Menisitkö huoneeseen 50 minuutiksi ja ottaisit kultaharkot vastaan?
Jos saisit 1000 kpl 1 kilon kultaharkkoja, (Pitoisuus 999,9/1000), siitä että sinut lukitaan 50 minuutiksi huoneeseen 50% / 50% mahdollisuudella, että aikaa olisikin kulunut huoneen ulkopuolella 50 päivää tai 50 vuotta? Itse et vanhenisi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Menisitkö huoneeseen 50 minuutiksi ja ottaisit kultaharkot vastaan?
Kilon kultaharkko on noin kännykan kokoinen läpyskä.
En menisi noin pienellä panoksella.
En menisi noin pienellä panoksella.
En, en välitä kultaharkoista ja 50 vuotta voisi olla shokki.
Kultaharkot käteen ja menoksi. Odottaisin malttamattomana aikamatkaa & rahaa.
-
Märkäruuti
- Reactions:
a) Joku voisi mennä ilman kultaharkkojakin. Olisi mielenkiintoista tietää, miltä maailma näyttää 50 vuoden kuluttua. Luultavasti joutuisi käyttämään yhden harkon palkatakseen itselleen jonkun opettamaan, miten siinä maailmassa eletään.
b) Puhtaan kullan kilohinta oli jokin aika sitten jopa 70 000 euroa, joten olisihan se aikamoinen korvaus riskistä; 70 miljoonaa.
Entä sitten, jos aikaa olisi kulunut se 50 vuotta, ja kullan hinta olisi romahtanut esimerkiksi sen takia, että sitä pystyttäisiin syntetisoimaan halvalla? Sitten pitäisi lohduttautua kohdan a) ajatuksella.
b) Puhtaan kullan kilohinta oli jokin aika sitten jopa 70 000 euroa, joten olisihan se aikamoinen korvaus riskistä; 70 miljoonaa.
Entä sitten, jos aikaa olisi kulunut se 50 vuotta, ja kullan hinta olisi romahtanut esimerkiksi sen takia, että sitä pystyttäisiin syntetisoimaan halvalla? Sitten pitäisi lohduttautua kohdan a) ajatuksella.
-
Brainwashed
- Reactions:
Eli olisi kaikkien 50 täyttäneiden kohdalla 95% mahdollisuus että kävisi kuten kreivi Drakulalle joutuessaan auringonpaisteeseen taikka jos puutappi lyödään sydämeen, muuttua kasaksi tomua.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Aloituksessa oli että itse ei vanhenisi. Sitä ei voi tietää mitä maailmassa olisi tapahtunut 50 päivässä tai 50 vuodessa.Brainwashed kirjoitti: ↑18 Marras 2024, 19:12 Eli olisi kaikkien 50 täyttäneiden kohdalla 95% mahdollisuus että kävisi kuten kreivi Drakulalle joutuessaan auringonpaisteeseen taikka jos puutappi lyödään sydämeen, muuttua kasaksi tomua.
![]()
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Brainwashed
- Reactions:
Jaa, no sittenhän tuo on selvää pässinlihaa!Kissatäti kirjoitti: ↑18 Marras 2024, 19:58Aloituksessa oli että itse ei vanhenisi. Sitä ei voi tietää mitä maailmassa olisi tapahtunut 50 päivässä tai 50 vuodessa.Brainwashed kirjoitti: ↑18 Marras 2024, 19:12 Eli olisi kaikkien 50 täyttäneiden kohdalla 95% mahdollisuus että kävisi kuten kreivi Drakulalle joutuessaan auringonpaisteeseen taikka jos puutappi lyödään sydämeen, muuttua kasaksi tomua.
![]()
Olisit asettanut ehdoksi että vanhenee vaikka 25 vuotta niin olisi jotakin harkitsemisen aihetta. Nythän tuo ehto on jo itsessään houkutteleva, että kokisi tulevaisuuden, kullalla tai ilman.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Märkäruuti
- Reactions:
En taitaisi kyetä lapsenlapsilleni sanomaan, että tavataan seuraavan kerran, kun te olette lähellä kuuttakymppiä Muuten kyllä...Brainwashed kirjoitti: ↑18 Marras 2024, 20:09 Nythän tuo ehto on jo itsessään houkutteleva, että kokisi tulevaisuuden, kullalla tai ilman.
-
Stadin öljylanne
- Reactions:
Jos saan vaihtaa kultaharkot kahviin ja santsikuppiin ärrällä, niin kiinni veti.
En ottaisi mitään kultaharkkoja, kun en tee niillä mitään. Mieluummin ottaisin rahana niiden arvoa vastaavan summan. Mää sain perintönä joitain kultakoruja, sormuksia, korvakoruja ja rannerenkaan, jotka myin lähes ensitöikseni. Sen sijaan joitain rihkamakoruja mulla on tallella, koska niillä ei ole mitään rahallista arvoa. Rihkamakorut ovat siksi mielestäni arvokkaampia kuin kultakorut, koska ne voivat säilyä sukupolvelta toiselle eikä niitä tarvitse myydä.
Miten niin mun logiikan vastaisesti, kyllähän rikkaat sijoittaa kultaan? Ja jos ne minun perimäni kultakorut olisivat tänä päivänä arvokkaampia, niin sitä suurempi houkutus mulla olisi myydä ne. Rihkamakorut säilyy, koska niitä ei voi myydä.
Jos ei olis lapsia ja vaimoa niin menisin. As of now, en.
Mutta ei niillä rihkamakoruilla ole oikeasti mitään muuta kuin tunnearvoa.
Kultakoruillakin on tunnearvo, rahallisen arvon lisäksi.
Ei kultaa kannata myydä kuin pakon edessä, tai kun tietää että kohta sen arvo tulee laskemaan.
Ja arvon laskun jälkeen ostaa uutta kultaa.
Kultakoruillakin on tunnearvo, rahallisen arvon lisäksi.
Ei kultaa kannata myydä kuin pakon edessä, tai kun tietää että kohta sen arvo tulee laskemaan.
Ja arvon laskun jälkeen ostaa uutta kultaa.