Sielusi hinta?

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Märkäruuti
Reactions:

Re: Sielusi hinta?

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

deep purpose kirjoitti: 20 Marras 2024, 10:27 Tiesittekö että on olemassa ateisteja jotka ei usko Jumalien olevan olemassa, mutta se että on Saataneja on varma juttu.
Varmaan näin heidän omasta mielestään. Itse en lukisi ateistiksi minkäänlaisiin henkiolentoihin uskovia, mutta myönnän sen olevan termin venyttämistä yli alkuperäisen merkityksen.
AVH
Reactions:

Viesti Kirjoittaja AVH »

ID10T kirjoitti: 20 Marras 2024, 07:23
AVH kirjoitti: 19 Marras 2024, 20:53
Brainwashed kirjoitti: 19 Marras 2024, 20:51
AVH kirjoitti: 19 Marras 2024, 20:43
Kissatäti kirjoitti: 19 Marras 2024, 20:21
AVH kirjoitti: 19 Marras 2024, 19:57
Kissatäti kirjoitti: 19 Marras 2024, 19:55 Hypoteettinen kysymys. Mistä myysit sielusi, jos voisit todella myydä sen paholaiselle? Saat siis määrätä hinnaksi mitä vain ihmiseloon liittyvää. Vai myisitkö?
Oletetaan että paholainen ja kaikki siihen liittyvät kombinaatiot ovat olemassa.
Oikeasta kädestä, jalasta ja makuaistista.
Selkeä vastaus!
Tarkemmin kun ajattelee, niin myisin pelkästä makuaistista. Ilman kättä ja jalkaa tulee kyllä toimeen.
Milloin ja miksi sinulta on mennyt makuaisti? Yleisin syy on lääkkeet.

8-)
23.8.2024 ja syynä aivoinfarkti.
Ja siinä samallako toinen käsi ja jalka menivät käyttökelvottomiksi? Otan osaa.

Vaimoni sai aivoinfarktin 2018, mutta toipui siitä lähes täysin. Jäljelle jäi oikeastaan vain herkempi väsyminen. Olin itse paikalla kutsumassa ambulanssia ja oli tarpeeksi karseaa katsoa sivusta verrattuna siihen, että olisi itse kokenut infarktin, joka vaati kuitenkin muutaman päivän toipumisen sairaalassa.
Juu oikea puoli halvaantui.
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

En myy sieluani sen enempää kuin ruumistanikaan. Kukaan ei tee kummallakaan mitään arvokasta.
Jemina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jemina »

Eipä mun tarvitse sieluani paholaiselle myydä, kun olen jo vuosia sitten sen vastapuolen valinnut.
AVH
Reactions:

Viesti Kirjoittaja AVH »

Tämä olikin hyvä ketju sillä se sai meikäläisen etsimään Eliphas Lévin teosta La Clef des Grands Mystères ja yllättäen selvisi että Pekka Ervast on sen viimeisinä töinään suomentanut. Samalla löytyi nippu muitakin hänen käännöksiään pdf muodossa. :mrgreen:
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Priceless, ja joka kerta kaduttanu kun en oo myyny.
Be stronger than your excuses
Koo
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Koo »

MooM kirjoitti: 19 Marras 2024, 20:24 Tiedot tilanteesta ovat puutteelliset. Ok, piru on, mutta mitä se tekee ostamallaan sielulla ja olenko itse tietoinen siitä?

Jos varmasti joutuisi klassiseen helvettiin, siis ikuinen tulimeri+ hiilihangolla tökkiminen yms, niin en myisi mistään rahasta. Enkä edes maailmarauhasta tms ylevästä. Ikuisuus on kuitenkin helvetin (eh) pitkä aika kitua.

Aineellinen maailmankaikkeus yleensä on aineellisen olemassaolon päätepiste ja erilaiset tähtitieteelliset havainnotkin tähtitaivaalta kertovat tästä samasta ilmiöstä ihmisten tekeminä erilaisina havaintoina vuosituhansien vieriessä ja tietomäärän lisääntyessä.
Löydetään äärimmäistä tiheyttä, äärimmäistä pimeyttä, äärimmäistä kylmyyttä, äärimmäistä valoa, äärimmäistä kuumuutta, äärimmäisiä etäisyyksiä, äärimmäistä kuivuutta, äärimmäistä gravitaatiota, äärimmäistä kaikkea, vai mistä löydämme galaksistamme toisen paikan, jossa olosuhteet ovat ihanteellisia kaltaisellemme elämälle kuten maassa, ilman keinotekoista ympäristöä jonka avulla selviäisimme.
Aineelliset olennot jotka elävät täällä eivät ole luoneet materiaalia mistä ne itse tai muut olennot ovat muodostuneet biologisen lisääntymisen kautta ja ihmisellä ei ole antaa mitään tilalle kun hän tuhoaa tai sotkee omasta tahdostaan, haluaako edes, jonkin korkeamman tietoisuuden voiman, älyn tai miksikä hän haluaakin kutsua sitä, suunnitelmaa, joka sisältää kuitenkin ihmisen vapaan tahdon noudattaa tai olla noudattamatta sitä ja myös uskoa tai olla uskomatta mihinkään korkeampaan voimaan, vaikka näkisi sen edessään.

Ajatus jonkin antamisesta lahjaksi että saisin vastalahjaksi sen, etteivät jotkut vahvemmat ja älykkäämmät olennot kiusaisi minua omaksi ilokseen tuntuu vastenmieliseltä.
Pitäisikö enkeltenvihaaja laskea taivaaseen ja ruumiisiin sekaantuja kirkonvirkoihin, tms. sillä ovathan hekin ihmisiä. Olettaen että säilytämme tunteemme, ainakin osittain.
Mutta hei eikö tyhmien eläinten kiusaaminen olekkin kivaa monista ihmisistä ? Itseäni se inhottaa sekä vihastuttaa. Laitanko esimerkkejä vaikka härkätaisteluista ? Niin poistuu muutamaksi minuutiksi kuvitelmat ihmisrodun moraalin ylivertaisuudesta muihin nähden, jos jotkut ovat ehtineet vetää maapallon teknisen edistyksen ja sen kuningasrodun moraalin kehityksen välille yhtäläisyysmerkit naiviuttaan.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin