Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Jos jollakin niitä on. Saa käyttää emojeja
- KultaKikkare
- Reactions:
- Viestit: 9510
- Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30
- KultaKikkare
- Reactions:
- Viestit: 9510
- Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Be stronger than your excuses
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Selasin läpi Suomen yleisimmät mediat. Ei yhtään hyvää uutista. Maailman onnellisimmassa maassa. No, ei globaalistikaan.
Mutta tuulta päin hymy huulilla ja hampaat irvessä.
Missähän se iltalehden ilmalaiva (UFO/UAP) uutinen on??? Tällä kertaa ei sinisiä valoja eikä sinipukuisia etiäisiä joilla on musta kumivaiheinen.
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
En tiedä, onko tämä hyvä voi huono uutinen, mutta huvittava. Kauppalehti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyly ... e9e4511ca4
Sähkönsiirtoyhtiö Caruna tekee historiaa, eikä positiivisessa mielessä. Yhtiö on saanut asiakastyytyväisyystutkimuksessa suomalaisen yrityshistorian surkeimmat luvut – ainakin Epsi Ratingin tekemissä tutkimuksissa. -- Epsi Ratingin selvityksessä Carunan yksityisasiakkaat kokevat, etteivät saa rahalleen vastinetta eivätkä tunne tulevansa arvostetuiksi. Caruna sai vain 39,5 pistettä asiakaskunnioituksessa, kun taas alan keskiarvo on 53,4. Tämä tilanne on merkki vakavista ongelmista yhtiön ja asiakkaiden välisessä suhteessa.
MUTTA
Carunan asiakkuusjohtajan Kosti Rautiaisen mukaan yhtiö mittaa asiakastyytyväisyyttä NPS-suositeltavuusindeksin avulla. ”Vuonna 2017 lähdimme liikkeelle tasolta -3,9 kun aloimme kehittää asiakaslähtöistä toimintamallia. Tämän jälkeen vuosittain mitattu asiakastyytyväisyys on parantunut askel kerrallaan asiakaslähtöisen verkon kehittämisen ja palveluiden uudistamisen ansiosta. Tällä hetkellä mittaamamme asiakastyytyväisyys on noin 35”, Rautiainen kertoo sähköpostitse.
NPS-indeksissä 35:tä pidetään jo hyvänä lukuna.
”Asiakaspalvelun toimintamallit sekä prosessit ovat täysin uudistettu viime vuosina, jonka ansiosta asiakkaat kokevat asioinnin nykyisin vaivattomaksi CES (customer effort score) = 4,1 (asteikolla 0-5) ja digitalisoinnin ansiosta olemme myös alan kustannustehokkaimpia toimijoita”, Rautiainen toteaa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyly ... e9e4511ca4
Sähkönsiirtoyhtiö Caruna tekee historiaa, eikä positiivisessa mielessä. Yhtiö on saanut asiakastyytyväisyystutkimuksessa suomalaisen yrityshistorian surkeimmat luvut – ainakin Epsi Ratingin tekemissä tutkimuksissa. -- Epsi Ratingin selvityksessä Carunan yksityisasiakkaat kokevat, etteivät saa rahalleen vastinetta eivätkä tunne tulevansa arvostetuiksi. Caruna sai vain 39,5 pistettä asiakaskunnioituksessa, kun taas alan keskiarvo on 53,4. Tämä tilanne on merkki vakavista ongelmista yhtiön ja asiakkaiden välisessä suhteessa.
MUTTA
Carunan asiakkuusjohtajan Kosti Rautiaisen mukaan yhtiö mittaa asiakastyytyväisyyttä NPS-suositeltavuusindeksin avulla. ”Vuonna 2017 lähdimme liikkeelle tasolta -3,9 kun aloimme kehittää asiakaslähtöistä toimintamallia. Tämän jälkeen vuosittain mitattu asiakastyytyväisyys on parantunut askel kerrallaan asiakaslähtöisen verkon kehittämisen ja palveluiden uudistamisen ansiosta. Tällä hetkellä mittaamamme asiakastyytyväisyys on noin 35”, Rautiainen kertoo sähköpostitse.
NPS-indeksissä 35:tä pidetään jo hyvänä lukuna.
”Asiakaspalvelun toimintamallit sekä prosessit ovat täysin uudistettu viime vuosina, jonka ansiosta asiakkaat kokevat asioinnin nykyisin vaivattomaksi CES (customer effort score) = 4,1 (asteikolla 0-5) ja digitalisoinnin ansiosta olemme myös alan kustannustehokkaimpia toimijoita”, Rautiainen toteaa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Suhteellista. En tiedä itkeäkö vai nauraa. Mutta huumoriarvo taitaa mennä positiivisen puolelle.MooM kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:27 En tiedä, onko tämä hyvä voi huono uutinen, mutta huvittava. Kauppalehti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyly ... e9e4511ca4
Sähkönsiirtoyhtiö Caruna tekee historiaa, eikä positiivisessa mielessä. Yhtiö on saanut asiakastyytyväisyystutkimuksessa suomalaisen yrityshistorian surkeimmat luvut – ainakin Epsi Ratingin tekemissä tutkimuksissa. -- Epsi Ratingin selvityksessä Carunan yksityisasiakkaat kokevat, etteivät saa rahalleen vastinetta eivätkä tunne tulevansa arvostetuiksi. Caruna sai vain 39,5 pistettä asiakaskunnioituksessa, kun taas alan keskiarvo on 53,4. Tämä tilanne on merkki vakavista ongelmista yhtiön ja asiakkaiden välisessä suhteessa.
MUTTA
Carunan asiakkuusjohtajan Kosti Rautiaisen mukaan yhtiö mittaa asiakastyytyväisyyttä NPS-suositeltavuusindeksin avulla. ”Vuonna 2017 lähdimme liikkeelle tasolta -3,9 kun aloimme kehittää asiakaslähtöistä toimintamallia. Tämän jälkeen vuosittain mitattu asiakastyytyväisyys on parantunut askel kerrallaan asiakaslähtöisen verkon kehittämisen ja palveluiden uudistamisen ansiosta. Tällä hetkellä mittaamamme asiakastyytyväisyys on noin 35”, Rautiainen kertoo sähköpostitse.
NPS-indeksissä 35:tä pidetään jo hyvänä lukuna.
”Asiakaspalvelun toimintamallit sekä prosessit ovat täysin uudistettu viime vuosina, jonka ansiosta asiakkaat kokevat asioinnin nykyisin vaivattomaksi CES (customer effort score) = 4,1 (asteikolla 0-5) ja digitalisoinnin ansiosta olemme myös alan kustannustehokkaimpia toimijoita”, Rautiainen toteaa.
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Näin minäkin arvioin. Ja hupaisaa, miten tuo asiakkuusjohtajan kommentti huonoihin arvioihin osaltaan vahvistaa sitä, mitä asiakkaat kokevat ("eivät tule arvostetuiksi"). Sivuutetaan heidän mielipiteensä ja väitetään, että höpöhöpö.Damokles kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:37Suhteellista. En tiedä itkeäkö vai nauraa. Mutta huumoriarvo taitaa mennä positiivisen puolelle.MooM kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:27 En tiedä, onko tämä hyvä voi huono uutinen, mutta huvittava. Kauppalehti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyly ... e9e4511ca4
Sähkönsiirtoyhtiö Caruna tekee historiaa, eikä positiivisessa mielessä. Yhtiö on saanut asiakastyytyväisyystutkimuksessa suomalaisen yrityshistorian surkeimmat luvut – ainakin Epsi Ratingin tekemissä tutkimuksissa. -- Epsi Ratingin selvityksessä Carunan yksityisasiakkaat kokevat, etteivät saa rahalleen vastinetta eivätkä tunne tulevansa arvostetuiksi. Caruna sai vain 39,5 pistettä asiakaskunnioituksessa, kun taas alan keskiarvo on 53,4. Tämä tilanne on merkki vakavista ongelmista yhtiön ja asiakkaiden välisessä suhteessa.
