Model T-606 (AI generated Rock songs)

Teetkö omaa musiikkia? Pistäpä linkkii
Purdue
Reactions:

Re: Model T-606 (AI generated Rock songs)

Viesti Kirjoittaja Purdue »

No niin... Nyt on tarjolla AI:n generoimia HARD ROCK kappaleita, joissa on mun omat lyriikat.

Jotenkin rupeaa olemaan sellainen jonkinlainen "musiikillinen stondis" päällä näiden generointien tiimoilta. Nuo lyriikat istuu hyvin näihin piiseihin, ja varsinkin tää Hard Rock soittolista on aikas hyvän kuuloinen kokonaisuus.

Mitään järin suurta sanomaa näissä biiseissä ei ole, vaan ne ovat enemmänkin fiiliksen nostatus biisejä. Toki tuo "The Road to Wisdom" sekä "One of Us" (joka ilmestyy listalle päivän parin sisällä) tarjoavat myös ajattelemisen aihetta.

Mutta joo, kunhan kaikki biisit on saatu ladattua YouTubeen, niin tuolta listalta pitäisi löytyä 12 kappaletta Hard Rock vaikutteista AI:n generoimaa musiikkia mun omiin lyriikoihin:

~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Purdue
Reactions:

Re: Model T-606 (AI generated Rock songs)

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Joo, sen verran haluan vielä kertoa tästä AI touhusta, että olen todella yllättynyt siitä kuinka lyhyessä ajassa on edetty suurin harppauksin tällä saralla. Mä generoin tekoälyn avulla (SUNO) tässä alle kahden viikon sisään varmaankin tollaset 400-450 biisi varianttia, joista valitsin jatkoon 48 eli 4 x 12 kappaleen albumit Rock, Soul, Blues ja Hard Rock tyylisinä.

En olisi ikinä uskonut että tekoälyn avulla pystyy vuonna 2024 generoimaan näin hyvää musaa. Saundimaailma ja tyyli on juuri sellaista varsinkin näissä Rock/Hard Rock vedoissa, että tykkään kovasti, ja tätä iloa tietenkin nostaa tappiin asti se fakta, että lyriikat joiden ympärille biisit on kasattu, niin on mun omia.

Ja vaikka monet musiikin harrastajat edelleen väheksyvät tekoälyn tuottamaa musiikkia, niin se huomio mulla nousi esiin näitä kuunnellessa, että tämä SUNOn tekoäly osaa luoda myös lyriikoiden pohjalta oikean fiilisiä biisejä, ja ne soolokitaraosuudet on melodisesti ja rakenteellisestikin ihan mielenkiintoisia, puhumattakaan laulajien äänestä ja fraseerauksesta.

Nostan tässä esiin kolme erittäin mainiota SUNOn generoimaa biisiä mun lyriikoihin. Ensimmäinen näistä on varsinainen biker anthem, ja monet motoristit voisivat tästä pitää. Tuo toinen taas on sellainen hyvä "peace to the world" biisi eräällä tavalla tähän hulluun maailman tilanteeseen, ja kolmas veto on vaan muuten hemmetin hyvä:

Olen siis kuunnellut näitä biisejä edes takas viime päivät enkä vielä ole kyllästynyt. Nyt pitää odotella muutama viikko, että saan uudet täydet krediitit SUNOlle ensi kuussa, ja sitten saatan generoida taas jotakin erilaista. Vois kokeilla esim. Folk Rock, 70's Disco tai Funk tyylejä ja katsoa että syntyykö niistä mitään mitä viitsisi itse kuunnella?! ;)
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Poista suositus Vastaa Viestiin