Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet – syy elämäntyylissä
Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet – syy elämäntyylissä
"Kahdessa kultasepänliikkeessä myydään yhä pienempiä kihlasormuksia etenkin miehille. Käsikirurgi kertoo, mistä ilmiössä on kyse."
https://yle.fi/a/74-20103869
Voisiko joku asiantuntija selittää, minkälaisella voimaharjoittelulla luita saadaan kasvamaan? Lihaksia saa jonkin verran kasvamaan voimaharjoittelulla, mutta en ole vielä keksinyt, miten luut saadaan kasvamaan.
Minä olen kärsinyt pienistä käsistä ja ohuista sormista koko ikäni enkä saanut niitä kasvamaan, vaikka olen tehnyt fyysistä työtä koko työikäni. Voimasta minulla ei ollut pulaa, vaan pystyin nostelemaan ja siirtelemään painavia esineitä siinä missä toisetkin. Lisäksi kävin vapaa-aikana punttisalilla.
Voisiko joku asiantuntija selittää, minkälaisella voimaharjoittelulla luita saadaan kasvamaan? Lihaksia saa jonkin verran kasvamaan voimaharjoittelulla, mutta en ole vielä keksinyt, miten luut saadaan kasvamaan.
Minä olen kärsinyt pienistä käsistä ja ohuista sormista koko ikäni enkä saanut niitä kasvamaan, vaikka olen tehnyt fyysistä työtä koko työikäni. Voimasta minulla ei ollut pulaa, vaan pystyin nostelemaan ja siirtelemään painavia esineitä siinä missä toisetkin. Lisäksi kävin vapaa-aikana punttisalilla.
Re: Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet – syy elämäntyylissä
Miehet nyt naisistuu pikku hiljaa muutenkin ja sen huomaa monessa asiassa, jatkossa on vain naisia ja naisomaisia henkilöitä.
Miehet kuihtuu pois, ainakin länsimaissa.
Miehet kuihtuu pois, ainakin länsimaissa.
Muistan hiljattain lukeneeni luuston tarvitsevan tärinää, ei siis krapulaa vaan jotain piikkauksen tapaistaErtsu kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 10:45 "Kahdessa kultasepänliikkeessä myydään yhä pienempiä kihlasormuksia etenkin miehille. Käsikirurgi kertoo, mistä ilmiössä on kyse."
Kyllä mää oon käyttänyt tärinää aiheuttavia koneita, mutta pitäisikö se piikkaaminen aloittaa jo 10-12 vuotiaana?Ed. kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 12:19Muistan hiljattain lukeneeni luuston tarvitsevan tärinää, ei siis krapulaa vaan jotain piikkauksen tapaistaErtsu kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 10:45 "Kahdessa kultasepänliikkeessä myydään yhä pienempiä kihlasormuksia etenkin miehille. Käsikirurgi kertoo, mistä ilmiössä on kyse."
Minä olen kärsinyt pienistä käsistä ja ohuista sormista koko ikäni enkä saanut niitä kasvamaan, vaikka olen tehnyt fyysistä työtä koko työikäni. Voimasta minulla ei ollut pulaa, vaan pystyin nostelemaan ja siirtelemään painavia esineitä siinä missä toisetkin. Lisäksi kävin vapaa-aikana punttisalilla.![]()
-
Brainwashed
- Reactions:
Ilmiölle on ihan tieteellinenkin nimi, ”homppelisyndrooma”, josta Donald Trump myös kärsii, eli käsien heikko kehittyminen koska niillä ei suoriteta fyysisiä aktiviteetteja.
Tyttäreni poikaystävä on minua varmaan reilu 10 cm pitempi ja muuten ihan terveen ja salskean oloinen, mutta reagoin kuinka pienet ja sirot kätöset hänellä on minun räpylöihini verrattuna. Varmaan joissakin hommissa ihan kätevääkin jos on sirot kädet, mutta ei minun työkuvioissani.
Minulla oli aikoinaan Ruotsissa asuva tuttava joka oli käytännössä ikänsä hionut lattioita, ja jeesus mitkä kourat, ei häntä turhaan kutsuttu ”buli hand *nimiensä*”.

Tyttäreni poikaystävä on minua varmaan reilu 10 cm pitempi ja muuten ihan terveen ja salskean oloinen, mutta reagoin kuinka pienet ja sirot kätöset hänellä on minun räpylöihini verrattuna. Varmaan joissakin hommissa ihan kätevääkin jos on sirot kädet, mutta ei minun työkuvioissani.
Minulla oli aikoinaan Ruotsissa asuva tuttava joka oli käytännössä ikänsä hionut lattioita, ja jeesus mitkä kourat, ei häntä turhaan kutsuttu ”buli hand *nimiensä*”.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
AimoJortikka
- Reactions:
Minä en ehkä taaskaan ihan ymmärrä tätä. Mutta ei se minulla ole koskaan ollut luista kiinni. Tuo sormus. Tai no, tietty se peruskoko on kiinni nivelistä. Mutta kyllä minulla on selvää kausivaihtelua havaittavissa. Voisi jopa sanoa vuosivaihtelua. Riippuen siitä, mitä teen ja kuinka usein. Jos heilun moottorisahan kanssa viitenä päivänä viikossa kuukauden, niin sormus rupeaa puristamaan. Eikä se kyllä johdu luiden kasvusta. Samoin jos heilutan lapiota pari viikkoa. Ja kyllä. Pidän edelleen sormusta vaikka vaimon kuolemasta on jo yli 10 vuotta. Ei joudu ihan niin paljon potkimaan rumempia syrjemmälle.
Omalla kohdalla brassijujutsussa on ollut sormet viturallaan niin monet kerrat, että sormus, joka mahtui vielä 10-15 vuotta sit, ei mene kuin hädin tuskin pikkurilliin. On nuo luutkin paksummat, mutta erityisesti nivelet tekee tiukkaa.
Väittäisin että sama homma vanhan liiton raskaan työn raatajilla kun ovat koheltaneet sormia murskaksi, eikä siinä aina jäädä tuleen makaamaan, vaan työt jatkuu kun pitää olla perjantaiksi rahaa ostaa pullo.
Väittäisin että sama homma vanhan liiton raskaan työn raatajilla kun ovat koheltaneet sormia murskaksi, eikä siinä aina jäädä tuleen makaamaan, vaan työt jatkuu kun pitää olla perjantaiksi rahaa ostaa pullo.
Kyllä mää oon tehnyt raskasta työtä koko työelämäni eikä mulla sormet turpoo sen takia. Ja kyllä se on luista kiinni. Jos miehellä on isot kourat, niin kämmenen luut ovat silloin isot.AimoJortikka kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 13:58 Minä en ehkä taaskaan ihan ymmärrä tätä. Mutta ei se minulla ole koskaan ollut luista kiinni. Tuo sormus. Tai no, tietty se peruskoko on kiinni nivelistä. Mutta kyllä minulla on selvää kausivaihtelua havaittavissa. Voisi jopa sanoa vuosivaihtelua. Riippuen siitä, mitä teen ja kuinka usein. Jos heilun moottorisahan kanssa viitenä päivänä viikossa kuukauden, niin sormus rupeaa puristamaan. Eikä se kyllä johdu luiden kasvusta. Samoin jos heilutan lapiota pari viikkoa. Ja kyllä. Pidän edelleen sormusta vaikka vaimon kuolemasta on jo yli 10 vuotta. Ei joudu ihan niin paljon potkimaan rumempia syrjemmälle.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Sain käsikirurgin jutuista sen käsityksen, että juuri rustot vahvistuvat käsiä kuormitettaessa ja ne määrittävät sormien (nivelten?) koon. Tärkein ikävaihe on ennen kuuttatoista ikävuotta.
Jos katsot ison miehen kämmentä, niin se on iso kuin leipälapio. Sellaisen kämmenen jatkeena on useimmiten paksut sormet. Joku asiantuntija voisi kertoa, miten nuorena se treenaaminen pitäisi aloittaa, jotta saisi mahdollisimman isot kourat. Eikä niistä leveistä hartioistakaan haittaa ole, mutta ilmeisesti se harjoittelu pitäisi aloittaa jo alle 10 vuotiaana?Märkäruuti kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 14:22Sain käsikirurgin jutuista sen käsityksen, että juuri rustot vahvistuvat käsiä kuormitettaessa ja ne määrittävät sormien (nivelten?) koon. Tärkein ikävaihe on ennen kuuttatoista ikävuotta.
Mää olin kansakoulun eka luokalla luokan pienin, mutta kakkosluokalle tuli yksi kaveri, joka oli vielä minuakin pienempi. Jos olisin silloin tiennyt, miten pituuskasvua treenataan, niin olisin ilman muuta treenannut.
- Henry Borat
- Reactions:
Joskus ehdotin opolle, että jos hakeutuisin isona kätilöksi, niin totesi, että ei minun käsilläni.Brainwashed kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 13:17 Ilmiölle on ihan tieteellinenkin nimi, ”homppelisyndrooma”, josta Donald Trump myös kärsii, eli käsien heikko kehittyminen koska niillä ei suoriteta fyysisiä aktiviteetteja.
![]()
Ehkä vävystä olisi. Siinä olisi ammatti, jossa ei juuri miehiä varmaankaan näe.
Sillä ilmiöllä ei ole mitään tekemistä homppeliuden kanssa eikä "homppelisyndrooma" ole mikään tieteellinen nimi. Mulla on pienet kädet ja ohuet sormet, mutta homppeli en oo ikinä ollut.Brainwashed kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 13:17 Ilmiölle on ihan tieteellinenkin nimi, ”homppelisyndrooma”, josta Donald Trump myös kärsii, eli käsien heikko kehittyminen koska niillä ei suoriteta fyysisiä aktiviteetteja.
Siinä näet, että pienikätiset miehet eivät ole homppeleita. Ei kai hän sinun tyttäresi kanssa seurustelisi, jos olisi?Brainwashed kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 13:17Tyttäreni poikaystävä on minua varmaan reilu 10 cm pitempi ja muuten ihan terveen ja salskean oloinen, mutta reagoin kuinka pienet ja sirot kätöset hänellä on...
Aikuinen mies kärsii pienistä käsistä.
Guild can only exist in a person who can act
Kellosepän hommissa ja hienoelektroniikassa sirommat kädet toimivat hyvin. Klitoriksen kanssa koolla ei ole niin väliä, mutta tuntuu ne isommat kourat olevan kovakouraisempia, mitä olen kuullut.Brainwashed kirjoitti: ↑20 Elo 2024, 13:17 Ilmiölle on ihan tieteellinenkin nimi, ”homppelisyndrooma”, josta Donald Trump myös kärsii, eli käsien heikko kehittyminen koska niillä ei suoriteta fyysisiä aktiviteetteja.
![]()
Guild can only exist in a person who can act