Tuntien jotain projektiesi aikatauluista, tämä totetutunee jo tänä vuonna, mahdollisesti ensi kuussa.Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 12:58Tähän tulee nyt muutos...aion nostaa suomalaisten uskon Jumalaan 100%iin.Märkäruuti kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 12:54No tässä vähän tuoreempaa tietoa, eli kirkkoon kuuluukin vain 60 % lähimpään kymppiin pyöristettynä:
"Vuoden 2023 lopussa evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuului 63,6 % väestöstä, kun osuus vuonna 1970 oli 95 % ja 85 % vuonna 2000."
Laskee kuin lehmän häntä. Veikkaisin sen pysähtyvän vasta 20 - 30 %:n kieppeillä, jos jää niinkään ylös.
Jumala tieteessä
Re: Jumala tieteessä
Mene mene tekel upharsin.
Se on hyvä talviprojekti Hailuodon sulamista odottaessa. Täältä (https://www.halloweencostumes.eu/adult- ... stume.html ) virka-asu päälle ja rumpu ja megafoni kouraan ja kadulle paukuttamaan ja julistamaan.
- Prometheus
- Reactions:
Enivei samaa sekopääkomppaniaa...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 09:07Kuinka niin Ollihan on joku mormooni...minä olen normi luterilainen joita suomessa on 70%.Prometheus kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 08:31Kas, Ollille on löytynyt tuuraaja...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 06:24Se on itsestäänselvyys että tiede ei ole Jumala...on Jumala ja tiede pyrkii avaamaan sitä mitä Jumala aikoinaan loi....noin 14 miljardia vuotta sitten.
Sehän tuossa toisessa videossa on se sanoma.
Ideavarkaille ja kommareillehan tämä ei voi aueta...ja muulle roskasakille.![]()
![]()
Ei ne ihan samaa porukkaa ole Luterilaisuus on eurooppalainen ja Mormoonit on Salt Lake Citystä.Prometheus kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 07:03Enivei samaa sekopääkomppaniaa...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 09:07Kuinka niin Ollihan on joku mormooni...minä olen normi luterilainen joita suomessa on 70%.Prometheus kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 08:31Kas, Ollille on löytynyt tuuraaja...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 06:24Se on itsestäänselvyys että tiede ei ole Jumala...on Jumala ja tiede pyrkii avaamaan sitä mitä Jumala aikoinaan loi....noin 14 miljardia vuotta sitten.
Ideavarkaille ja kommareillehan tämä ei voi aueta...ja muulle roskasakille.![]()
![]()
-
PaikallaNaturalisti
- Reactions:
Kaikki uskovaiset lajista riippumatta ovat samaa sekopää porukkaa ja kaikki uskonnot asuvat vain niihin uskovien korvien välissä.Tuulispää kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 08:54Ei ne ihan samaa porukkaa ole Luterilaisuus on eurooppalainen ja Mormoonit on Salt Lake Citystä.Prometheus kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 07:03Enivei samaa sekopääkomppaniaa...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 09:07Kuinka niin Ollihan on joku mormooni...minä olen normi luterilainen joita suomessa on 70%.Prometheus kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 08:31Kas, Ollille on löytynyt tuuraaja...Tuulispää kirjoitti: ↑23 Syys 2024, 06:24Se on itsestäänselvyys että tiede ei ole Jumala...on Jumala ja tiede pyrkii avaamaan sitä mitä Jumala aikoinaan loi....noin 14 miljardia vuotta sitten.
![]()
Filosofia on vasta esitieteellistä pohdiskelua. Ollakseen hyödyllistä, sen perustana on oltava naturalistinen luonnontiede: jokaisella fyysisellä ja mentaalisella tapatumalla on kausaalisnen-sulkeuma-argumentin mukainen fyysinen syy tai selitys.
Tuossa huomaat teidän "aitojen" uskovaisten ongelman. Teitä on tuhansia ryhmiä ja jokaiselle oma itse on se aito ja oikeaoppinen ja muut selvästi erottuvia harhaoppisia. Mutta usko pois, että mormonit ovat samaa mieltä sinusta kuin sinä heistä. Meille ateisteille se on tietysti ihan sama mikä kahelilauma käy päälle.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Jopa suomalaisessa luterilaisuudessa on isoa opillista holkkumaa. Meillä on viisi vanhaa heräysliikettä, jos 1900 puolivälissä (?) syntynyt viidesläisyys lasketaan vanhaksi. Näistä viidestä kirkon herätysliikkeistä lestadiolaisuus on jakautunut jo yli kolmeenkymmeneen oppisuuntaan ja viidesläisyydestäkin on eronnut äärikonservatiivinen siipi omine piispoineen.
Se, että sanoo olevansa luterilainen, ei kerro oikeastaan mitään. Lutarilaisuutta on korkeakirkollisista yltiöpietistisiin "kuvainraastajiin" ja kaikki pitävät itseään oikeina luterilaisina.
Se, miten harhaoppisille käy, vaihtelee paljon. Esimerkiksi vahoillislestadiolaisten kanta on, että kaikki muut menevät hyvin todennäköisesti helvettiin. Tavisluterialiset ja muissakin suunnissa ns. valtavirta ajattelee, että jumala on sama ja erilaiset tavat uskoa (siis kristinuskon sisällä) ovat ihan ok ja jumala on se, joka päättää, onko joku uskossa ja pelastettuen listalla vai ei.Neutroni kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 09:45Tuossa huomaat teidän "aitojen" uskovaisten ongelman. Teitä on tuhansia ryhmiä ja jokaiselle oma itse on se aito ja oikeaoppinen ja muut selvästi erottuvia harhaoppisia. Mutta usko pois, että mormonit ovat samaa mieltä sinusta kuin sinä heistä. Meille ateisteille se on tietysti ihan sama mikä kahelilauma käy päälle.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tiedät itsekkin mitä sunlaisille komukoille käy.Neutroni kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 09:45Tuossa huomaat teidän "aitojen" uskovaisten ongelman. Teitä on tuhansia ryhmiä ja jokaiselle oma itse on se aito ja oikeaoppinen ja muut selvästi erottuvia harhaoppisia. Mutta usko pois, että mormonit ovat samaa mieltä sinusta kuin sinä heistä. Meille ateisteille se on tietysti ihan sama mikä kahelilauma käy päälle.
Olen tuolta körttiseuduilta.....lestat todellakin rulettaa rakennusteollisuudessa...siksi siellä ei valtiouskonnon harjoittajille ole sijaa.MooM kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 10:09Se, miten harhaoppisille käy, vaihtelee paljon. Esimerkiksi vahoillislestadiolaisten kanta on, että kaikki muut menevät hyvin todennäköisesti helvettiin. Tavisluterialiset ja muissakin suunnissa ns. valtavirta ajattelee, että jumala on sama ja erilaiset tavat uskoa (siis kristinuskon sisällä) ovat ihan ok ja jumala on se, joka päättää, onko joku uskossa ja pelastettuen listalla vai ei.Neutroni kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 09:45Tuossa huomaat teidän "aitojen" uskovaisten ongelman. Teitä on tuhansia ryhmiä ja jokaiselle oma itse on se aito ja oikeaoppinen ja muut selvästi erottuvia harhaoppisia. Mutta usko pois, että mormonit ovat samaa mieltä sinusta kuin sinä heistä. Meille ateisteille se on tietysti ihan sama mikä kahelilauma käy päälle.
-
Märkäruuti
- Reactions:
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tästä tulee mieleen ammoisina aikoina nettikeskustelussa (vai olisko ihan nyysseissä?) käyty keskustelu, jossa oli fundisuskovaisia ja sitten vapaamielisiä uskovaisia. Joku ei-lesta sanoi, että on jumalan asia päättää, onko esim. ehkäisy väärin ja mitä siitä seuraa. Tähän joku lestanainen puuskahti, että ei voi olla, pakko on niiden ehkäisevien itsekkäinen ämmien päätyä helvettiin, kun hän itse joutuu raatamaan lapsilaumansa kanssa eikä pääse koskaan tekemään asioita, joita haluaisi. Edes nukkumaan tarpeeksi. Niin että jumala ei voi olla niin epäreilu.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 10:16Tähän voisi lisätä, että evankelisuuden äärisiipi uskoi Jumalan lopulta pelastavan kaikki ihmiset ja jopa Saatana saa armahduksen. Nykyään tätä oppia tuskin enää kuulee.
Jotenkin karmaiseva maailmankatsomus.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Niin mutta en ole körtti.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 10:47Lestat kuten körtitkin kuuluvat luterilaiseen kirkkoon, jota sinä kai tarkoitit valtionuskonnon harjoittajasta kirjoittaessasi.