Uskontojen sukupuu.

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
vahva_virtanen
Reactions:

Re: Uskontojen sukupuu.

Viesti Kirjoittaja vahva_virtanen »

Vän kirjoitti: 20 Kesä 2024, 13:09 Ihmiset eivät voi valita--- koska vapaata valintaa ei ole.
Tuo pitää paikkansa. Ihminen ei myskään voi itse valita sitä, kirjoitteleeko se palstalle jotain älytöntä puutaheinää ja julistaako se jotain jumalien kaikkivaltiudesta tai enkelien pasuunien valmistamiseen käytetystä materiaalista.
Ihmisen on myös mahdotonta valita sitä kääntääkö se tietokoneen virtanappulan on- vai off-asentoon kun kerran jumala ja jeesusristus tekee kaikki päätökset hänen puolestaan.
vahva_virtanen
Reactions:

vahva_virtanen kirjoitti: 20 Kesä 2024, 13:29 jumala ja jeesusristus tekee kaikki päätökset hänen puolestaan.
Minä myin sieluni Saatanalle kun olin 16-vuotias niin että saatana saa tehdä kaikki päätökset puolestani. Tai olla tekemättä.
Saatanan ohjaamana on paljon mukavampaa ja helpompaa elää kuin jonkun ristillisten jumalan keksimien sääntöjen ja määräysten mukaan varsinkin kun ei ole Saatanalta tullut pitkään aikaan mitään viestejä. Se on varmaan mennyt nukkumaan tai matkustanut jonnekin Alderaaniin.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Vapaasta tahdosta Ihmisten Puolue kirjaa seuraavaa:
Vapaata tahtoa ei ole, vaikka ateistit niin luulevat ja korskeudessaan tekevät vääriä valintoja, kun eivät tajua, ettei mitään valintoja ole olemassakaan.
vahva_virtanen
Reactions:

Varmaan Ihmisten Puolueella on ihan vapaa tahto kirjoitella mitä älytöntä tahansa. Vai onko sillä joku pakonomainen tarve suoltaa paperille sitä ihtiään?
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

vahva_virtanen kirjoitti: 20 Kesä 2024, 13:43 Minä myin sieluni Saatanalle kun olin 16-vuotias
Paljoks sait?
vahva_virtanen
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 20 Kesä 2024, 15:49 Paljoks sait?
Tajunnan räjäyttävän kokemuksen täysijärkisyydestä ja vapautuksen koulun uskonnontuputuksesta.
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Ihmisten täällä on myös kovin vaikeaa keskustella sinänsä asiallisesta aiheesta.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin