Mitä jos jumalaa ei ole?

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Koo
Reactions:

Re: Mitä jos jumalaa ei ole?

Viesti Kirjoittaja Koo »

Jemina kirjoitti: 15 Marras 2024, 20:52
Märkäruuti kirjoitti: 15 Marras 2024, 20:34
Jemina kirjoitti: 15 Marras 2024, 19:48 Hän sai kauan kärsittyään kaiken menettämänsä moninverroin takaisin
Entä ne, jotka kuolivat vedonlyönnin seurauksena?

Kunnioitan entisenä fundisuskovana uskoasi, mutta en itse enää osaa lukea Raamattua suodattavat lasit silmillä.
Kyllä, kommenttini on siltä osin puutteellinen, että Job sai moninverroin enemmän takaisin muuta omaisuutta mitä menetti, mutta kuolleita käsittääkseni aikuisia lapsiaan hän ei saanut takaisin. :(
Jobin kirja kertoo, että hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä, joista yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima.
Sitä ei kerrota, saiko hän ne lapset sen "naputtavan vanhemman akkansa" kanssa... kun siihen aikaan miehillä saattoi olla useita vaimoja.

Hei Jemina :)

Ensin omaa huonouttani pohtiessa olen tajunnut oman käsityskykyni rajoittuneisuuden koskien aineellistakin maailmankaikkeutta ja sen toimintaa, toiseksi muistini ei vedä vertoja tietokoneelle, ts. minun pitäisi osata hakea muististani heti kaikki tieto mitä tarvitsisin kulloisesta tilanteesta selviämiseen aineellisessa maailmankaikkeudessa, kolmanneksi minulla pitäisi olla kyky rakastaa myös vihollisiani ts. muistaa heidät samanlaisiksi heikoiksi ihmisiksi, kuten itse olen ja neljänneksi minulla pitäisi olla kyky parantaa elimistöni omalla tahdonvoimalla niin halutessani, viidenneksi kyky parantaa muita, kuudenneksi arvostelukyky sen suhteen kenen astia olen, jos ja kun teen jotain.

Mutta ajattele kaikkia mielen kykyjä sellaisten käytössä, jotka himoitsevat asioita, mitä ihmiset ovat himoinneet jo tuhansia vuosia himoitsevan täällä nyt ja miten tunteet kuten viha aineellistuisi jos et hallitsisi tunteitasi täydellisesti tai haluisi hallita tunteitasi, koska osa tunteista tuntuu myös miellyttäviltä. Siksi olen tarkkana kuka ja mikä ehkä, korostan sanaa "ehkä" käyttää ihmistä äänitorvenaan jos käyttää.

Antaisimmeko samalla mitalla takaisin koska sodankäyntikin näyttäisi täysin toiselta, mutta ei takaisi kuitenkaan sitä että se olisi kivuttomampaa, kuin nykyisin.

Kaiken lisäksi näkisit heti millainen joku toinen ihminen olisi, muiden näkiessä heti millainen itse olisit, koska tunteetkin välittyisivät heti hengen hallitessa ainetta.

Se on täyttä hulluutta sellaisen mielestä jolle aineellinen maailma on ainoa olemassa oleva.
Mutta tietoa ympäröivästä todellisuudesta sellaiselle jos osaa katsoa lihasta tehdyn teatterinäyttämön esiripun taakse, jossa naamiot tippuvat ja näkee todellisen ihmisen ja hänen todelliset motiivinsa. Koska tiedän tämän en voi tuomita tajutessani kaikkien puutteellisen näkökyvyn.

Nyky-yhteiskunnan ongelma on se että vaikka ihminen näkee hän ei halua uskoa edes virallista maallista tiedettä, koska tieteenkin halutaan olevan nykyisin poliittisesti korrektia modernin yhteiskunnan arvomaailmalle eikä päinvastoin.
Toope
Reactions:

Re: Mitä jos jumalaa ei ole?

Viesti Kirjoittaja Toope »

ID10T kirjoitti: 18 Marras 2024, 14:56
Tuulispää kirjoitti: 18 Marras 2024, 14:49 Carl Sagan yritti todistaa ettei Jumalaa ole.
Se on hänen häpeänsä. Olematonta ei kuitenkaan voi todistaa olemattomaksi.
Asiaa emme voi todistaa puolesta tai vastaan.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin