Mikä supersankari on suosikkisi tai oli suosikkisi kun olit pieni?

Kirjat, kirjallisuus ja videopelit
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Mun lemppari oli pienenä Mustanaamio, kuuluin kerhoonkin. Onhan se oikeastaan aika outoa että mies hiippailee sukkaasussa ympäri pitäjiä ja toimii oikeuslaitoksena iskemälle konnille pahanmerkin leukoihin, ja hyvikset saa hyvänmerkin. Kadehdin Dianaa kun se sai asua puussa perheensä kanssa. Toisaalta Mustanaamiolla on velvoitteita monen sukupolven takaa, käy hieman sääliksikin.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Molli
Reactions:

Re: Mikä supersankari on suosikkisi tai oli suosikkisi kun olit pieni?

Viesti Kirjoittaja Molli »

Mustanaamio on kyllä edelleen K Y L M Ä!
Onko kellään taulukkoa/ salakirjoitus avainta, jolla selviää Mustiksen salakirjoitus?
Mutta kyllä täältä ääni tavallaan supersankari Taika-Jimille, jota sai seurata aikakauslehden sarjiksessa..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Nyt kun Mustis ja Taika Jim on käsitelty, ei jää oikeastaan muita kuin Teräsmies. Ei niitä supersankareita minun nuoruudessani ihan tungokseen asti ollut, mutta kyllä Teris oli kovin. Siihen ei purrut kuin kryptoniitti.
Kissatäti
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 15:56 Nyt kun Mustis ja Taika Jim on käsitelty, ei jää oikeastaan muita kuin Teräsmies. Ei niitä supersankareita minun nuoruudessani ihan tungokseen asti ollut, mutta kyllä Teris oli kovin. Siihen ei purrut kuin kryptoniitti.
Minua pienenä ihmetytti kun kukaan ei tunnistanut sitä kun se riisui puvun niin että S-puku vain oli päällä ja otti rillit pois päästä :lol:
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Molli kirjoitti: 26 Heinä 2024, 15:49 Mustanaamio on kyllä edelleen K Y L M Ä!
Onko kellään taulukkoa/ salakirjoitus avainta, jolla selviää Mustiksen salakirjoitus?
Mutta kyllä täältä ääni tavallaan supersankari Taika-Jimille, jota sai seurata aikakauslehden sarjiksessa..
Taika-Jim oli myös minunkin suosikkeja!!
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

1980-luvun alussa rupesi Suomessa ilmestymään Hämähäkkimies sarjakuva lehti, ja olihan se niin kova sankari, että sitä sitten leikittiin pihalla kaverin kanssa. Mä olin toki Hämis ja kaveri oli aina joku roistoista, kuten Hiekkamies taikka Shocker. :D

Paljon tuli luettua sarjiksia silloin lapsena: Aku Ankka kaikkine variaatioineen, Mustanaamio, Autopartio 525, Tex Willer ja tietysti Korkeajännitys sarjakuvat eri muodoissaan oli kova juttu. Mitä kaikkia niitä nyt olikaan... ;)

Sitten kun vähän tuli ikää lisää niin sarjikset vaihtui R-Kioskin näihin lyhyisiin lännen tarinoihin ja esim. Jerry Cotton lyhyisiin tarinoihin ynnä muihin vastaaviin. Muistan myös Hulkkosen, joka olikin lännessä seikkaileva Härmän Jätkä. :D
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Kissatäti
Reactions:

Purdue kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:24 1980-luvun alussa rupesi Suomessa ilmestymään Hämähäkkimies sarjakuva lehti, ja olihan se niin kova sankari, että sitä sitten leikittiin pihalla kaverin kanssa. Mä olin toki Hämis ja kaveri oli aina joku roistoista, kuten Hiekkamies taikka Shocker. :D

Paljon tuli luettua sarjiksia silloin lapsena: Aku Ankka kaikkine variaatioineen, Mustanaamio, Autopartio 525, Tex Willer ja tietysti Korkeajännitys sarjakuvat eri muodoissaan oli kova juttu. Mitä kaikkia niitä nyt olikaan... ;)

Sitten kun vähän tuli ikää lisää niin sarjikset vaihtui R-Kioskin näihin lyhyisiin lännen tarinoihin ja esim. Jerry Cotton lyhyisiin tarinoihin ynnä muihin vastaaviin. Muistan myös Hulkkosen, joka olikin lännessä seikkaileva Härmän Jätkä. :D
Minäkin luin Tex Willereitä, ei ehkä henkilökohtaisia suosikkeja mutta isä osteli ja tykkäsi lukea niitä joten luin minäkin kun niitä meille ilmestyi. Korkeajännityksia luin serkku-pojilla mutta ne oli mun mielestä sekavia ja liian sotaisia. Aku Ankkoja luen joskus vieläkin sadepäivinä :D Isä luki muuten myös Jerry Cottonia.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Spiderman tietty.
Guild can only exist in a person who can act
Kissatäti
Reactions:

Kohina kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:35 Spiderman tietty.
Minä en pienenä hirveästi innostunut Marveleista, Spiderman leffat on toki tullut katsottua.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Kissatäti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:33
Purdue kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:24 1980-luvun alussa rupesi Suomessa ilmestymään Hämähäkkimies sarjakuva lehti, ja olihan se niin kova sankari, että sitä sitten leikittiin pihalla kaverin kanssa. Mä olin toki Hämis ja kaveri oli aina joku roistoista, kuten Hiekkamies taikka Shocker. :D

Minäkin luin Tex Willereitä, ei ehkä henkilökohtaisia suosikkeja mutta isä osteli ja tykkäsi lukea niitä joten luin minäkin kun niitä meille ilmestyi. Korkeajännityksia luin serkku-pojilla mutta ne oli mun mielestä sekavia ja liian sotaisia. Aku Ankkoja luen joskus vieläkin sadepäivinä :D Isä luki muuten myös Jerry Cottonia.
Korkkareissa oli niiden sotajuttujen lisäksi yleensä aina muistaakseni sellainen sivujuoni, jossa se tarinan päähenkilö kasvoi ihmisenä taikka voitti pelkonsa tarinan lopussa. Mutta niistä lehdistä on jäänyt jotenkin varmaan takaraivoon sellainen alitajuinen brittimielisyys, ja niissä yleensä väheksyttiin ranskalaisia ja haukuttiin tietty saksalaisia.

Noissa Lännen tarinoissa joita R-Kioskilta sai ostettua 1980-luvulla, niin oli kanssa yleensä sellainen tarina jossa se päähenkilö kävi jotakin pahaa seudun konnaa taikka karjatilallista vastaan, ja voitti sitten lopulta pelin tarinan päättyessä.

Eli näissä monissa tarinoissa oli sellainen moraalinen ulottuvuus ja/tai kasvutarina mukana sivujuonena. ;)
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Ed.
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Tarzan, Mustanaamio, Jerry Cotton..
Rere
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Rere »

Minulla se oli Tarzan. Monien muiden kykyjensä ohella Tarzan oppi helposti kieliä. Suomikin sujui häneltä ongelmitta. Lienee saanut jostain käsiinsä suomen sanakirjan ja kieliopin? Varmaan on lukenut suomalaiset klassikotkin kuten Seitsemän veljestä.

"Tarzan can learn a new language in days, ultimately speaking many languages, including that of the great apes, French, Finnish, English, Dutch, German, Swahili, many other Bantu languages, Arabic, Ancient Greek, Ancient Latin, and Mayan, as well as the languages of the Ant Men and of Pellucidar."

https://en.wikipedia.org/wiki/Tarzan

Ja aina oli hyvän puolella pahaa vastaan.

Jerry Cottoniakin tuli luettua.
Kissatäti
Reactions:

Tarzania leikittiin pienenä naapurin pojan kanssa. Naapurin poika oli Tarzan ja minä Jane. Kiva leikki mutta aikuiset pilasivat sen nauramalla että minun pitäisi olla Tarzan ja naapurin pojan Jane. Poika kun oli minua vuoden nuorempi ja pieni kokoinen. Minä taas pitkä ja hieman pulleahko.
Kissatäti
Reactions:

Tuossa minä pienenä! Pullossa on mehua, en juo kossua! :lol: Isä lepää keinussa.
pallouimapuku.jpg
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Naapurin kaverin kanssa ostettiin Jerry Cottonit puokkiin. Kumpikin osti joka toinsen numeron. Ostaja sai lukea ensin.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin