Outside of the box - ajattelua

Tuulispää
Reactions:

Re: Outside of the box - ajattelua

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Pattinero kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:01
Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2024, 08:49
Neutroni kirjoitti: 24 Elo 2024, 08:46
Pattinero kirjoitti: 24 Elo 2024, 08:10 Tässä on ehkä oiva esimerkki siitä miten boksin ulkopuolelta voi pyrkiä ajattelemaan. Aika harvalle tulee mieleen käyttää astianpesukonetta lihan kypsennykseen. Ja siihenkin se kuitenkin sopii oikein käytettynä.
Nuo "boksin ulkopuoliset" ajatukset toimivat paremmin tuollaisissa hassuissa tempuissa, joiden hyödyllisyys on hyvin kyseenalainen. Mutta kaikki yhteiskunnallisesti, teknisesti tai taloudellisesti tärkeät prosessit ovat vuosisatojen tai jopa tuhansien kehitystyön tuloksia. Ei siellä ole mitään temppuja tarjolla, joilla asiat saatasiin oleellisesti paremmiksi. Tuollainen ajatus, että joku pystyisi pystymetsästä keksimään jotain maailmaa mullistavaa ihan vain ajattelemalla toisin kuin "kaavoihin kangistuneet asiantuntijat", on samaa sarjaa haihatuksia kuin amerikkalainen unelma siitä, että köyhä rikastuu omalla työllään.

Olen jyrkästi eri mieltä kanssasi.

Vakiintuneet käytännöt ovat sumentaneet sinutkin.

Ai niin mutta sinähän et olekkaan keksijä...vaan vatipää.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Olin antamassa propsit Tuulispään kommentille. Tämä vain pilasi mahdollisuudet sille:
"Ai niin mutta sinähän et olekkaan keksijä...vaan vatipää."
Neutroni on viisastelija, ei varsinainen vatipää.
Okei jos hän on viisastelija niin sitten ikävä paskiainen mun mittareilla.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Pattinero kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:01 Neutroni on viisastelija, ei varsinainen vatipää.
Mitkä ovat vatipään tunnusmerkit?
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:04
MooM kirjoitti: 24 Elo 2024, 08:57 Ei pystymetsästä, mutta sivusta. Esim kvanttilaskenta on ainakin näin ei-alan-asiantuntijalle aikamoinen oivallus ja ajattelua sekä tietokoneteknologian että kvanttifysiikan laatikoiden ulkopuolelle.
Tuollaisia "mustia joutsenia" voi kyllä tulla. Mutta nekin ovat yleensä seurausta jonkin toisen tekniikan alan asteittaisesta kehityksestä eikä yksittäisten nerojen leimauksista. Esimerkiksi kvanttitietokoneiden teoreettinen perusta on käsittääkseni vuosikymmeniä vanha mutta nyt materiaali- ja valmistustekniikoiden kehitys on tehnyt mahdolliseksi tehdä niitä käytännössä.
Tämä on totta..tietokoneiden kokoluokan pieneneminen on ollut massiivista....samalla kun tehot ovat moninkertaistuneet
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kuva

Sokea usko laatikossa :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tauko kirjoitti: 24 Elo 2024, 00:01
Brainwashed kirjoitti: 23 Elo 2024, 23:52
Tauko kirjoitti: 23 Elo 2024, 22:02
Brainwashed kirjoitti: 23 Elo 2024, 21:30 5% ihmiskunnasta ovat ongelmanratkojia
100% työntekijöistä on ongelmanratkojia.
Tuolla logiikalla perseen pyyhkiminenkin on ongelman ratkomista.

8-)
Sitähän ne vanhusten hoitajat paljonkin työssänsä tekee. Ellei se ole ongelma, ei sitä tarvi ratkaista.
Perseen pyyhkimisessä isompi ongelma taitaa kyllä olla se jos se ratkeaa.
Neutroni
Reactions:

Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:01 Vellihousuinen kateutesi on ikävää luettavaa. Mutta oletkin työväenluokan bolsevikki..perseläpi jo syntyessään. :lol:
Ymmärrän sen, jos pidät minua tyhmänä ja ikävänä ihmisenä, kun en ymmärrä omasta mielestäsi neroja ideoitasi ja sanon sen totuuden torvena ääneen. Ja minulla on varmasti sinun mielestä väärä poliittinen kanta. Mutta tuo ajatus, että olisin millään elämän alueella kateellinen syrjäytyneelle kylähullulle on täysin absurdi. Olen menestynyt aivan kaikessa paremmin kuin sinä, sekä työelämässä että henkilökohtaisessa. Voin olla kateellinen jollekin, joka on saanut vielä helpomman, vauraamman ja mukavamman elämän kuin minä, mutta sinun kaltaisillesi sosiaalisesti ongelmaisille itsestään liikoja luulevalle en ikinä.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Wisti kirjoitti: 24 Elo 2024, 08:54 ”Kärsin liian suuresta kunnianhimosta, liian heikosta päästä ja liian suuresta keskinkertaisuudesta.”
Jörn Donner hän noin sanaili.
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:11
Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:01 Vellihousuinen kateutesi on ikävää luettavaa. Mutta oletkin työväenluokan bolsevikki..perseläpi jo syntyessään. :lol:
Ymmärrän sen, jos pidät minua tyhmänä ja ikävänä ihmisenä, kun en ymmärrä omasta mielestäsi neroja ideoitasi ja sanon sen totuuden torvena ääneen. Ja minulla on varmasti sinun mielestä väärä poliittinen kanta. Mutta tuo ajatus, että olisin millään elämän alueella kateellinen syrjäytyneelle kylähullulle on täysin absurdi. Olen menestynyt aivan kaikessa paremmin kuin sinä, sekä työelämässä että henkilökohtaisessa. Voin olla kateellinen jollekin, joka on saanut vielä helpomman, vauraamman ja mukavamman elämän kuin minä, mutta sinun kaltaisillesi sosiaalisesti ongelmaisille itsestään liikoja luulevalle en ikinä.
Mulla ei ole mitään sosiaalisia ongelmia. :D
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Sanotaan, että mitä voit tehdä tänään, älä lykkää sitä huomiseksi. Tälläkin viisaudella on rajoituksensa.
Oman keskinkertaisuuden tunnustaminen ja hyväksyminen kannattaa lykätä ”huomiseen”, sillä mitäpä me olisimme ilman unelmia!
Neutroni
Reactions:

Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:20 Mulla ei ole mitään sosiaalisia ongelmia. :D
Se on laiha lohtu, jos kaikilla muilla on eikä kukaan tule sen takia kanssasi toimeen.
Tuulispää
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:27
Tuulispää kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:20 Mulla ei ole mitään sosiaalisia ongelmia. :D
Se on laiha lohtu, jos kaikilla muilla on eikä kukaan tule sen takia kanssasi toimeen.
Mun kanssa tulee kaiki erittäin hyvin toimeen...miksi ryssä levität disinfoa kokoajan ? Mikä on sun motiivisi tähän ?
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Neutroni kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:04
Pattinero kirjoitti: 24 Elo 2024, 09:01 Neutroni on viisastelija, ei varsinainen vatipää.
Mitkä ovat vatipään tunnusmerkit?
No siinä, että sinulla on ainakin olevinaan jotkut perusteet jutuillesi. Todellisilla vatipäillä niitä ei ole, tai ne ovat niin kaukaa haettuja, ettei asiayhteyttä ole oikeasti ollenkaan. Esimerkkinä olkoon Carter, joka esiintyy palstalla nykyisin tuomarina. Mutta, hän onkin ammattitrolli.

Ja onhan asia tietysti niinkin, että moni palstalainen on edes joskus ainakin vähän vatipää. Joskus pitäisi älytä pitää sormet kaukana näppikseltä. Erehtymiset ovat eri asia. Todellinen vatipää on tietenkin sellainen, joka ei sitä tajua edes olevansa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tauko kirjoitti: 24 Elo 2024, 00:30
Brainwashed kirjoitti: 24 Elo 2024, 00:12
Tauko kirjoitti: 24 Elo 2024, 00:01
Brainwashed kirjoitti: 23 Elo 2024, 23:52
Tauko kirjoitti: 23 Elo 2024, 22:02
Brainwashed kirjoitti: 23 Elo 2024, 21:30 5% ihmiskunnasta ovat ongelmanratkojia
100% työntekijöistä on ongelmanratkojia.
Tuolla logiikalla perseen pyyhkiminenkin on ongelman ratkomista.

8-)
Sitähän ne vanhusten hoitajat paljonkin työssänsä tekee. Ellei se ole ongelma, ei sitä tarvi ratkaista.
Taidat trollailla.

8-)
Valista tarkemmin vanhusten hoitotyöstä, jos tuossa oli jotain mikä ei pidä paikkaansa.

Ja kerro samalla työ, joka ei ole ongelman ratkaisua.
Ok, olet ääliö.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

:lol2:
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Out of the box brainstormaus edellyttää ympäristöä jossa haluaa heitellä huonojakin ideoita ilmoille ilman regulointia. 8-)
images.jpeg
images.jpeg (9.97 KiB) Katsottu 197 kertaa
Be stronger than your excuses
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin