Sisustus- ja remonttiketju

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Sisustus- ja remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tänne kaikkea aiheeseen liittyvää mitä vain. :D

Olohuoneemme peräseinän tapetti röpsöttää ja kupruilee.
Millainen seinä sopisi mielestänne tähän kaikenkirjavaan huusholliin? Tapetti vai joku muu ja millainen tapetti tai joku muu? Sivuseinä on mustikkamaidon värinenen.

Kuva

Kuva
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Re: Sisustus- ja remonttiketju

Niin ja miten estää kupruilu ja röpsötys tulevaisuudessa jos joku tapetti? Eräs ihminen ehdotti vihreää, myös petrooli mainittu ja tumma mustikka.
Minulla on sellainen väririippuvuus joka joskus on kyllä aika hankala juttu.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Onhan tämä värimyrskyelohuone varmasti häiritsevä jos pitää seesteisistä ja elegantista ja rauhallisesta ympäristöstä. Hän sanoo että meillä ei ole olohuonetta vaan elohuone.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Millaisia olohuoneita teillä on?
Paikalla
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Mä varmaan vetäisin takaseinään jonkun törkeän gootahtavan punaisen sävyn. Ehkä vähän tummempana se purppura, joka läytyy pöydän alla olevasta matosta. Se kävisi mustikkamaitoonkin (jonka kanssa minusta tuo tapetti ja katto ovat ärsyttävässä ristiriidassa)

Lisäksi omaa ocd-silmääni häiritsee taulujen sijoittelu. Siirtäisin ison työn suoraan pöydän päädyn kohtaan ja poistaisin verhojen ja telkkarin välissä olevan, ehkä ryhmäksi jonkun muun pienen työn kanssa. Se jotenkin rikkoo omaa symmetriankaipuutani telkkarin tienoon seinällä :D
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

MooM kirjoitti: 19 Syys 2024, 16:07 Mä varmaan vetäisin takaseinään jonkun törkeän gootahtavan punaisen sävyn. Ehkä vähän tummempana se purppura, joka läytyy pöydän alla olevasta matosta. Se kävisi mustikkamaitoonkin (jonka kanssa minusta tuo tapetti ja katto ovat ärsyttävässä ristiriidassa)

Lisäksi omaa ocd-silmääni häiritsee taulujen sijoittelu. Siirtäisin ison työn suoraan pöydän päädyn kohtaan ja poistaisin verhojen ja telkkarin välissä olevan, ehkä ryhmäksi jonkun muun pienen työn kanssa. Se jotenkin rikkoo omaa symmetriankaipuutani telkkarin tienoon seinällä :D
Kiitos ajatuksista MooM! Minä olen sellainen että vaihtelen taulujen paikkoja ja tauluja seinillä vähän väliä, niitä kun on kertynyt kun en ole saanut myydyksi :D No kuitenkin olen laiska hakkaamaan taulukoukkuja seiniin ja laittelen niitä aina niihin mitä seinissä on valmiina. Tämä tietenkään ei ole oikein tehty. :D Joten ymmärrän täysin että jos silmiin sattuu taulujen sijoittelu.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Maalaisin katon valkoiseksi, takaseinään joku harmaa tapetti. Niin että toi värikäs taulu tulee enempi esiin. Sen enempää väriä en laittaisi yhdelle seinälle. :)
Be stronger than your excuses
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Mut meillä on aika seesteistä värimaailmaltaan. Olohuonetta ei ole tällä hetkellä lainkaan, WIP. :)
Be stronger than your excuses
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 19 Syys 2024, 16:29 Mut meillä on aika seesteistä värimaailmaltaan. Olohuonetta ei ole tällä hetkellä lainkaan, WIP. :)
Onko teillä tupakeittiö?
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Tuossa seinässä on ilmeisestikin lastulevy joka elää, ja silloin myös tapetti siinä pinnassa elää. Laittaisin remontti kipsilevyn, tasoittaisin sen ja maalaisin esim. Tikkurilan harmaa-sävyllä.
Paneelikaton voi maalata valkoiseksi.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 19 Syys 2024, 15:54 Millaisia olohuoneita teillä on?

Lautaa, seinissä ja katossa. Värimaailma on lähtöisin punasävyisestä Tintti ryijystä...vähän kyllästyttää jo värimaailma mikä meillä on, mutta lähivuosina lienee asunnon vaihto edessä, joten ihmeempiä remppoja emme tee....
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Tuttu kirjoitti: 19 Syys 2024, 16:48 Tuossa seinässä on ilmeisestikin lastulevy joka elää, ja silloin myös tapetti siinä pinnassa elää. Laittaisin remontti kipsilevyn, tasoittaisin sen ja maalaisin esim. Tikkurilan harmaa-sävyllä.
Ok! Kiitos neuvosta Tuttu. Alan tosiaankin kallistua maalaamisen puolelle. lattia on niin kulunut että senkin suhteen on piakkoin tehtävä jotain. Yhteen aikaan haaveilin katon maalaamisesta tai lakkaamisesta. Se on kuitenkin aika hankala ja iso tehtävä koska kattolankut ovat mustan tervapahvin päällä ja lankkujen välissä on raot. 1970 luvun alussa tällaiset katot olivat muotia. Niin että kattoremontti sitten jäi kun vanhassa talossa niitä rahareikiä riittää ja remontintarvetta on siellä sun täällä.
Stalker
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Kissatäti kirjoitti: 19 Syys 2024, 14:35 Tänne kaikkea aiheeseen liittyvää mitä vain. :D

Millainen seinä sopisi mielestänne tähän kaikenkirjavaan huusholliin? Tapetti vai joku muu ja millainen tapetti tai joku muu? Sivuseinä on mustikkamaidon värinenen.

Kuva

Kuva
Kaverin puolesta kyselen, onko noissa kahdessa kuvassa värisävyissä eroja?
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuttu kirjoitti: 19 Syys 2024, 16:48 Tuossa seinässä on ilmeisestikin lastulevy joka elää, ja silloin myös tapetti siinä pinnassa elää. Laittaisin remontti kipsilevyn, tasoittaisin sen ja maalaisin esim. Tikkurilan harmaa-sävyllä.
Lastulevyseinään jätettiin aikanaan raot juuri tuon levyn elämisen takia. Ne raot näkyvät tuossa kissatädin maalatussa seinässä. Jos seinän aikoo maalata niin tapetti kannattaa poistaa tai sitten uutta tapettia seinään ja sitten leikkaa ne raot auki. Kipsilevyn laitto ja paklaaminen on aika suuritöinen.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Stalker kirjoitti: 19 Syys 2024, 19:46
Kissatäti kirjoitti: 19 Syys 2024, 14:35 Tänne kaikkea aiheeseen liittyvää mitä vain. :D

Kuva

Kuva
Kaverin puolesta kyselen, onko noissa kahdessa kuvassa värisävyissä eroja?
Kännykkäräpsyjä. Tuossa alemmassa oikeammat sävyt. Sohva on keltainen. Ehkä se kun vedin siniset verhot ikkunoiden eteen kun valo häikäisi sai värit vääristymään hieman ensimmäisessä kuvassa.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin