Miten toimit tilanteessa.... Kysymyksiä
Miten toimit tilanteessa.... Kysymyksiä
Sanot jotain, josta toinen pahoittaa mielensä. Et tarkoittanut mitään pahaa, etkä sanoessasi ymmärtänyt, että voit pahoittaa hänen mielensä. Nyt hän kuitenkin itkee. Mitä teet?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Miten toimit tilanteessa.... Kysymyksiä
Niin minäkin tekisin. Mutta pyydätkö anteeksi?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Otetaan vielä toinenkin kysymys:
Jos tapaisit ryhmän maailman älykkäimpiä ihmisiä eli: eri tieteiden edustajia, taidemaailman kuuluisimpia nimiä, elokuvien ja musiikin tekijöitä ja esittäjiä, urheilijoita, kaikki älykkyysosamärältään paljon yli mensan rajojen, niin mitä kysyisit, koko auditoriolliselta maailman huippuja, jos saisit esittää vain yhden kysymyksen?
Jos tapaisit ryhmän maailman älykkäimpiä ihmisiä eli: eri tieteiden edustajia, taidemaailman kuuluisimpia nimiä, elokuvien ja musiikin tekijöitä ja esittäjiä, urheilijoita, kaikki älykkyysosamärältään paljon yli mensan rajojen, niin mitä kysyisit, koko auditoriolliselta maailman huippuja, jos saisit esittää vain yhden kysymyksen?
Pyydän välittömästi anteeksi, lohdutan ja koitan korjata tilanteen. Näin kävi juuri pari viikkoa sitten. Tosin reaktiosta kirjoitukseeni en osaa sanoa, raivo? Tai viha? Joskus tuntuu että sattuma korjaa asioita joita on tarpeen korjata. Yleensä olen tottunut siihen että mikään ei ole korjattavissa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Ei minulla olisi kysyttävää. Samojen kysymysten parissa hekin painivat. He löytävät niihin vastauksen ja silloin minä kuuntelen.Kissatäti kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 14:44 Otetaan vielä toinenkin kysymys:
Minä kysyisin että mitä mielenkiintoisia ideoita ja ajatuksia en löydä Internetistä? En tiedä vastaisiko kukaan, toivoisin että mahdollisimman moni eri alan ihminen vastaisi, kertoisi siis omia mietteitään suodattaen niin että sanoisi kuitenkin jotain merkityksellistä. Jotain jota ei ole kaikkien saatavilla tai on niin uutta ettei se ole vielä levinnyt.Deimos kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 14:48Ei minulla olisi kysyttävää. Samojen kysymysten parissa hekin painivat. He löytävät niihin vastauksen ja silloin minä kuuntelen.Kissatäti kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 14:44 Otetaan vielä toinenkin kysymys:
Tuossa on kaksi puolta. Jos satunnainen tuttavuus, niin voi pyytääkin, ehkä omaa tahdittomuuttaan. Mutta anteeksipyyntöä ei saisi käyttää lepytyskeinona ainakaan parisuhteessa. Johtaa helposti hyvin kieroon vallankäyttöön, missä saa olla jatkuvasti pyytelemässä anteeksi.
Minusta on hyvä pyytää anteeksi, jos on mokannut tai ollut ilkeä, tahallaan tai vahingossa. Olipa sitten parisuhde tai satunainen ihminen. Mutta jos mielipaha on väärinymmärrys tai joku draamakohtaus, sitä ei tarvitse pahoitella, kun ei ole mitään tehnytkään. Lohduttaa ja ymmärtää tietenkin voi.
Se on nyrjähtänyttä dynamiikkaa, jos toinen joutuu jatkuvasti pyytelemään anteeksi ja olemaan varpaillaan, ja tavallaan vastuuseen toisen mielialasta. Siis ilman, että on tahallaan häijy.
Se on nyrjähtänyttä dynamiikkaa, jos toinen joutuu jatkuvasti pyytelemään anteeksi ja olemaan varpaillaan, ja tavallaan vastuuseen toisen mielialasta. Siis ilman, että on tahallaan häijy.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Samaa mieltä.MooM kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:51 Minusta on hyvä pyytää anteeksi, jos on mokannut tai ollut ilkeä, tahallaan tai vahingossa. Olipa sitten parisuhde tai satunainen ihminen. Mutta jos mielipaha on väärinymmärrys tai joku draamakohtaus, sitä ei tarvitse pahoitella, kun ei ole mitään tehnytkään. Lohduttaa ja ymmärtää tietenkin voi.
Vedättäminen ja yksipuolinen virheiden tunnustaminen ei toimi parisuhteessa.
Toimiiko se missään ihmissuhteessa? Virheiden myöntäminen on joillekin mahdoton tehtävä. Onneksi isäni on täydellinen niin minun ei tarvitse olla virheetön jumala.Raspu kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:11Samaa mieltä.MooM kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:51 Minusta on hyvä pyytää anteeksi, jos on mokannut tai ollut ilkeä, tahallaan tai vahingossa. Olipa sitten parisuhde tai satunainen ihminen. Mutta jos mielipaha on väärinymmärrys tai joku draamakohtaus, sitä ei tarvitse pahoitella, kun ei ole mitään tehnytkään. Lohduttaa ja ymmärtää tietenkin voi.
Anteeksi anto on vapauttava voima.Deimos kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:32Toimiiko se missään ihmissuhteessa? Virheiden myöntäminen on joillekin mahdoton tehtävä. Onneksi isäni on täydellinen niin minun ei tarvitse olla virheetön jumala.Raspu kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:11Samaa mieltä.MooM kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:51 Minusta on hyvä pyytää anteeksi, jos on mokannut tai ollut ilkeä, tahallaan tai vahingossa. Olipa sitten parisuhde tai satunainen ihminen. Mutta jos mielipaha on väärinymmärrys tai joku draamakohtaus, sitä ei tarvitse pahoitella, kun ei ole mitään tehnytkään. Lohduttaa ja ymmärtää tietenkin voi.
On. Mutta joskus asiat menevät niin rikki ettei niitä voi enää korjata.Raspu kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:44Anteeksi anto on vapauttava voima.Deimos kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:32Toimiiko se missään ihmissuhteessa? Virheiden myöntäminen on joillekin mahdoton tehtävä. Onneksi isäni on täydellinen niin minun ei tarvitse olla virheetön jumala.Raspu kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 16:11Samaa mieltä.MooM kirjoitti: ↑08 Joulu 2022, 15:51 Minusta on hyvä pyytää anteeksi, jos on mokannut tai ollut ilkeä, tahallaan tai vahingossa. Olipa sitten parisuhde tai satunainen ihminen. Mutta jos mielipaha on väärinymmärrys tai joku draamakohtaus, sitä ei tarvitse pahoitella, kun ei ole mitään tehnytkään. Lohduttaa ja ymmärtää tietenkin voi.