Leivän päälle voi laittaa voita ja ylähuulen
Ei lihalle!
Re: Ei lihalle!
Lihan lisäksi kiellettiin alkoholi kokonaan ja kahviakaan ei saisi juoda. Vesi on vielä sallittujen listalla.
Lähdenkin tästä kahville.
https://www.aamulehti.fi/terveys/art-2000010862110.htmlAamulehti kirjoitti:Ympäristön kannalta vesijohtovesi on suositusten mukaan paras juoma.
Lähdenkin tästä kahville.
Voi kauhistus, vesijohtovesi, sehän on prosessoitua ja vesilaitosten rakentamiseen kuluvat raaka-aineet jne. ,ajatteleAVH kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 12:37 Lihan lisäksi kiellettiin alkoholi kokonaan ja kahviakaan ei saisi juoda. Vesi on vielä sallittujen listalla.https://www.aamulehti.fi/terveys/art-2000010862110.htmlAamulehti kirjoitti:Ympäristön kannalta vesijohtovesi on suositusten mukaan paras juoma.
Lähdenkin tästä kahville.![]()
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Etanolin juominen ei todellaan ole mukaaa koska se on prosessoitua. Sen vuoksi juonkin kaljaa ja punkkua.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset ... 0fe778dd993. Vähemmän kanaa
Viime vuosi kymmenten aikana siipikarjan lihan kulutus on kasvanut. Siipikarjan lihan kulutusta on suositeltavaa vähentää nykyisestä määrästä ympäristövaikutusten vuoksi.
Suosituksen mukaan prosessoitua siipikarjan lihaa tulee käyttää mahdollisimman vähän. Prosessoitu liha on riskitekijä paksu- ja peräsuolisyövälle.
Ekologisesti kestävä ruokavalio voi sisältää maltillisen määrän siipikarjan lihaa.
Siis vähemmän prosessoitua kanaa. Mä tykkän maustaa ruokani itse joten kanakin tulee ostettua pääsääntöisesti ihan sellaisenaan, eli naturellina.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Brainwashed
- Reactions:
Suosittelen kyllä kanan valmistamista eli prosessointia ennen sen syöntiä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 17:09https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset ... 0fe778dd993. Vähemmän kanaa
Viime vuosi kymmenten aikana siipikarjan lihan kulutus on kasvanut. Siipikarjan lihan kulutusta on suositeltavaa vähentää nykyisestä määrästä ympäristövaikutusten vuoksi.
Suosituksen mukaan prosessoitua siipikarjan lihaa tulee käyttää mahdollisimman vähän. Prosessoitu liha on riskitekijä paksu- ja peräsuolisyövälle.
Ekologisesti kestävä ruokavalio voi sisältää maltillisen määrän siipikarjan lihaa.
Siis vähemmän prosessoitua kanaa. Mä tykkän maustaa ruokani itse joten kanakin tulee ostettua pääsääntöisesti ihan sellaisenaan, eli naturellina.
Tuollaisille "terveysvinkeille" kannattaa muuten antaa piut paut, ja syödä maltillisesti ihan kaikenlaista laidasta laitaan, tärkeinpänä ohjeena että ei anna itsensä lihota.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Ensin olin, että mitä helvetaa, sitten olin että pitääpä vilkaista, mutta säikyttelit suotta, ei siellä kahvia kielletä. Sinulle on tarttunut lukutaitoon sama, joka iltalehden toimittajille on tarttunut kirjoitustaitoon silloin, kun on menossa otsikon tai lööpin suunnittelu.AVH kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 12:37 Lihan lisäksi kiellettiin alkoholi kokonaan ja kahviakaan ei saisi juoda. Vesi on vielä sallittujen listalla.https://www.aamulehti.fi/terveys/art-2000010862110.htmlAamulehti kirjoitti:Ympäristön kannalta vesijohtovesi on suositusten mukaan paras juoma.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Ei ihan kielletty. Elä sinä maalaile Wihtahousun kuvia seinälle.
Patistettiin vähentämään minimiin ainakin alkoholi. Minimi on tietenkin hyvin vähän, jos lainkaan. Minulle se on n. kaksi lasia punkkua ennen nukkumaan menoa ja se on samalla myös lähes maksimi. Minä niitä rammoja ala syynäämään.
Sanottiin myös, ettei alkoholia suositelu käytettäväksi. Joskus 1980 luvulla naapurin kanssa käytettiin olutta ja myöhemmin myös kotiviiniä, mutta käyttämisen olen jo lopettanut kokonaan. Alkosta saa kohtuuhintaan parempaa.
Suodatettua kahvia saa juoda 4 kupiliista päivässä, eikä minulla enää sen enempää menekään. Töissä käydessä meni toistakymmentä kupillista. Suodattamaton lisää kolesterolia, mutta koska juon sudatettua, ovat kolesterolitasoni erinomaiset... vai johtuisko jostain muustakin?
Kasviksia, marjoja, juureksia minulla menee yli 500 g päivä ja on mennyt jo jonkin aikaa.
Ei tuo suositus minulle ahdistusta tuottanut, enkä koe edes nettiraivoni lisääntyneen, vaikka Jone Nikula radiossa sellaista esittikin suositusten tiimoilta tapahtuneen.
-
Brainwashed
- Reactions:
Onneksi saa sentään yhä juoda suodattamatonta kahvia mielin määrin.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Kaksi lasia punkkua joka päivä on suositusten mukaan ihan liikaa. Oletko ongelmakäyttäjä?Märkäruuti kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 17:36 Minulle se on n. kaksi lasia punkkua ennen nukkumaan menoa ja se on samalla myös lähes maksimi. Minä niitä rammoja ala syynäämään.
-
Brainwashed
- Reactions:
Ongelma syntyy vasta siinä kohden jos punkku ei enää toimi toivotulla tavalla.Tonttu kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 17:42Kaksi lasia punkkua joka päivä on suositusten mukaan ihan liikaa. Oletko ongelmakäyttäjä?Märkäruuti kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 17:36 Minulle se on n. kaksi lasia punkkua ennen nukkumaan menoa ja se on samalla myös lähes maksimi. Minä niitä rammoja ala syynäämään.
- anonymous hater
- anonymous hater
-
vahva_virtanen
- Reactions:
Se luki siellä rivien välissä. Alkoholista sanottiinkin jo suoraan että sille ei voida asettaa turvallisen käytön rajaa.Jäärä kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 17:35Ensin olin, että mitä helvetaa, sitten olin että pitääpä vilkaista, mutta säikyttelit suotta, ei siellä kahvia kielletä. Sinulle on tarttunut lukutaitoon sama, joka iltalehden toimittajille on tarttunut kirjoitustaitoon silloin, kun on menossa otsikon tai lööpin suunnittelu.AVH kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 12:37 Lihan lisäksi kiellettiin alkoholi kokonaan ja kahviakaan ei saisi juoda. Vesi on vielä sallittujen listalla.https://www.aamulehti.fi/terveys/art-2000010862110.htmlAamulehti kirjoitti:Ympäristön kannalta vesijohtovesi on suositusten mukaan paras juoma.
Ei tuossa kokonaan kahvia kielletty, itse juon nykyään yhden ison kupin kahvia päivässä ja se ainakin menee terveyssuosituksiin.AVH kirjoitti: ↑27 Marras 2024, 12:37 Lihan lisäksi kiellettiin alkoholi kokonaan ja kahviakaan ei saisi juoda. Vesi on vielä sallittujen listalla.https://www.aamulehti.fi/terveys/art-2000010862110.htmlAamulehti kirjoitti:Ympäristön kannalta vesijohtovesi on suositusten mukaan paras juoma.