Harmaahaikaroita, kuten tuossa kirjoitinkin.
Oletko nähnyt harvinaisia lintuja läheltä ?
-
Märkäruuti
- Reactions:
- Tuomari Hurmio
- Reactions:
Re: Oletko nähnyt harvinaisia lintuja läheltä ?
Olen nähnyt, lukuisia. Mökin tontilla on majaillut Amerikankaulushaikara, Harmaahaikara, Kalasääksi, Nuolihaukka, Huuhkaja, jne. Juuri äsken seurailin vesilintuja, Silkkiuikkuja, ym.
- Liitteet
-
- Screenshot 2024-09-15 7.19.36 PM.png (306.57 KiB) Katsottu 327 kertaa
-
kokeellinen tiede
- Reactions:
Vaalean jalohaikarankin .. niitä lentelee espoonlahdella.
………………………………………………………..
Muutoin olen sitä mieltä että Yle tulee lakkauttaa
Muutoin olen sitä mieltä että Yle tulee lakkauttaa
3. en talitinttiä kummempaa, mutta värikkään mandariinisorsan haluaisin nähdä. Kuukkeli lapin maisemissa on varsin veikeä kaveri ja se voi tuppautua kaveriksi eväitä syödessä.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Mulla talitintit alkaneet painostaa antamaan ruokaa...kun viileni.
Kohtuullisena lintuharrastajana olen nähnyt myös harvinaiset linnut läheltä, kiikarin ja lintukaukoputken avulla. Joitakin superharvinaisuuksiakin olen nähnyt, ei aina kovinkaan hyvin. Äänien tunnistaminen on myös tärkeätä, koska jotkut linnut ovat niin taitavia piilottelijoita, että niiden näkeminen on erittäin vaikeata. Sellaisia ovat esimerkiksi ruisrääkkä, luhtakana ja kuhankeittäjä.
Olen kauhistuksella pannut merkille, miten hurjasti ennen yleisetkin linnut ovat vähentyneet.
Olen kauhistuksella pannut merkille, miten hurjasti ennen yleisetkin linnut ovat vähentyneet.
There is a principle which is a bar against all information, which is proof against all arguments and which cannot fail to keep a man in everlasting ignorance -- that principle is contempt prior to investigation.
-- Herbert Spencer
-- Herbert Spencer
Se on mennyt nurinpäin. Ennen lapsena näin kun kottaraiset, kiurut ja varpuset oli yleisiä.
Nyt ne on jo eksoottisia harvinaisuuksia meikäläiselle täälläpäin (maalla).
Nyt ne on jo eksoottisia harvinaisuuksia meikäläiselle täälläpäin (maalla).
Ruisrääkkä oli yhtenä kesänä. Ei sitä näe, mutta kuulee kyllä. Loputonta meteliä pitää. Ei tule ikävä.
- KultaKikkare
- Reactions:
Ootko syöny fasaania? Ei sekään huono ole.
Peltopyitä on tosi vähän. Pyitä ihan kohtalaisesti, useamman nähnyt tänä syksynäkin parilla sienireissulla.
Kun istuu paikoillaan röllipuvussa ja puhaltelee pilliin ne tulee parin metrin päähän.
Yksi metso lähti jaloista, se on aina yhtä säväyttävää.
Merikotkia on nykyisin paljon, ja merimetsoja.
Be stronger than your excuses
- Tuomari Hurmio
- Reactions:
Aarnikotkan näin äsken. Wow 
- Liitteet
-
- Screenshot 2024-09-25 8.22.15 AM.png (310.37 KiB) Katsottu 247 kertaa
- Minimus Yahves
- Reactions:
Huuhkajan näin liian läheltä. Onneksi oli kopitettu ja pöllyssä osumasta voimalinjoihin.
Myös haukkoja näen usein kissan kuljetuskopassa, viimeksi kanahaukka ja sitä ennen hiirihaukka.
Ja zoo-ympäristöissä näkyy tietysti huimia puluja, joista ehkä pelottavin on kasuaari.
Myös haukkoja näen usein kissan kuljetuskopassa, viimeksi kanahaukka ja sitä ennen hiirihaukka.
Ja zoo-ympäristöissä näkyy tietysti huimia puluja, joista ehkä pelottavin on kasuaari.
Can I pet that dog?
KultaKikkare kirjoitti: ↑25 Syys 2024, 08:04Ootko syöny fasaania? Ei sekään huono ole.![]()
Peltopyitä on tosi vähän. Pyitä ihan kohtalaisesti, useamman nähnyt tänä syksynäkin parilla sienireissulla.
Kun istuu paikoillaan röllipuvussa ja puhaltelee pilliin ne tulee parin metrin päähän.
Fasaani on puhdasta kuraa peltpopyyhyn verrattuna.
- KultaKikkare
- Reactions:
Eli et ole.Tuulispää kirjoitti: ↑26 Syys 2024, 18:18KultaKikkare kirjoitti: ↑25 Syys 2024, 08:04Ootko syöny fasaania? Ei sekään huono ole.![]()
Fasaani on puhdasta kuraa peltpopyyhyn verrattuna.
Be stronger than your excuses
Kuinka monta ammuttua peltopyytä ja fasaania sulla on tästä todisteena/verrantona....jotka olet myös ruoaksi valmistanut ?