Mielikuvitus saat jonkun äänestyksessä olevista asioista. Minkä valitset?

Mielikuvitus saat jonkun äänestyksessä olevista asioista. Minkä valitset?

1. Ilmaiset lomat loppuelämän ajaksi
2
17%
2. Rakastava kumppani kuolemaan asti
8
67%
3. Et koskaan joutuisi työskentelemään
2
17%

Ääniä yhteensä: 12

Tuttu
Reactions:

Re: Mielikuvitus saat jonkun äänestyksessä olevista asioista. Minkä valitset?

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Numero 1.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 07 Marras 2024, 23:10 Voitko raottaa miten olet onnistunut arjessa yhdistämään kohdat 1 ja 3?
Minulla on käytännössä 1. Ei toki ilmaisena, mutta pystyn helposti maksamaan unelmalomani. Taika ei ole siinä, että olisin rikas, vaan unelmalomani on mökkiloma jossain syrjäisessä vuokramökissä tutkien paikallisia hyönteisiä, joka ei maksa valtavasti. Ei minua huvittaisi rampata kaukomailla jossain oudoissa luksuslomakohteissa kiusaantumassa palvelijoiden pokkuroinnista, vaikka joku muu sen maksaisi.

Kakkosesta ei tietysti voi olla varma, kun ihmisiä ollaan, mutta hyvältä senkin osalta toistaiseksi vaikuttaa.

Töitä toivottavasti joutuu tekemään vielä vuosikymmeniä. Minun vaihtoehdot sille ovat tavalla tai toisella ikävämpiä, kuten työttömyys tai eläkkeelle joutuminen, kun ei ole mitenkään realistista, että saisin rahan paskaa niin paljon, että voisi elää keskiluokkaisesti pääomatuloilla.
bdbdbd
Reactions:

Viesti Kirjoittaja bdbdbd »

Noista vaihtoehdoista kuitenkin kolmonen. Lomailu ja rentoutuminen ei ole mitenkään kallista muutenkaan jos tykkää olla rauhassa ja rentoutua. Kakkosta en tarvitse yhtikäs mihinkään, yliarvostettua touhua, mutta kolmonen mahdollistaisi keskittymisen olennaiseen, tärkeään ja mielenkiintoiseen.
Damokles
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Damokles »

Ei se elämä tyhjänpäiväisen toimittajana (Kuten itse olen) ole mitään herkkua. Aikaa on rajattomasti ja siitäkin tulee ongelma. Jos sitä ei olisi rajattomasti joutuisi priorisoimaan tekemisään ja saisi paremmin aikaiseksi jotakin. Nyt kaikkea voi siirtää määränpäättömästi johonkin ajankohtaan jossain tulevaisuudessa.

Itse en usko että saan koko loppuelämäni aikana enää mitään aikaiseksi ja miksi tarvitsisi? Kun katsoo noita hämyhäkkejä niin elämän tarkoitus taitaa tiivistyä niiden touhuissa. Sitäpaitsi jotenkin meditatiivista katsoa kun vaihtavat ehkä asentoa tai paikkaa terraariossa muutaman kerran päivässä.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin