. Vasen ranne murtui ja kipsattiin. Siitä seurauksena ensimmäinen koskettimilla tehty biisi ja dobron hankinta jolla myös pari uutta kappaletta.

Yksin kun soittaa, siis soittelee ei äänitä, niin koskettimet on siitä miellyttävä, että saa melodian ja säestyksen soimaan samalla kertaa. Ja liki samaan pääsee noilla kitaran avoimilla virityksillä. Tietysti myös kitaran näppäilytekniikalla, jota olen vierastanut, mutta viime aikoina yrittänyt harjoitella.

Ja se inspiraatio, se on ollut viimeiset viisi vuotta kadoksissa.
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Mullakin tulee joskus yllättäviä inspiraatioita ja huikeita biisi-ideoita, mutta ei koskaan vielä sentään ole jaksanut alkaa musaa tekemään tai opiskelemaan jotain nuotteja tms.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

JeeSe kirjoitti: 07 Touko 2024, 11:07 Mullakin tulee joskus yllättäviä inspiraatioita ja huikeita biisi-ideoita, mutta ei koskaan vielä sentään ole jaksanut alkaa musaa tekemään tai opiskelemaan jotain nuotteja tms.
Kyllä musikaalisuutta on melkein kaikilla vaikkei itse musaa duunaiskaan. Itse aloitin musisoinnit 1993 ja menin pianotunneille musakouluun. Pareissa kuoroissa ollut jo 1988.
Niin, nythän on kaiken maailman AI-musanteko härpäkkeitä, saattaa kiinnostaa niitä jotka täystouhuun ei halua.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin