Kulunut kesä oli tavanomaista lämpimämpi
Kulunut kesä oli tavanomaista lämpimämpi
"Kulunut kesä on ollut tavanomaista lämpimämpi koko maassa, kertoo Ilmatieteen laitos tiedotteessaan."
Ei ainakaan täällä Hervannassa ollut. Mää tilasin netistä siirrettävän ilmastointilaitteen 2023 keväällä. Tänä vuonna se oli mulla käytössä toukokuussa, kun oli hellettä. Kesäkuussa sitä ei paljoa tarvinnut käyttää, paitsi juhannuksen jälkeen muutamana päivänä. Heinäkuun alussa laitoin sen kaappiin siivouksen yhteydessä ja aattelin, että otan sen takaisin käyttöön, jos tulee vielä hellettä. Ei tarvinnut ottaa.
Ei ainakaan täällä Hervannassa ollut. Mää tilasin netistä siirrettävän ilmastointilaitteen 2023 keväällä. Tänä vuonna se oli mulla käytössä toukokuussa, kun oli hellettä. Kesäkuussa sitä ei paljoa tarvinnut käyttää, paitsi juhannuksen jälkeen muutamana päivänä. Heinäkuun alussa laitoin sen kaappiin siivouksen yhteydessä ja aattelin, että otan sen takaisin käyttöön, jos tulee vielä hellettä. Ei tarvinnut ottaa.
Re: Kulunut kesä oli tavanomaista lämpimämpi
Taitaa olla mittaushistorian lämpimin koskaan.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Globaalisti niin taisi ollakin mutta ei Suomen kohdalla.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Myös Suomessa...hellepäivien määränä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 18:05Globaalisti niin taisi ollakin mutta ei Suomen kohdalla.
Toukokuussa oli hellettä ja muutamana päivänä juhannuksen jälkeen. Heinäkuussa alkoi sadekausi eikä jäähdytyskonetta tarvinnut käyttää.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tampereen kesäkuukausien keskilämpötilat verrattuna 1991 - 2020 keskiarvoon:
Toukokuu + 3,7 C
Kesäkuu + 1,9 C
Heinäkuu + 0,6 C
Elokuu + 1,0 C.
Kesä + 1,2 C.
Herwoodista en tiedä, mutta Mansesa nääs jokainen kesäkuukausi oli keskiarvoa lämpimämpi ja toukokuu aivan erityisen paljon. Täällä Keski-Suomessa tuli koneellista ilmastointia käytetyksi melko paljon, mutta minulla on läpitalon kämppä, missä aurinko pääsee paistamaan kolmeen seinään.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Ja jos Hervannassa sataa niin kaikkialla Suomessa sataa..
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Mulla on tuollainen kattoviipperä, mikä auttaa viilentämään ihoa, kun huonelämpötila on alle 28 astetta. Sitten kun lämpötila nousee yli 29 asteen, niin pitää ottaa jäähdytyskone käyttöön.Märkäruuti kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 18:12Tampereen kesäkuukausien keskilämpötilat verrattuna 1991 - 2020 keskiarvoon:
Toukokuu + 3,7 C
Kesäkuu + 1,9 C
Heinäkuu + 0,6 C
Elokuu + 1,0 C.
Kesä + 1,2 C.
Herwoodista en tiedä, mutta Mansesa nääs jokainen kesäkuukausi oli keskiarvoa lämpimämpi ja toukokuu aivan erityisen paljon. Täällä Keski-Suomessa tuli koneellista ilmastointia käytetyksi melko paljon, mutta minulla on läpitalon kämppä, missä aurinko pääsee paistamaan kolmeen seinään.
Sen mitä mää oon seurannut säätiedotuksia, niin (lähes) joka päivä on satanut jossain päin Suomea.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 18:12Ja jos Hervannassa sataa niin kaikkialla Suomessa sataa..![]()
-
Märkäruuti
- Reactions:
Mulla alkaa tuntua 25 astetta jo tukalalta varsinkin makuuhuoneessa. Jäähdytin oli säädetty 23,5 asteeseen ja se tuntui sopivalta. Iän myötä kuumuuden sietokyky on heikentynyt. Pakkanen ei pelota. Siltä voi suojautua.
Harvinaisen vai oliko se nyt jo tavallisen perseestä tämä kesä.
Kelit oli kyllä enimmäkseen ihan hyvät.
Kelit oli kyllä enimmäkseen ihan hyvät.
-
Brainwashed
- Reactions:
Ei yllä lähellekään, mutta tästä loppukesästä ja alkusyksystä voi vielä kehittyä mukava intiaani. Kesä 2018 oli oman kokemani mukaan lämpimin ja sateettomin, ainakin PK seudulla.
Kaverillani on viljelytila Espoossa, jotain 60 hehtaaria, ja hänen satonsa on ihan pilalla, ei kelpaa edes elukoille, vehnää ja kauraa, ja näin koska alkukesä oli liian kuiva.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Brainwashed
- Reactions:
Valitat kuin joku ämmä, koskaan ei ole ”sopivaa”.Märkäruuti kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 18:26Mulla alkaa tuntua 25 astetta jo tukalalta varsinkin makuuhuoneessa. Jäähdytin oli säädetty 23,5 asteeseen ja se tuntui sopivalta. Iän myötä kuumuuden sietokyky on heikentynyt. Pakkanen ei pelota. Siltä voi suojautua.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Märkäruuti
- Reactions:
Mulle - 22 C -> + 23 C on ihan sopiva. Skaala kapenee etenkin yläpäästä, kun ikä lisääntyy.
Ämmämäisyyteni tietenkin vanhana karvaturpaisena äijänä kiistän.
Minun näkövinkkelistäsi sinä olet itseäsi täynnä oleva sivistymätön moukka. Uskon, että 95 % suomalaisista on samaa mieltä, mutta kun sinä kuulut siihen 5 %:iin, niin tietenkin sinä olet eri mieltä.
-
Brainwashed
- Reactions:
Todistit juuri olevasi ehta homppeli.Märkäruuti kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 21:43Mulle - 22 C -> + 23 C on ihan sopiva. Skaala kapenee etenkin yläpäästä, kun ikä lisääntyy.
Ämmämäisyyteni tietenkin vanhana karvaturpaisena äijänä kiistän.
Minun näkövinkkelistäsi sinä olet itseäsi täynnä oleva sivistymätön moukka. Uskon, että 95 % suomalaisista on samaa mieltä, mutta kun sinä kuulut siihen 5 %:iin, niin tietenkin sinä olet eri mieltä.![]()
- anonymous hater
- anonymous hater