Oletko nähnyt harvinaisia lintuja läheltä ?
Oletko nähnyt harvinaisia lintuja läheltä ?
Olen heittänyt frisbeetä pohjojanmaalla taajaan viimeikoina.
Bongasin eräällä heittopaikalaa metsäpyyn kävelevän siirtymäreitillä...nähnyt sen lentävän siellä usein...tai niiden.
Mutta toissa aamuna näin massiivisen suuren maakotkan....10 metrin päästä.
Bongasin eräällä heittopaikalaa metsäpyyn kävelevän siirtymäreitillä...nähnyt sen lentävän siellä usein...tai niiden.
Mutta toissa aamuna näin massiivisen suuren maakotkan....10 metrin päästä.
Re: Oletko nähnyt harvinaisia lintuja läheltä ?
Oletko nähnyt kumpaakaan läheltä....pyytä tai maakotkaa ?
Olen melko varma että maakotkan siipiväli on 2,4 metriä...sama kuin 5. tuulimyllyn protoni.
Maakotkan näin lennossa kerran viime vuonna. Tänä vuonna näin merikotkan jopa aika läheltäkin. Lennossa sekin.
Korppeja on jostakin syystä hienoa nähdä välillä myös. Sehän ei tule ihmistä lähelle, toisin kuin serkkunsa varikset, harakat ja naakat.
Korppeja on jostakin syystä hienoa nähdä välillä myös. Sehän ei tule ihmistä lähelle, toisin kuin serkkunsa varikset, harakat ja naakat.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Oltiin kahvilla keittiössä ja sukulaisia vierailulla niin tämmönen tepasteli siinä ikkunan alla ulkoportaiden vieressä (2-3m päässä):

Ja me yhdessä äimänä että mikä ihmeen lintu toi on?
Lintukirjasta piti katsoa: Nokkavarpunen.
Täällä keskisemmässä Suomessa hyvinkin harvinainen, outo ilmestys.

Ja me yhdessä äimänä että mikä ihmeen lintu toi on?
Lintukirjasta piti katsoa: Nokkavarpunen.
Täällä keskisemmässä Suomessa hyvinkin harvinainen, outo ilmestys.
Pyy on meiltä kadonnut. Pellonlaidoilla kun ei saa olla pusikkoa.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Aikanaan hyvin yleinen urbaani kanalintu sih-teeri on tietokoneiden ja tekstinkäsittelyohjelmien tulon jälkeen käynyt todella harvinaiseksi. Vielä 1990 luvulla kesyimmät tulivat polvelle istumaan.
On käynyt myös päinvastoin. Bongasin kotijärvellä ensimmäistä kertaa harmaahaikaran alle 20 vuotta sitten. En ollut aikaisemmin ikinä nähnyt haikaraa luonnossa. Ensitapaamisen jälkeen olen nähnyt joka kesä ja parhaimmillaan järvellä on ollut viisikin yksilöä samaan aikaan. Kovin läheltä en ole nähnyt, koska ne pitävät ihmisiin melko pitkää varoetäisyyttä.
On käynyt myös päinvastoin. Bongasin kotijärvellä ensimmäistä kertaa harmaahaikaran alle 20 vuotta sitten. En ollut aikaisemmin ikinä nähnyt haikaraa luonnossa. Ensitapaamisen jälkeen olen nähnyt joka kesä ja parhaimmillaan järvellä on ollut viisikin yksilöä samaan aikaan. Kovin läheltä en ole nähnyt, koska ne pitävät ihmisiin melko pitkää varoetäisyyttä.
Mitä haikaroita ne ovat ?Märkäruuti kirjoitti: ↑15 Syys 2024, 19:02 Aikanaan hyvin yleinen urbaani kanalintu sih-teeri on tietokoneiden ja tekstinkäsittelyohjelmien tulon jälkeen käynyt todella harvinaiseksi. Vielä 1990 luvulla kesyimmät tulivat polvelle istumaan.