MUTTA
Carunan asiakkuusjohtajan Kosti Rautiaisen mukaan yhtiö mittaa asiakastyytyväisyyttä NPS-suositeltavuusindeksin avulla. ”Vuonna 2017 lähdimme liikkeelle tasolta -3,9 kun aloimme kehittää asiakaslähtöistä toimintamallia. Tämän jälkeen vuosittain mitattu asiakastyytyväisyys on parantunut askel kerrallaan asiakaslähtöisen verkon kehittämisen ja palveluiden uudistamisen ansiosta. Tällä hetkellä mittaamamme asiakastyytyväisyys on noin 35”, Rautiainen kertoo sähköpostitse.
NPS-indeksissä 35:tä pidetään jo hyvänä lukuna.
”Asiakaspalvelun toimintamallit sekä prosessit ovat täysin uudistettu viime vuosina, jonka ansiosta asiakkaat kokevat asioinnin nykyisin vaivattomaksi CES (customer effort score) = 4,1 (asteikolla 0-5) ja digitalisoinnin ansiosta olemme myös alan kustannustehokkaimpia toimijoita”, Rautiainen toteaa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Eikös tuo asiakkaiden mielipiteiden sivuuttamien ole jo ihan maan tapa ja myös globaalikin (Nothing to see here! Everything is ok!).MooM kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:46Näin minäkin arvioin. Ja hupaisaa, miten tuo asiakkuusjohtajan kommentti huonoihin arvioihin osaltaan vahvistaa sitä, mitä asiakkaat kokevat ("eivät tule arvostetuiksi"). Sivuutetaan heidän mielipiteensä ja väitetään, että höpöhöpö.Damokles kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:37Suhteellista. En tiedä itkeäkö vai nauraa. Mutta huumoriarvo taitaa mennä positiivisen puolelle.MooM kirjoitti: ↑22 Marras 2024, 11:27 En tiedä, onko tämä hyvä voi huono uutinen, mutta huvittava. Kauppalehti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyly ... e9e4511ca4
Sähkönsiirtoyhtiö Caruna tekee historiaa, eikä positiivisessa mielessä. Yhtiö on saanut asiakastyytyväisyystutkimuksessa suomalaisen yrityshistorian surkeimmat luvut – ainakin Epsi Ratingin tekemissä tutkimuksissa. -- Epsi Ratingin selvityksessä Carunan yksityisasiakkaat kokevat, etteivät saa rahalleen vastinetta eivätkä tunne tulevansa arvostetuiksi. Caruna sai vain 39,5 pistettä asiakaskunnioituksessa, kun taas alan keskiarvo on 53,4. Tämä tilanne on merkki vakavista ongelmista yhtiön ja asiakkaiden välisessä suhteessa.
MUTTA
Carunan asiakkuusjohtajan Kosti Rautiaisen mukaan yhtiö mittaa asiakastyytyväisyyttä NPS-suositeltavuusindeksin avulla. ”Vuonna 2017 lähdimme liikkeelle tasolta -3,9 kun aloimme kehittää asiakaslähtöistä toimintamallia. Tämän jälkeen vuosittain mitattu asiakastyytyväisyys on parantunut askel kerrallaan asiakaslähtöisen verkon kehittämisen ja palveluiden uudistamisen ansiosta. Tällä hetkellä mittaamamme asiakastyytyväisyys on noin 35”, Rautiainen kertoo sähköpostitse.
NPS-indeksissä 35:tä pidetään jo hyvänä lukuna.
”Asiakaspalvelun toimintamallit sekä prosessit ovat täysin uudistettu viime vuosina, jonka ansiosta asiakkaat kokevat asioinnin nykyisin vaivattomaksi CES (customer effort score) = 4,1 (asteikolla 0-5) ja digitalisoinnin ansiosta olemme myös alan kustannustehokkaimpia toimijoita”, Rautiainen toteaa.
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Positiivisia viboja. Mutta luulen että kovaa työtä olla pirtsakka vaikka kahdeksan tuntia päivässä????
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Ei valtavirtamedioissa ole kovin monia postiviisia uutisia. En tiedä aivopestäänkö meitä negatiiviseen ajatteluun ja mikä sen tarkoitus on. Siis etsimällä saat etsiä uutista jossa olisi edes jotain valoa näkyvissä. Ehkä isoäitini ennen kuolemaansa oli oikeassa sanoessaan että maailmasta on tullut paha.
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Keinotekoista positiivisuutta tämäkin, mutta toimi minulla aikoinaan ja antoi vähän boostia päivään, ja toimii vieläkin, tai sanotaanko että aina enemmän kun pelkkä kahvikupponen tai toinenkin
Päivän positiivinen olotila tulee kun ei ole kipuja vaikka hammas pamahti rikki kovasta maissinjyvästä ja kaaduin keittiössä ja saadessani komean ruven polveen.
Etiäppäin aina sano vaarikin kun teknoreiveihin tuli 100 vuotiaana heh.
Päivän positiivinen olotila tulee kun ei ole kipuja vaikka hammas pamahti rikki kovasta maissinjyvästä ja kaaduin keittiössä ja saadessani komean ruven polveen.
Etiäppäin aina sano vaarikin kun teknoreiveihin tuli 100 vuotiaana heh.
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Ne vaan ovar raflaavampia ne huonot uutiset ja mediat elävät klikkiuutisilla.Damokles kirjoitti: ↑26 Marras 2024, 03:39 Ei valtavirtamedioissa ole kovin monia postiviisia uutisia. En tiedä aivopestäänkö meitä negatiiviseen ajatteluun ja mikä sen tarkoitus on. Siis etsimällä saat etsiä uutista jossa olisi edes jotain valoa näkyvissä. Ehkä isoäitini ennen kuolemaansa oli oikeassa sanoessaan että maailmasta on tullut paha.
"Ari Heinonen (1994, 88) puolestaan kirjoittaa erään tamperelaisen toimittajan sanoneen: ”Haen
tietoisesti ihmisen heikkoa kohtaa ja nyppään sivulauseesta mielenkiintoisimman asian
16
otsikoksi. Se on aivan normaali tapa tehdä myyviä juttuja.” Toinen toimittaja taas kuvasi
edellistä toimittajaa seuraavasti: ”Mieluummin hän tekisi kilttejä juttuja, jotka saisivat kaikki
hyvälle tuulelle. Mutta sellaiset jutut eivät mene kaupaksi ja tuo toimittajalle rahaa.”
Edellä mainitsemillani kuvauksilla journalistien ammatista pyrin maalaamaan kuvaa
hankalasta toimintaympäristöstä: ”roskajournalismia” tuotetaan koska se myy. Vedän tässä
karkeasti roskajournalismin ja klikkijournalismin välille yhtäläisyyden. Jos journalismin
tehtävä on tarjota meille luotettavaa, vastuullista ja paikkansapitävää tietoa, eikä
klikkijournalismi (eli verkkoartikkelit, joiden otsikot houkuttelevat lukijaa klikkaamaan
kirjoituksen auki, mutta itse artikkelin sisältö voi joko erota otsikosta merkittävästi tai artikkeli
jäädä todelliselta sisällöltään köyhäksi) täytä näitä määreitä, onko se eettisesti oikein?"
https://helda.helsinki.fi/server/api/co ... 5d/content
Viimeksi muokannut marjatta1, 26 Marras 2024, 06:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Re: Positiivisia uutisia ja positiivivisia olotiloja
Huominen on eilistä huonompi. Nykyään hyvä uutinen on se, että Venäjän ohjus ei räjähtänytkään. Tai että Ukraina on pystynyt torjumaan venäläisten ohjusiskun.Damokles kirjoitti: ↑26 Marras 2024, 03:39 Ei valtavirtamedioissa ole kovin monia postiviisia uutisia. En tiedä aivopestäänkö meitä negatiiviseen ajatteluun ja mikä sen tarkoitus on. Siis etsimällä saat etsiä uutista jossa olisi edes jotain valoa näkyvissä. Ehkä isoäitini ennen kuolemaansa oli oikeassa sanoessaan että maailmasta on tullut paha.
Jos ajat ovat tällaisia, niin kaikki ns. hyvät uutiset ovat jotenkin väkisin väännetyn oloisia. Eikä ihmisiä ne edes kiinnosta. Esimerkiksi se, että jossakin julistellaan lottovoittajien asuinkuntia, on minulle yhdentekevä, jopa raivostuttava uutinen, vaikka se voi jonkun mielestä olla olevinaan niin perkeleen hyvä juttu.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein

