AED ja CPR

SHT
Reactions:

AED ja CPR

Viesti Kirjoittaja SHT »

Sain käsinkirjoitetun kirjeen Yhdysvalloista. Kirjeenvaihtoystäväni oli viimeksi kirjoittanut minulle joulukuussa. Syy viivytykseen oli, että hän oli tammikuussa saanut sydänpysähdyksen (cardiac arrest), mutta hän oli toipunut CRP:n (käänsinkö oikein, paine-puhalluselvytys) ja sähköshokin (käänsinkö oikein, electric shock) ansiosta. Seuraava lause tuottaa ongelmia.
"On May I had defibrillator and AED installed." Eli saiko hän kotiinsa sydäniskurin ja asennettiinko hänelle sydämentahdistin? Mielestäni defibrillator ja AED ovat mielestäni sama asia.
SHT
Reactions:

Re: AED ja CPR

Viesti Kirjoittaja SHT »

Unohdin, että voin kysyä ChatGPT:ltä. Näin se vastasi: Lause tarkoittaa suomeksi: "Toukokuussa minulle asennettiin defibrillaattori ja AED."
Defibrillaattori on laite, joka auttaa sydämen rytmihäiriöissä, ja AED (automaattinen ulkoinen defibrillaattori) on kannettava laite, jota käytetään sydämenpysähdyksen yhteydessä antamaan sähköisku sydämelle.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

REPS!

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Mä kysyin Etelä-Korealaiselta ystävättäreltäni Fu Mei Wangilta että tunnetko EKssä ketään jonka nimi on Kim, Park tai Lee....ei tuntenut.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin