Pariisin Olympialaiset alkavat

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.

Montako mitalia Suomi saa Pariisin olympialaisista

Äänestys päättyi 27 Heinä 2024, 21:02

0
1
10%
1
4
40%
2
2
20%
3
1
10%
4
0
Ei ääniä
5
0
Ei ääniä
6
0
Ei ääniä
7
0
Ei ääniä
8
0
Ei ääniä
9 tai enemmän.
2
20%

Ääniä yhteensä: 10

JeeSe
Reactions:

Re: Pariisin Olympialaiset alkavat

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Neutroni kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:20
Märkäruuti kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:11 Entisenä kilpaurheilijana sekä elinikäisenä kunto- ja penkkiurheilijana vähän ihmetyttää, että kun olympialaiset ovat kohta loppusuoralla, niin parhaasta suomalaisesta urheilusuorituksesta vastaa 13 v. nuori neiti.
Kaikki kunnia kyseiselle neidille.
Minä en ole ikinä pitänyt tuosta liki koko minun aikuisikäni jatkuneesta kehityksestä, että perinteisiä pitkäkestoisia lajeja, joiden paremmuus perustuu objektiiviseen mittaamiseen, on korvattu tuollaisilla tuomariarvosteltavilla sirkustempuilla, jotka ovat minun mielestä enemmän taidetta kuin urheilua. Tai muutettu muuten sirkussähellykseksi (esim. väliaikalähdöt yhteislähdöiksi). Se on tehnyt minusta pitkälti entisen penkkiurheilijan.
Tuo on kyllä totta. Mäkihyppykin on ihme pelleilyä, kun tyyliä pisteytetään.
Kyllä se suoritus pitää kellolla, mitalla ja vaa'alla olla yksiselitteisesti määritettävissä, jos siinä kilpaillaan kerta.
AimoJortikka
Reactions:

Viesti Kirjoittaja AimoJortikka »

Neutroni kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:20 Minä en ole ikinä pitänyt tuosta liki koko minun aikuisikäni jatkuneesta kehityksestä, että perinteisiä pitkäkestoisia lajeja, joiden paremmuus perustuu objektiiviseen mittaamiseen, on korvattu tuollaisilla tuomariarvosteltavilla sirkustempuilla, jotka ovat minun mielestä enemmän taidetta kuin urheilua. Tai muutettu muuten sirkussähellykseksi (esim. väliaikalähdöt yhteislähdöiksi). Se on tehnyt minusta pitkälti entisen penkkiurheilijan.
Uusia urheilumuotoja ja lajeja tulee pikku hiljaa lisää.
Kokonaan toinen juttu on, pitääkö kaikille uusille lajeille saada olympiastatus.
Jos kohta on niissä hyviäkin lajeja.
Kuten naisten rantalentopallo.
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Suomen pitäisi jatkossa osallistua vain hiihtolajeihin...siis talvikisoihin...luistelua jne.
Tuulispää
Reactions:

AimoJortikka kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:30
Neutroni kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:20 Minä en ole ikinä pitänyt tuosta liki koko minun aikuisikäni jatkuneesta kehityksestä, että perinteisiä pitkäkestoisia lajeja, joiden paremmuus perustuu objektiiviseen mittaamiseen, on korvattu tuollaisilla tuomariarvosteltavilla sirkustempuilla, jotka ovat minun mielestä enemmän taidetta kuin urheilua. Tai muutettu muuten sirkussähellykseksi (esim. väliaikalähdöt yhteislähdöiksi). Se on tehnyt minusta pitkälti entisen penkkiurheilijan.
Uusia urheilumuotoja ja lajeja tulee pikku hiljaa lisää.
Kokonaan toinen juttu on, pitääkö kaikille uusille lajeille saada olympiastatus.

Varsinkin paraolympialaisissa juuri se olisi hieno laji. :lol:
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Tuulispää kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:26 Kun tuolla pyöräilee...niin tulee mieleen että yksi suomen kansallislaji puuttuu; rullahiihto.
Taisivat työkalusaksan hiihtäjät ottaa rullasuksihiihdon ensimmäisenä harjoitusohjelmaansa ja saivat pariksi kaudeksi selvää etua kesäharjoittelun tehostuessa. Vuotta en muista, mutta toisen maailmansodan jälkeen kuitenkin.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

AimoJortikka kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:30 Uusia urheilumuotoja ja lajeja tulee pikku hiljaa lisää.
En minä sitä vaadi, että maailma jumittaa minun nuoruuteeni. Lajeja tulee ja varmaan ne ansaitsevat statuksensa taloudellisilla perusteilla samalla kuin ne perinteiset lajit menettävät, kun kiinnostavat enää vanhoja jääriä, jotka eivät periaatteestakaan haki maksukanavia. Niin se lienee aina ollut, että raha ratkaisee. Minä sitten vain keksin muita huveja ja marmatan vähän netissä siitä miten kaikki kurjistuu.

Rantalentopallo on minusta juuri tuollainen sirkustemppulaji, jota en voi ymmärtää muuten kuin kaveriporukoiden höntsäilynä pienessä jurrissa. Ne bikineissä pomppivat naisetkaan eivät ole minun suosikkityyppiä. Jos haluan katsoa seksikkäiden naisten pelehdintää, haen ihan toisenlaista materiaalia ihan muualta kuin urheiluliittojen tapahtumista.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

JeeSe kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:26 Tuo on kyllä totta. Mäkihyppykin on ihme pelleilyä, kun tyyliä pisteytetään.
Kyllä se suoritus pitää kellolla, mitalla ja vaa'alla olla yksiselitteisesti määritettävissä, jos siinä kilpaillaan kerta.
Jos minulla olisi valta, ottaisin mäkihypystä tyyliarvostelun kokonaan pois. Se ei kuulu rehelliseen urheiluun.
Tuulispää
Reactions:

Kuka oli viimeinen suuri kesäolympialaisten Suomisankari.

Paavo Nurmi vai Lasse Viren ?
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Neutroni kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:20 Minä en ole ikinä pitänyt tuosta liki koko minun aikuisikäni jatkuneesta kehityksestä, että perinteisiä pitkäkestoisia lajeja, joiden paremmuus perustuu objektiiviseen mittaamiseen, on korvattu tuollaisilla tuomariarvosteltavilla sirkustempuilla
Sammahääriä. Perinteinen 50 km:n hiihto väliaikalähdöllä on suomalaisen penkkiurheilun kuninkuuslaji.
Mutta kun TV vaatii sähäkkyyttä ja nopeutta. Urheilujohtajat kuuntelevat korkeimman tahon, rahan, ääntä.
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:41
JeeSe kirjoitti: 08 Elo 2024, 09:26 Tuo on kyllä totta. Mäkihyppykin on ihme pelleilyä, kun tyyliä pisteytetään.
Jos minulla olisi valta, ottaisin mäkihypystä tyyliarvostelun kokonaan pois. Se ei kuulu rehelliseen urheiluun.
Niin.....kun tuulenpuuskissa hypitään niin ratakiskona pysyvä kaveri on mahdottomuus. Välillä tuulee tasaisesti.
Tomijk
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tomijk »

0 mitalia on saldo, jos ei keihäsmiehet yllätä, muissa ei mitään mitalimahiksia.
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kissa tiputtaa voimistelijan

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tuulispää
Reactions:

Tomijk kirjoitti: 08 Elo 2024, 10:33 0 mitalia on saldo, jos ei keihäsmiehet yllätä, muissa ei mitään mitalimahiksia.
Niin olisko siellä joku venyjä ?
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

Miksi nöörillä hiipiminen ei ole Olympialaji?
Waude!
Pitäisi olla..
Harmi, että virolainen tippui hieman ennen päätä.
Huomaa kuinka sinkki kaartuu tuulen viemänä.
Oisko pikkusen hapoilla tuollaisella matkalla?
https://edition.cnn.com/2024/07/12/worl ... ldn-digvid
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

Ilmeisesti koko veto 'Italiasta - Sisiliaan"
https://www.youtube.com/live/zxD8ghOy7Uo?feature=shared
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin