Salaliittoteoriat

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
Molli
Reactions:

Re: Salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Molli »

Pattinero kirjoitti: 14 Heinä 2024, 09:44 Trumpin murhayritys tulee poikimaan salaliittoteorioita.
.. yhdysvaltalaisuutisoinneissa mainitsivat jo aamusta (meidän aamusta), jotta heidän viranomaisiltaan on aiemmin pyydetty vahvempaa suojelua Pr. Trumpille, jota ei ole viranomaisten puolesta katsottu tarpeelliseksi. Tuossa on jo amerikkalaiseen käsitys maailmaan salaliittoteorian siemen.
Samoin Pr. Bidenin vaalimainonnan tauottamisessa , attentaattiyrityksen vuoksi.

Maailma on hullupaikka, ja elämä mieletöntä. Joten kohti uutta nousua!

[edit GA oikoluku tuottamisessa, kirjoitettu tauottamisessa]
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Cinnamon
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Cinnamon »

Molli kirjoitti: 14 Heinä 2024, 11:11
Cinnamon kirjoitti: 14 Heinä 2024, 10:11
Molli kirjoitti: 29 Huhti 2024, 11:13 niin miten se WTC7 romahtiminen meni, mielestäsi?

Rohkeasti linkkaan Factcheck, sivun, vaikka aiheuttaa "lähteestä kisaamista",
https://fullfact.org/online/world-trade-center-7-9-11/
Kysytään nyt sinulta aluksi että miten ne tornit romahti, niistä kun on parempaa videokuvaa?
Tähän mulla ei ole aiemmin mietittyä vastausta, mutta suihkarin vetäessä torniin, ja siitä aiheutuneiden palojen/palon pehmentämät rakenteet, joiden pettäessä ja rakennuksen yläosien massat pudotessaan saa tornitalon lässähtämän kuin astuisit tatin päälle. (?)
Kiitos, hyvä vastaus.
No entäs se seiska, siihen sinulla siis "aiemmin mietitty vastaus"?
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

Tzau!
Kiitos kysymästä.
Mitä olen ymmärtänyt niin Seiskaan syttyi palo/ja ja on ihmettelyn alla raportoidut kellon ajat sortumasta. Mitä teksteissä ei ole Tuotu esiin.
Tuo kulma niemestä on hetteisselle pohjalle rakennuskelpoiseksi tehty maantäytöillä.
Aiemmat korkeiden rakennusten rommahtamiset on myös hytkyttäneet maaperää, mikä saattaa /on saatanut pehmentää eli heikentää seiskan perustuksia sekä tukirakenteita, tähän palot lisäksi niin sorttu se.

Olen työelämässä myynyt melkoisen kokoisia betonihalleja. Mm tuulikuorman mitoitus kuvat on hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa. Per pilari sitten näissä rakennuksissa kuormaa on tullut >20tn. Niiden tekeminen eli betonipilarien valmistus on jo liki taidetta.
Maaperän tärinä ajatus juontuu mieleen siitä kun uutisoidaan maailmalta maanjäristysaluielta katastrofeja ja meikä ihmettelee "miten ne rakennukset ei kestäneet?" Meillä rakennuksien kesto on vaatimatonta maanjäristys magn 4 saa jo asuinrakennukset ym rikkoutumaan/sortumaan..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Salaliittoa epäilevät argumentoivat sillä että kyseiset rakennukset vaikuttaisivat romahtaneen vapaan pudotuksen nopeudella.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Cinnamon
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 14 Heinä 2024, 15:34 Salaliittoa epäilevät argumentoivat sillä että kyseiset rakennukset vaikuttaisivat romahtaneen vapaan pudotuksen nopeudella.

8-)
Niinhän nuo tekevät vailla parempaa tietämystä..
Cinnamon
Reactions:

Molli kirjoitti: 14 Heinä 2024, 14:02 Tzau!
Kiitos kysymästä.
Mitä olen ymmärtänyt niin Seiskaan syttyi palo/ja ja on ihmettelyn alla raportoidut kellon ajat sortumasta. Mitä teksteissä ei ole Tuotu esiin.
Tuo kulma niemestä on hetteisselle pohjalle rakennuskelpoiseksi tehty maantäytöillä.
Aiemmat korkeiden rakennusten rommahtamiset on myös hytkyttäneet maaperää, mikä saattaa /on saatanut pehmentää eli heikentää seiskan perustuksia sekä tukirakenteita, tähän palot lisäksi niin sorttu se.

Olen työelämässä myynyt melkoisen kokoisia betonihalleja. Mm tuulikuorman mitoitus kuvat on hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa. Per pilari sitten näissä rakennuksissa kuormaa on tullut >20tn. Niiden tekeminen eli betonipilarien valmistus on jo liki taidetta.
Maaperän tärinä ajatus juontuu mieleen siitä kun uutisoidaan maailmalta maanjäristysaluielta katastrofeja ja meikä ihmettelee "miten ne rakennukset ei kestäneet?" Meillä rakennuksien kesto on vaatimatonta maanjäristys magn 4 saa jo asuinrakennukset ym rikkoutumaan/sortumaan..
Tämä seiska on hyvää materiaalia folioille kun siitä on aika huonosti videomateriaalia. Toki se että tornit sortui lentokoneiden takia asettaa seiskan "räjäyttämisen" vähintäänkin kategoriaan järjetöntä.
Se vähä videomatsku mitä seiskasta on, sisältää mm rajuja tulipaloja, valtavia palkkeja yms rojua penetroituneena seiniin tornien romahtamisen jäljiltä, joilla kyllä riittävästi kineettistä energiaa paikalle osuneiden rakenteellisten liitosten murtamiseksi.
Lisäksi vielä nähtävissä on se sortumahetki joka alkaa jo kauan ennenkuin itse fasaadi lähtee romahtamaan.
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Ertsu kirjoitti: 12 Touko 2024, 17:37 Kemikaalivana on kanssa yksi salaliittoteoria.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kemikaalivana
Joka sekin on osittain totta ja on epäselvää että mikä taho on ollut todistelevinaan yhtään mitään suihkukoneitten tiivistymisvanoilla.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

On se hyvä että JFK asiakin saatiin ratkaistua.

Okivi
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Okivi »

Cinnamon kirjoitti: 14 Heinä 2024, 15:38
Brainwashed kirjoitti: 14 Heinä 2024, 15:34 Salaliittoa epäilevät argumentoivat sillä että kyseiset rakennukset vaikuttaisivat romahtaneen vapaan pudotuksen nopeudella.

8-)
Miten niin? Jopa itse NIST toteisi vapaan pudotuksen tapahtuneen.
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.

-- Herbert Spencer
Cinnamon
Reactions:

Okivi kirjoitti: 28 Joulu 2024, 23:54
Cinnamon kirjoitti: 14 Heinä 2024, 15:38

8-)
Tuskin on todennut kun ei tietenkään eikä lähellekään tapahtunut.
Laita toki lainaus kohdasta missä niin todetaan niin analysoidaan..
Okivi
Reactions:

Cinnamon kirjoitti: 29 Joulu 2024, 00:55
Minä en ole juoksupoikasi. Mutta olkoon tällä kertaa.

Kuvan teksti löytyy NIST:in raportista:

https://tsapps.nist.gov/publication/get ... _id=861610

Et taida olla edes alustavasti tutustunut aiheeseen. Minulla on siitä varsin monipuolinen esitys, mutta kokemukseni mukaan arvon keskustelijat eivät halua tutustua uuteen aineistoon eivätkä siksi opi uutta.

https://salaliitto911.blogspot.com/2021 ... minen.html
Liitteet
Näyttökuva 2025-01-19 132212.png
Näyttökuva 2025-01-19 132212.png (84.59 KiB) Katsottu 680 kertaa
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.

-- Herbert Spencer
Cinnamon
Reactions:

Okivi kirjoitti: 19 Tammi 2025, 13:40
Cinnamon kirjoitti: 29 Joulu 2024, 00:55
Minä en ole juoksupoikasi. Mutta olkoon tällä kertaa.

Kuvan teksti löytyy NIST:in raportista:

https://tsapps.nist.gov/publication/get ... _id=861610

Et taida olla edes alustavasti tutustunut aiheeseen. Minulla on siitä varsin monipuolinen esitys, mutta kokemukseni mukaan arvon keskustelijat eivät halua tutustua uuteen aineistoon eivätkä siksi opi uutta.

https://salaliitto911.blogspot.com/2021 ... minen.html
Ai seiskasta puhe.
Ok, tietenkin aina juuri siitä mistä vähiten videokuvaa.

Joo siis seiskan romahtaminen alkaa jo kauan ennenkuin itse ulkokuori romahtaa.
Cinnamon
Reactions:

Mitäs uutta opittavaa asiassa nyt siis on? Oletko niitä räjähdepurkumiehiä Okivi?
Okivi
Reactions:

Cinnamon kirjoitti: 19 Tammi 2025, 15:15 Ai seiskasta puhe.

Ei se aivan niin mennyt. Katolta kyllä putosi sisään uloke muutamaa sekuntia ennen varsinaisen romahduksen alkua. Ainoa olemassa oleva vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus kuitenkin osoitti, että kuvaamasi tapahtumien kulku on mahdoton.

-- Herbert Spencer
Cinnamon
Reactions:

Okivi kirjoitti: 19 Tammi 2025, 17:38
Cinnamon kirjoitti: 19 Tammi 2025, 15:15 Ai seiskasta puhe.

Ei se aivan niin mennyt. Katolta kyllä putosi sisään uloke muutamaa sekuntia ennen varsinaisen romahduksen alkua. Ainoa olemassa oleva vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus kuitenkin osoitti, että kuvaamasi tapahtumien kulku on mahdoton.
Meni se juuri niin.
Torneista on kuitenkin videokuvaa.
Mites siis meni, räjäytettiinkö vai mikä on meininkisi?
Oliko edes lentokoneita?
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin