Eikun vihreetä, tai mustikan kyseessä ollessa sinistä.
Puolukka tietysti punaista.
Pirteää sanalla sanoen.
Hyötyliikuntaa? Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa vaikka siinä selkä voikin hieman pipiytyä. Toki jos kävelee vaikkapa 10 km apajille ja takaisin kantamuksineen, niin se on jo liikunnaksi luokiteltavissa. Taitaa pikemmin olla niin että nykyään on jengi niin vetämättömän laiskaa, että kilometrin kävelykin on suoritus.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 07:59Hyödyllistä hyötyliikuntaa saa samalla! Ihan kannatettava ajatus ja myytävien marjojenkin hinta riippuu myös siitä miten paljon on kerääjiä ja saalista saatu metsistä...Tomijk kirjoitti: ↑22 Heinä 2024, 20:26 Nyt marjametsään kaikki työtä vailla olevat, opiskelijat ja eläkeläiset. itsekin olen poiminut käsin 11,6 litraa mustikkaa ja 3 litraa vadelmaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c9a ... 7efe33baac
Cash only.AimoJortikka kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 16:11Pääsääntöisesti näin.
Mutta jos olet toimeentulotuella.
Ja maksu marjoista kilahtaa tilille.
Niin toimeentulotuessa kaikki tilille kilahtava raha vähentää suoraan tukea.
Näin kannustetaan omatoimisuuteen ja hankkimaan lisätuloja.
Ollaan totuttu liian helppoon ja laiskistuttu, sen kyllä näkee jatkuvasti ympärillään.Brainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48Hyötyliikuntaa? Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa vaikka siinä selkä voikin hieman pipiytyä. Toki jos kävelee vaikkapa 10 km apajille ja takaisin kantamuksineen, niin se on jo liikunnaksi luokiteltavissa. Taitaa pikemmin olla niin että nykyään on jengi niin vetämättömän laiskaa, että kilometrin kävelykin on suoritus.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 07:59Hyödyllistä hyötyliikuntaa saa samalla! Ihan kannatettava ajatus ja myytävien marjojenkin hinta riippuu myös siitä miten paljon on kerääjiä ja saalista saatu metsistä...Tomijk kirjoitti: ↑22 Heinä 2024, 20:26 Nyt marjametsään kaikki työtä vailla olevat, opiskelijat ja eläkeläiset. itsekin olen poiminut käsin 11,6 litraa mustikkaa ja 3 litraa vadelmaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c9a ... 7efe33baac
![]()
Oletko koittanut poimia lakkaa (hillakin käy) pehmeäpohjaiselta suolta, missä marjoja on vähän ja kulkua tulee paljon? Ainakin itselleni se kävi liikunnasta varsinkin kun siihen lisäsi siirtymiset fillarilla vaikkakin sitten sähköavusteisella.Brainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48 Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa
Joo ja hyvä että säilyttiin hengissä. Yksi oli kainaloita myöten suossa. Aikuiset sitten teki lakasta likööriä, joka vitutti suunnattomasti, varsinkin kun oliva lastenkodin työntekijöitä.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 13:52Oletko koittanut poimia lakkaa (hillakin käy) pehmeäpohjaiselta suolta, missä marjoja on vähän ja kulkua tulee paljon? Ainakin itselleni se kävi liikunnasta varsinkin kun siihen lisäsi siirtymiset fillarilla vaikkakin sitten sähköavusteisella.Brainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48 Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa
Marjojen suhteen minulla ei ole mitään kriisiä. Muutama litra lakkaa riittää minulle ja mustikkaa sekä vadelmaa saa vielä pitkään lisääkin, vaikka niitäkin jo alkaa olla melko paljon pakkasessa. Eikä puolukka-aika ole vielä alkanutkaan.
On sulla ollut ankea lapsuus.Kohina kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 15:24Joo ja hyvä että säilyttiin hengissä. Yksi oli kainaloita myöten suossa. Aikuiset sitten teki lakasta likööriä, joka vitutti suunnattomasti, varsinkin kun oliva lastenkodin työntekijöitä.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 13:52Oletko koittanut poimia lakkaa (hillakin käy) pehmeäpohjaiselta suolta, missä marjoja on vähän ja kulkua tulee paljon? Ainakin itselleni se kävi liikunnasta varsinkin kun siihen lisäsi siirtymiset fillarilla vaikkakin sitten sähköavusteisella.Brainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48 Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa
Marjojen suhteen minulla ei ole mitään kriisiä. Muutama litra lakkaa riittää minulle ja mustikkaa sekä vadelmaa saa vielä pitkään lisääkin, vaikka niitäkin jo alkaa olla melko paljon pakkasessa. Eikä puolukka-aika ole vielä alkanutkaan.
Nyt se on nolla.
Sulla ei koskaan vaikuta muuta olevankaanTonttu kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 22:48On sulla ollut ankea lapsuus.Kohina kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 15:24Joo ja hyvä että säilyttiin hengissä. Yksi oli kainaloita myöten suossa. Aikuiset sitten teki lakasta likööriä, joka vitutti suunnattomasti, varsinkin kun oliva lastenkodin työntekijöitä.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Heinä 2024, 13:52Oletko koittanut poimia lakkaa (hillakin käy) pehmeäpohjaiselta suolta, missä marjoja on vähän ja kulkua tulee paljon? Ainakin itselleni se kävi liikunnasta varsinkin kun siihen lisäsi siirtymiset fillarilla vaikkakin sitten sähköavusteisella.Brainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48 Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa
Ei se ole rasittavaa kun teet muutaman tunnin metsäretken kerran viikossaBrainwashed kirjoitti: ↑23 Heinä 2024, 22:48
Hyötyliikuntaa? Hyötyä, joo, mutta ei marjanpoiminta ole fyysisesti mitenkään rasittavaa vaikka siinä selkä voikin hieman pipiytyä. Toki jos kävelee vaikkapa 10 km apajille ja takaisin kantamuksineen, niin se on jo liikunnaksi luokiteltavissa. Taitaa pikemmin olla niin että nykyään on jengi niin vetämättömän laiskaa, että kilometrin kävelykin on suoritus.
![]()