Tupakoinnin lopettaminen

Ed.
Reactions:

Re: Tupakoinnin lopettaminen

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Itseltäni tupakka vain yksinkertaisesti jäi. Alkuun oli krapulapäiviä jolloin ei pystynyt polttamaan ollenkaan, sitten tupakointini muuttui sellaiseksi, etten polttanut kuin silloin kun otin alkoholia. Sitten väheni alkoholinkäyttö, enää en ota kuin olutta ruoan tai saunan kanssa ja tupakkaa ei todellakaan tee mieli.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

MooM kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:06
Brainwashed kirjoitti: 25 Syys 2024, 07:44
Minimus Yahves kirjoitti: 25 Syys 2024, 00:44
Kissatäti kirjoitti: 24 Syys 2024, 04:23 Poltin juuri viimeisen savukkeen mitä sattui olemaan. Lupasin lääkärille että lopetan. Mitä keksin tilalle? En haluaisi aloittaa korvaavia nikotiinivalmisteita. Viimeksi kun lopetin olin 3 vuotta polttamatta mutta en päässyt eroon korvaavista tuotteista. Lopettaminen tuntuu utopistiselta ja vaikealta. Onko hyviä vinkkejä antaa mikä on toiminut teillä?
Juu, hankkiudu raskaaksi.
Vaimo sanoi että ei ole tehnyt minuuttiakaan mieli positiivisen testin jälkeen, koska tiesi jo pikkutyttönä lopettavansa heti kun alkaa odottamaan.

Eli riittävä motivaatio riittää.

Itse ajattelin lopettaa tokan lapsen syntymään, mutta en ole yhtään varma siitä.
REPS

Vaimosi poltti röökiä jo esikoulussa?

8-)
Tai tiesi aloittavansa?

Molemmat aika surullisia tilanteita.

Vaikkakin, luulen, että tässä on kyse pikkutytön määritelmästä.
Toinen juttu mikä tulee mieleen kun pariskunta päättää ryhtyä tupakkalakkoon on että seksikin saattaa loppua siinä samalla, kun ei voi enää nauttia panonjälkeisiä henkosia. Ehe ehe...
Minulle ei ole vaikeata luopua tupakasta jos päättäisin niin, osin koska nikotiiniriippuvuutta en tunnista, ja sitten se on myös tietenkin luonteesta ja sen ns lujuudesta kiinni, eli jos ei omaa luonteen lujuutta niin nautinnoiksi mieltämistään kieltäytyminen on pääsääntöisesti vaikeata vaikka kyse ei olisi edes varsinaisesta addiktiosta, ts Asdf omasi luonteen lujuutta tupakkalakkonsa suhteen, mutta vaimonsa ei.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Brainwashed kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:21
MooM kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:06
Brainwashed kirjoitti: 25 Syys 2024, 07:44
Minimus Yahves kirjoitti: 25 Syys 2024, 00:44
Kissatäti kirjoitti: 24 Syys 2024, 04:23 Poltin juuri viimeisen savukkeen mitä sattui olemaan. Lupasin lääkärille että lopetan. Mitä keksin tilalle? En haluaisi aloittaa korvaavia nikotiinivalmisteita. Viimeksi kun lopetin olin 3 vuotta polttamatta mutta en päässyt eroon korvaavista tuotteista. Lopettaminen tuntuu utopistiselta ja vaikealta. Onko hyviä vinkkejä antaa mikä on toiminut teillä?
Juu, hankkiudu raskaaksi.
Vaimo sanoi että ei ole tehnyt minuuttiakaan mieli positiivisen testin jälkeen, koska tiesi jo pikkutyttönä lopettavansa heti kun alkaa odottamaan.

Eli riittävä motivaatio riittää.

Itse ajattelin lopettaa tokan lapsen syntymään, mutta en ole yhtään varma siitä.
REPS

Vaimosi poltti röökiä jo esikoulussa?

8-)
Tai tiesi aloittavansa?

Molemmat aika surullisia tilanteita.

Vaikkakin, luulen, että tässä on kyse pikkutytön määritelmästä.
Toinen juttu mikä tulee mieleen kun pariskunta päättää ryhtyä tupakkalakkoon on että seksikin saattaa loppua siinä samalla, kun ei voi enää nauttia panonjälkeisiä henkosia. Ehe ehe...
Minulle ei ole vaikeata luopua tupakasta jos päättäisin niin, osin koska nikotiiniriippuvuutta en tunnista, ja sitten se on myös tietenkin luonteesta ja sen ns lujuudesta kiinni, eli jos ei omaa luonteen lujuutta niin nautinnoiksi mieltämistään kieltäytyminen on pääsääntöisesti vaikeata vaikka kyse ei olisi edes varsinaisesta addiktiosta, ts Asdf omasi luonteen lujuutta tupakkalakkonsa suhteen, mutta vaimonsa ei.

8-)
Tämän tietää jokainen, joka on esim laihduttanut tai muuten karsinut ruokavaliostaan jotain itselleen herkuksi luettavaa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
MooM
Reactions:

Ruoka ja syöminen vaan on siitä hankala, että sitä ei voi lopettaa kokonaan. Tupakan tai viinan voi.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Jaahas, tästäkin tuli kilpailu. Jotkut saavat tupakasta enemmän kiksejä kuin toiset. BWn vaimo esim. Ei tissuttele joka päivä vaikka olen varma että elää kestovitutuksessa.
Guild can only exist in a person who can act
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

MooM kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:27 Tämän tietää jokainen, joka on esim laihduttanut tai muuten karsinut ruokavaliostaan jotain itselleen herkuksi luettavaa.
Riippuvuudet ovat erilaisia ja eri vahvuisia henkilöstä toiseen. Ei kaikista tule alkoholisteja, mutta jos tulee, niin luonteen lujuus ei siihen paljoa ratkaise. Juha Väätäinen on puhunut avoimesti alkoholismistaan. Tuskin Julma-Juhaa kukaan pitää selkärangattomana vätyksenä.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Moni ihmettelee miten en ole päihderiippuvainen ja vastaus on yksinkertainen: päihteet rikastuttavat elämääni niin paljon että niiden väärinkäyttö olisi kuin löisin lähimmäistäni.
Guild can only exist in a person who can act
MooM
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:48
MooM kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:27 Tämän tietää jokainen, joka on esim laihduttanut tai muuten karsinut ruokavaliostaan jotain itselleen herkuksi luettavaa.
Riippuvuudet ovat erilaisia ja eri vahvuisia henkilöstä toiseen. Ei kaikista tule alkoholisteja, mutta jos tulee, niin luonteen lujuus ei siihen paljoa ratkaise. Juha Väätäinen on puhunut avoimesti alkoholismistaan. Tuskin Julma-Juhaa kukaan pitää selkärangattomana vätyksenä.
Tämä on totta kaikenlaisten mielihalua aiheuttavien juttujen kanssa. Eri ihmisiä houkuttelee erilaiset asiat ja halun vahvuus vaihtelee. Itselle tuo ruokahomma on työnkin takia tuttu ja siinä skaala on laaja. Joku ei juuri mieti ruokaa ja syö vähän väkisin vasta, kun on kova nälkä. Ja joku toinen miettii enemmän tai vähemmän aktiivisesti koko päivän, milloin pääsee syömään ja mitä aikoo herkutella. Ääripäässä sitten syömishäiriöt, joissa ruoka dominoi koko elämää.
D. Gabaldon
Tomijk
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tomijk »

Ed. kirjoitti: 24 Syys 2024, 20:01
Tomijk kirjoitti: 24 Syys 2024, 19:51
Ed. kirjoitti: 24 Syys 2024, 19:44
KultaKikkare kirjoitti: 24 Syys 2024, 12:55 Päteekö sama kofeiinin ja muihin stimulantteihin? Vetääkö ihmiset piristeitä vain koska ovat koukussa?
Vetää ehdottomasti siksi koska ovat koukussa. Olen monelle sanonut, et jos väität ettet ole koukussa ole pari viikkoa ilman kahvia. Itse olin joskus hampaat irvessä sen pari viikkoa ilman kahvia, ja muita kofeiinituotteita. Sitten kun lopetin kofeiinilakon isolla kokiksella, niin hyvä etten saanut paniikkikohtausta. Jotenkin se kolahti niin et keskittymiskyky häiriintyi vähäksi aikaa.
Itse juon aamulla yhden kupin kahvia, että saan muum kuidun syömisen yhteydessä vatsan toimimaan riittävän hyvin. Yksi kuppi riittää tähän.
Ei siihen kahvia tarvitse, kokeille psylliumia, niin ehkä voit jättää kahvin kokoaan pois :roll:
Visibliniä ja luumuja ja marjoja käytän myös.
Ne ovat vatsan hyvinvointia
MooM
Reactions:

Tomijk kirjoitti: 25 Syys 2024, 09:20
KultaKikkare kirjoitti: 24 Syys 2024, 12:55 Päteekö sama kofeiinin ja muihin stimulantteihin? Vetääkö ihmiset piristeitä vain koska ovat koukussa?
Vetää ehdottomasti siksi koska ovat koukussa. Olen monelle sanonut, et jos väität ettet ole koukussa ole pari viikkoa ilman kahvia. Itse olin joskus hampaat irvessä sen pari viikkoa ilman kahvia, ja muita kofeiinituotteita. Sitten kun lopetin kofeiinilakon isolla kokiksella, niin hyvä etten saanut paniikkikohtausta. Jotenkin se kolahti niin et keskittymiskyky häiriintyi vähäksi aikaa.
Itse juon aamulla yhden kupin kahvia, että saan muum kuidun syömisen yhteydessä vatsan toimimaan riittävän hyvin. Yksi kuppi riittää tähän.
Ei siihen kahvia tarvitse, kokeille psylliumia, niin ehkä voit jättää kahvin kokoaan pois :roll:
Kahvi pieninä määrinä on ihan hyväksi. jos maha kestää.
D. Gabaldon
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Joku 15v on sopiva ikä tupakoinnille ja pikkutytölle.
Can I pet that dog?
Ed.
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Psyllium on halvempaa kuin Visiblini ja peraatteessa samaa, niin ei siitä kannata maksaa lääketeollisuudelle.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

Brainwashed kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:21 Asdf omasi luonteen lujuutta tupakkalakkonsa suhteen, mutta vaimonsa ei.

8-)
Kyllä sanoisin, että kyse oli enemmän tuurista kuin luonteen lujuudessa. Minulle on ehkä geenilotossa käynyt parempi tuuri kuin vaimolleni, etten ole niin nikotiiniin addiktoituva. Minulle lopettaminen oli parin viikon jälkeen oikeasti helppoa, ei mitään tahtojen taistelua, kuten se vaimolleni oli. Helvetisti enemmän olen tarvinnut luonteen lujuutta säännöllisen liikunnan aloittamiseen kymmenen sohvaperunavuoden jälkeen. Nyt liikunta on ihan arkea, mutta sen aloittamista tuli lykättyä monta vuotta ja oli hankalaa.
Mene mene tekel upharsin.
Tomijk
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tomijk »

Ed. kirjoitti: 25 Syys 2024, 11:08
Psyllium on halvempaa kuin Visiblini ja peraatteessa samaa, niin ei siitä kannata maksaa lääketeollisuudelle.
Enpä usko, kun saan sitä lääkärin reseptillä n. 16 eurolla 1000 grammaa.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 25 Syys 2024, 12:16
Brainwashed kirjoitti: 25 Syys 2024, 08:21 Asdf omasi luonteen lujuutta tupakkalakkonsa suhteen, mutta vaimonsa ei.

8-)
Kyllä sanoisin, että kyse oli enemmän tuurista kuin luonteen lujuudessa. Minulle on ehkä geenilotossa käynyt parempi tuuri kuin vaimolleni, etten ole niin nikotiiniin addiktoituva. Minulle lopettaminen oli parin viikon jälkeen oikeasti helppoa, ei mitään tahtojen taistelua, kuten se vaimolleni oli. Helvetisti enemmän olen tarvinnut luonteen lujuutta säännöllisen liikunnan aloittamiseen kymmenen sohvaperunavuoden jälkeen. Nyt liikunta on ihan arkea, mutta sen aloittamista tuli lykättyä monta vuotta ja oli hankalaa.
No se onnenpotku sattui sitten hyvään saumaan.
Poltin sätkiä ja piippua 14 ikävuodesta 20, ja silloin oli nikotiiniriippuvuus todellinen, eli podin vieroitusoireita noin viikon kun lopetin kerrasta, ja se piti pitkään, joitakin lasten syntymien, varpajaisten ja vastaavien erikoistilanteiden sikareita lukuunottamatta. Jossakin vaiheessa alkoivat sikarit maistumaan muulloinkin kuin merkkipäivinä noin kymmenisen vuotta sitten, ja nyt menee keskimäärin muutama pikkusikari tai yksi täysikokoinen päivässä, mutta ei mitenkään addiktion kera, vaan ihan koska nautin laatutupakan mausta. Pystyisin lopettamaan jos olisi pakko, kuten alkoholin nauttimisenkin, mutta en katso sellaisen olevan tällä hetkellä tarpeen, vaikka kyllä noitten nautintoaineiden kustannukset haittaavat juuri nyt kun on erityisen tiukkaa.
Liikunta on ihmisen terveyden kannalta yhtä tärkeää kuin syöminen, joten hyvä kun maistuu sinulle nyt, vaikka olenkin vittuillut salihomppeloinnilla, joka on itselleni vierasta, mutta tietenkin hyvä juttu heille joille ei työ taikka ympäristö suo mahdollisuuksia hyötyliikunnalle.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin