Johan helpotti, sillä nyt on kulttuuria tiedossa. Persut kertovat, että viherhaittavasemmisto vie Suomea tuohivirsukulttuuriin. Hienoa, viherhaittavasemmisto! Tiedossa lienee kulttuurijuhlia, joissa Pekka ja Ohisalo esittävät kalevalaista runonlausuntaa ja itkuvirsiä?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010484798.html
Silloin kun minä olin nuori....
Re: Silloin kun minä olin nuori....
Minun nuoruudessani oli nallekarkeista semmoisia pienempiä, sokerissa pyöriteltyjä versioita, jotka maksoivat viisi penniä. Tavalliset nallekarkit oli kymmenen.
Mene mene tekel upharsin.
Meillä päin yksi kioskin täti piti tiukkaa linjaa ja sanoi ettei tässä kioskissa myydä lasten tupakkaa. Turha oli selittää, että en minä itselle vaan isälle.
Tupakkamainontakin oli asiallista:
Tupakkamainontakin oli asiallista:
- KultaKikkare
- Reactions:
Kun täytin 16v tupakan ikäraja nousi samana vuonna16vuodesta 18vuoteen. Arvaa vaan vituttiko kun joutui jälleen kerran ajeleen mopolla ympäri kylää ja etsiin suurpiirteisempiä kioskinmyyjiä.
Be stronger than your excuses
Irtokarkkeina oli lapsuudessa vielä isoja kunnon merkkareita, ne sitten kiellettiin, kun jollakin oli jäänyt merkkari kurkkuun kiinni. Muistan myös isot formula-irtokarkit, jotka maksoivat muistaakseni 50 penniä.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
- Edgar Allan Poe
But a dream within a dream?
- Edgar Allan Poe
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Silloin kun minä olin pieni, oli mummolassa aina niitä EucaMenthol-makeisia pussillinen jossain piirongin päällä. Nykyään mulla on niitä itelläni duuniauton kojetaulun lokerossa 
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Muistan nuoruudestani vain Sisu -pastillit. Ei kuulunut tapoihini niiden imeskely.
Nuoruusaikana Dry Vodka maksoi 19 mk/½ ltr pullo...
Olin opiskeluaikoinani Turussa viinakaupassa osa-aika- ja kesätöissä. Silloin ei vielä ollut itsepalvelumyymälöitä ja tuollaisessa työssä oli aika paljon opiskeljoita. Kossu ja Dry Vodka olivat suosittuja juomia ja tiskin alla oli niitä kärryissä, joista pullot oli helppo ja nopea nostaa tiskille janoisille asiakkailla. Monenlaisia sääntöjä oli. Mm väkeviä sai myydä vain kaksi litraa kerrallaan ja niistä vain litra eli kaksi puolen litran pulloa sai olla kossua. Myymäläpäällikön luvalla sai myydä enemmänkin jos asiakkaalla oli esim. syntymäpäivä- (tai "syntymäpäivä"-) juhlat tai muu hyvä perustelu. Ruotsalaisille turisteille sai kuitenkin myydä vaikka kuinka paljon ja heitähän asiakkaina riitti aina silloin kun kruunu oli vahva markkaan nähden.
-
Brainwashed
- Reactions:
Minä muistan että luulin askissa lukevan gifu aina teinivuosiin asti, kun aloin niitä Sisu pastilleja nauttimaan ettei äitee hoksaisi että olen polttanut röökiä. Sitä Sisua onkin sittemmin mennyt se vajaa aski päivässä, joskus koko, eli kilotolkulla on tullut syötyä Sisua tässä elämän varrella.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater